3 قابلیتی که iOS 9 باید از اندروید کپی می‌کرد

کاربران دستگاه‌های اندرویدی و طرفداران گوگل به‌طور بی‌وقفه اپل را به‌ کپی‌برداری از قابلیت‌های اندروید و به‌کارگیری آن‌ها در IOS متهم می‌کنند. این مسئله به‌طور بالعکس همزمان با رونمایی از نسخه‌های جدید اندروید مانند اندروید ام نیز اتفاق می‌افتد.

1

با این اوصاف به‌نظر می‌رسد همچنان قابلیت‌هایی وجود دارند که اپل می‌توانست آن‌ها را به‌منظور عملکرد بهتر و البته راحتی هرچه بیشتر کاربران از اندروید به IOS بیاورد. در ادامه به سه مورد از کلید‌ی‌ترین قابلیت‌های یادشده اشاره خواهیم کرد.

ایجاد میان‌برهای واقعی برای مرکز کنترل

شرکت اپل با معرفی منوی مرکز کنترل در IOS 7 لطف بزرگی به کاربران خود کرد. یکی از ویژگی‌های جالب این مرکز کنترل، امکان دسترسی به آن از هر قسمت گوشی و در هر برنامه باز است. میان‌برهایی برای خاموش و روشن کردن حالت هواپیما، وای‌فای، بلوتوث به همان اندازه اسلایدر تغییر میزان روشنایی، خاموش و روشن کردن چراغ‌قوه و کلید دوربین کارایی دارند.

با این اوصاف این میان‌برها کاربردی مانند آنچه در اندروید مشاهد می‌کنیم ندارند. در سیستم‌عامل اندروید، لمس ساده موارد یادشده به فعال و غیرفعال کردن آن قابلیت منجر خواهد شد و نگه داشتن دست بر روی آن نیز شما را به منوی گسترده قابلیت‌های یادشده هدایت خواهد کرد.ios-9-vs-android-m-features-1

به‌عنوان مثال مطمئنا انتظار دارید با روشن کردن بلوتوث به منوی یادشده هدایت شده تا برای اتصال گوشی خود به دستگاهی دیگر تصمیم بگیرید. نگه‌داشتن انگشت بر روی گزینه وای‌فای نیز در صورتی که منوی وای‌فای را بازکند تا به روتر مورد نظر خود متصل شوید لطف بزرگی در حق شما کرده است. در IOS 9 همچنان نمی‌توانید از مرکز کنترل به منوهای یادشده بروید و این مشکلی است که شاید با عرضه آیفون 6 اس مجهز به فورس تاچ با قابلیت تفکیک و تشخیص میان لمس ساده و فشردن و نگه داشتن گزینه بر روی صفحه‌نمایش مرتفع شود.

عدم حذف هشدارها پس از استفاده از تاچ آیدی

مطمئنا آیفون را تا پیش از عرضه اندروید 5.0 گوگل باید پیشتاز رقابت در بهره‌گیری از سیستم هشدارها و اعلانات دانست. این رویه با عرضه اندروید 5.0 و هشدارهای قابل نمایش بر روی قفل صفحه‌نمایش تا حدودی مرتفع شد تا پس از اینکه رقابت بار دیگر در نقطه آغازین شروع شد، این بار آیفون و اپل را به‌علت حذف هشدارها پس از استفاده از گزینه تاچ‌آیدی سرزنش کنیم.ios-9-vs-android-m-features-2

گاهی اوقات حتی در صورتی که به‌طور تصادفی سنسور یادشده را لمس کنید همه هشدارها از روی صفحه محو و تنها به‌صورت گروهی قابل دسترسی هستند. در سیستم‌عامل اندروید تا زمانی که با کشیدن دست، این هشدارها را یکی‌یکی محو نکنید و یا به‌طور کلی به پاک کردن همه آن‌ها از طریق گزینه مشخص شده اقدام نکنید این هشدارها بر روی صفحه حاضر خواهند بود.ios-9-vs-android-m-features-3

گوگل این هشدارها را به‌صورت گاه‌شماری و مطابق با زمان بر روی صفحه نمایش می‌دهد اما اپل این هشدارها را در قالب گروهی به‌شما نشان می‌دهد.

نگه داشتن محتوای مورد نیاز در نوار پایین‌رونده

Now Playing و Passbook ( که در IOS9 نام آن به Wallet تغییریافت) باید در منوی پایین رونده آیفون حضور داشته باشند. این عملی است که گوگل در خصوص محتوای مورد نیاز یا همان محتوای فعال اتخاذ کرده و اکنون به‌نظر می‌رسد اپل نیز باید از این رویه پیروی کند.

اگرچه این مثال در کشور ما کاربرد کمتری دارد اما در صورتی که در حال خواندن مطلبی از روی گوشی خود در فرودگاه باشید، به‌منظور دسترسی به کد QR پرواز خود باید روندی طولای را در آیفون طی کنید.ios-9-vs-android-m-features4

در ابتدا باید کلید قفل صفحه‌نمایش را فشرده تا صفحه خاموش شود. سپس مجددا آن را فشرده تا منوی قفل صفحه‌نمایش مشاهده شده و به هشدار Passbook بر روی صفحه در قسمت سمت راست اشاره تا به کد یادشده دسترسی داشته باشید.

مطمئنا قفل‌کردن صفحه‌نمایش و بازکردن مجدد آن رویه‌ای غیرضروری به‌نظر می‌رسد و اگر اپل برنامه یادشده را به‌صورت میان‌بر در منوی پایین رونده قرار می‌داد، کاربر نیازی به انجام آن نداشت. البته روند دیگر، بستن برنامه قبلی و مراجعه به برنامه پس‌بوک است که البته در این حالت محتوای قبلی را از دست خواهید داد.

Techradar

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. Saeid می‌گوید

    عالی