آیا فناوری‌های جدید شاید باعث کاهش تصادفات رانندگی می‌شوند؟

این احتمال وجود دارد که به‌زودی و تحت حمایتِ آژانس امنیت حمل‌ونقل (NTSB) آمریکا رانندگی تدافعی در خودروها اعمال شود.

0

در گزارشی که روز دوشنبه منتشر شد، آژانس امنیت ملی آمریکا اعلام کرد که اگر تکنولوژی جلوگیری از تصادف در تمامی وسایل نقلیه اجرا می‌شد سالانه جان هزاران نفر را نجات می‌داد. درحالی‌که این تکنولوژی در چند سال اخیر پای به میدان نهاده اما استانداردهای لازم برای مسافر و خودروهای تجاری را ندارد اما این روند به‌زودی تغییر خواهد کرد.

هرساله بیش از 60 گزارش که حدوداً 1700 کشته و صدها زخمی را نشان می‌دهد ارائه می‌شود. می‌توان بسیاری از این تلفات و خسارات جانی که به 80 درصد می‌رسند را با استفاده از تکنولوژی‌هایی که بتواند پیش از وقوع حادثه به راننده هشدار دهد و یا خودرو را در مسیری ایمن هدایت کند کاهش داد. برخی سیستم‌ها به شکل خودکار ترمز گرفته و بعضی دیگر خودرو را به مسیری دیگر هدایت می‌کنند اما همگی درنهایت مسافرین را از مرگ نجات می‌دهند.

طی چند سال گذشته از این سیستم‌ها استفاده‌شده اما بحث‌های مداوم مانع از اجرای تمام و کمال و استاندارد آن‌ها در صنعت شده است. خودروسازان بر این باورند که رانندگان باید این اختیار را داشته باشند که خودشان تجهیزات خودروهایشان را انتخاب کنند. این بحث پیش‌تر در خصوص وجود کمربند ایمنی و کیسه هوای خودرو هم وجود داشته است.

کریستوفر هارت، رئیس NTSB طی بیانیه‌ای گفت:«مبلغ زیادی برای کمربند ایمنی نمی‌پردازید پس نباید پول زیادی هم برای تکنولوژی‌ای که به منجر به جلوگیری از تصادف می‌شود بپردازید. هنوز هم برخی منتقدان می‌گویند که صنعت خودروسازی باید همگام با رشد نوآوری‌ها در پی پیشرفت و توسعه باشد اما این به تعویق اندازیِ مداوم خطرناک است».

هارت می‌گوید:«همیشه برای بهبود وضعیت در آینده وعده داده می‌شود. تکنولوژی روزبه‌روز پیشرفت می‌کند و ما نباید در برابر این مسئله موضع‌گیری کنیم».

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.