معرفی رسمی تاندربولت 3 اینتل مجهز به یو‌اس‌بی نوع C

شرکت اینتل از تکنولوژی جدید تاندربولت مجهز به جدیدترین کانکتور یو‌اس‌بی نوع C (که شرکت اپل در جدیدترین مک‌بوک‌های خود از آن بهره می‌برد) رونمایی کرد. آن‌طور که از شواهد پیداست تاندربولت 3 دو برابر سریع‌تر از نسخه‌های پیشین بوده و توانایی رسیدن به سرعت 30Gbps را نیز داراست.

0

Navin Shenoy مدیر ارشد در گروه محاسباتی و مدیر پلتفرم‌های موبایل در اینتل در این زمینه می‌گوید: تاندربولت 3 در واقع نمادی جدید برای پورت‌های رایانه‌ای است که می‌تواند اطلاعات مورد نیاز برای دو صفحه‌نمایش 4K، اطلاعات با سرعت بالا و شارژ سریع نوت‌بوک‌ها را فراهم کند. این تکنولوژی می‌تواند تعهد USB-C به‌منظور استفاده از یک کابل در جهت نیل به هدف‌های مختلف را برآورده کند. مطمئنا کاربران، توسعه‌دهندگان و شرکت‌های سازنده از قابلیت‌های این تکنولوژی خشنود خواهندشد.thunderbolt-3

کاربران مدت‌هاست که از رایانه‌های همراه، کارایی در سطح رایانه‌های دسکتاپ را توقع دارند. تاندربولت نیز به‌منظور پشتیبانی همزمان از امکان انتقال سریع داده‌ها و بهره‌گیری از بیشترین پهنای باند ویدئویی موجود بر روی یک کابل در عین تامین توان الکتریکی مورد نیاز طراحی شده است. پس از آنکه به تازگی یو‌اس‌بی نوع C نیز معرفی شد که در واقع کوچک، سریع و با امکان بهره‌گیری از توان الکتریکی است، پتانسیل این تکنولوژی بیش از پیش توسعه یافت. تاندربولت 3 طوفان سرعت را با امکان رسیدن به حد نهایی سرعت 40Gbps در شرایط خاص امکان‌پذیر می‌سازد.

geeky-gadgets

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.