
تویوتا همچنان باارزشترین برند خودروسازی جهان در سال 2015
شرکت تویوتا باردیگر باارزشترین برند در میان شرکتهای خودروسازی شد. براساس آنچه در مطالعات برندهای مختلف مشاهده میشود، این شرکت خودروسازی ژاپنی دارای برندی با ارزش 28.9 میلیارد دلار است که در میان شرکتهای خودروسازی آنرا بهعنوان پیشتاز و در مقایسه کلی در مقام سیام قرار میدهد.
پس از این شرکت، شرکتهای بیام دبلیو با ارزش 26.3 میلیارد دلار و مرسدس بنز با 21.7 میلیارد دلار در مکانهای بعدی قراردارند.
سه برند برتر این لیست در مقایسه با دیگر حاضران لیست 10 برند برتر خودروسازی از ارزش چشمگیرتری برخوردارند. این درحالی است که هوندا با ارزش 13.3 میلیارد دلار در مکان چهارم، فورد با ارزش 13.1 میلیارد دلار در مکان پنجم و پس از آن شرکتهای نیسان، آئودی، VW، لندرور و Lexus قرار دارند.
یکی از شاخصههای مهم در انتشار این لیست دیدگاه مصاحبهشوندگان و برداشت آنها از برندهای مختلف است. این در حالی است که در ردهبندی کلی، شرکت اپل با ارزش 246.9 میلیارد دلار در مکان اول قرارگرفته و گوگل ( با ارزش 173.6 میلیارد دلار) و مایکروسافت ( با ارزش 115.5 میلیارد دلار) در مکانهای بعدی قراردارند.
خودروهای لوکس مثل رولزرویز و لیموزین چندمن؟
کاربر گرامی ما برند و یا شرکتی به اسمه لیموزین نداریم لیموزین یه نوع اتومبیله ممکنه در تمامیه برندها وجود داشته باشه رولزرویس هم برندیه که در اخیتار و مالکیت ب ام و هست و در ارزش گذاری ها هیچ جایگاهی نداره چون هم موترو و تجهیزاتش برای برندی دیگشت و هم خود برند تولید محدود داره و این ارزشی نداره