احتمال نفوذ امنیتی راحت به ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ

با داغ شدن بازار فروش گجت‌های پوشیدنی و علی‌الخصوص ساعت‌های هوشمند، نگرانی در رابطه با امنیت حریم خصوصی این ابزارها که هر ثانیه با سنسورهای تعبیه شده در آن‌ها فعالیت کاربر را زیر نظر دارند نیز بالا رفته است. در همین رابطه به تازگی محققان دانشگاه نیوهیون اعلام کرده‌اند که درز اطلاعات توسط ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ بسیار آسان است.

0

بر اساس مصاحبه‌ای که وب‌سایت معتبر CNET با محققان دانشگاه نیوهیون انجام داده است، مشخص شد که ساعت‌های هوشمند ال‌جی و سامسونگ دارای نواقص امنیتی بسیاری هستند.

در این تحقیق که بر روی دو ساعت هوشمند گیر 2 نئو سامسونگ و جی‌واچ ال‌جی صورت گرفته، مشخص شد اطلاعات شخصی در این دستگاه‌ها به هیچ عنوان رمزگذاری نشده‌اند. بدین ترتیب استخراج اطلاعاتی همچون لیست مخاطبین، ایمیل‌های ارسال شده توسط گجت، تقویم شخصی کاربر و اطلاعات مرتبط با حوزه سلامت فرد بسیار راحت است.

به گفته Ibrahim Baggili یکی دیگر از محققان دخیل در این پروژه:

استخراج اطلاعات این ساعت‌های هوشمند اصلاً کار سختی نیست، با این حال نیاز به متخصصان و محققان مورد نظر در این زمینه است

نفوذ انجام شده به این دو محصول، از طریق باگ امینتی موجود در سیستم ذخیره‌سازی آن‌ها صورت گرفته است. در همین رابطه یک گروه دیگر نیز مشغول آزمایش مشابه بر روی ساعت هوشمند اپل واچ هستند که قرار است در مردادماه نتایج کامل تحقیقات آن‌ها در یک اجلاس جلوگیری از جرائم دیجیتالی منتشر شود.

به گفته Baggili، رمزگذاری اطلاعات این محصولات کار بسیار شاقی نیست، با این حال در صورت انجام این عمل باز هم هنوز ممکن است نفوذ به درون آن‌ها امکان‌پذیر باشد. وی بهترین راه برای جلوگیری از درز اطلاعات شخصی کاربران این گونه محصولات را، عدم ذخیره اطلاعات شخصی تا حصول اطمینان از امنیت سیستم‌عامل ساعت‌های هوشمند عنوان کرده است.

technobuffalo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.