انویدیا سرانجام از کارت گرافیک GTX 980 Ti رونمایی کرد

پس از هفته‌های حدس و گمان و شایعه‌پراکنی، شرکت انویدیا سرانجام از کارت گرافیک GTX 980 Ti رونمایی کرد.

0

جدیدترین و بزرگترین کارت گرافیک ساخته شده توسط انویدیا، یک جهش قابل توجه و رو به جلو در بین سری 980 و Titan X محسوب می شود. به نظر می رسد مشخصاتی که تا پیش از این در رابطه با کارت گرافیک GTX 980 Ti به بیرون درز کرده بود بسیار دقیق بودند. کارت گرافیک 980 Ti به تراشه‌ GM200، همان تراشه‌ کارت TITAN X تجهیز گردیده که در این کارت با مدل GM200-310 و با واحدهای پردازشی کمتر یا غیر فعال شده عرضه خواهد شد.

این غول گرافیکی در سینه میزبان ۲۸۱۶ هسته‌ی پردازشی CUDA بوده که نسبت به Titan X با 3072 هسته سر تعظیم فرود می‌آورد، اما یک به‌روزرسانی نسبت به مدل 980 با 2048 هسته به شمار می‌آید.

این کارت گرافیک دارای ۶ گیگابایت حافظه رم از نوع GDDR5 که بر روی عرض باند ۳۸۴ بیتی تعبیه شده، است که به آن امکان اجرای بدون مشکل بازی‌هایی با وضوح 4K و همچنین کار با هدست های واقعیت مجازی را می‌بخشد. این یک خبر مسرت بخش برای دارندگان هدست‌های ساخت Oculus به شمار می‌آید، زیرا این محصولات در زمان کار بر روی کارت گرافیک تیتان ایکس حدود نیمی از حافظه پردازشی را به خود اختصاص می‌دادند.

از دیگر قابلیت‌های کارت گرافیک GTX 980 Ti می‌توان به پشتیبانی از سوپر داینامیک رزولوشن اشاره کرد که به دارندگان مانیتورهای فول اچ‌دی امکان بهره‌گیری از جلوه‌های 4K را می‌بخشد. شما همچنین با این کارت قادر خواهید بود به صورت استریم و از طریق فناوری Shield این شرکت با دوستانتان با انجام گیم بنشینید.

در آخر نیز باید به این نکته اشاره کنیم که کارت گرافیک GTX 980 Ti در مدل پایه قرار است با قیمت 649 دلار راهی بازار شود، این در حالیست که با پرداخت 100 دلار اضافه می‌توانید از 2 گیگابایت حافظه رم بیشتر برخوردار شوید.

digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.