برلین این هفته میزبان بزرگترین اجتماع کارآفرینان حوزه فناوری ایران خواهد بود

شهر برلین این هفته میزبان بزرگترین اجتماع ایرانیان داخل و خارج از کشور در موضوع کارآفرینی و فناوری خواهد بود، کنفرانسی در زمینه تکنولوژی و گردهمایی آموزشی با تمرکز خاص بر روی تجارت الکترونیک و اختراعات ایرانیان.

0

کنفرانس iBRIDGE برلین میزبان 500 موسسه نوپای ایرانی حوزه تکنولوژی خواهد بود و این شانس را برای آن‌ها فراهم خواهد کرد تا به‌منظور تبادل اطلاعات، تجربیات و ایده‌ها با همتایان غربی خود ملاقات داشته باشند.

این کنفرانس در بازه زمانی 14 تا 16 خردادماه برگزار خواهدشد و شاهد حضور موسسات و شرکت‌های مختلف در حوزه‌های متفاوت از روباتیک تا نانوتکنولوژی و تکنولوژی سبز گرفته تا پزشکی و تکنولوژی‌های مربوط به دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی خواهیم بود.

روزبه پیروز رئیس شرکت سرمایه‌گذاری بین‌المللی فیروزه در این‌باره می‌گوید: حوزه تکنولوژی قسمتی از شانس بزرگ جمعیت جوان و فرهیخته ایران را به‌منظور افزایش توان خود تشکیل می‌دهد. وی می‌افزاید: کنفرانس iBRIDGE سکویی بزرگ برای شرکت‌کنندگان ایرانی به‌منظور ملاقات با همتایان جهانی، باهدف همکاری‌های آتی است.

این رویداد با هدف فراهم‌آوردن مقدمات حضور شرکت‌کنندگان به‌همراه دسترسی به قدرت‌های علمی و عملی موجود در حوزه مرتبط از میان دانشگاه‌ها و شرکت‌های سراسر دنیا برگزار می‌شود.

هدف این کنفرانس سرعت‌دهی و کمک به توسعه اقتصاد ایران به‌واسطه معرفی شرکت‌های جوان به جامعه بین‌المللی تکنولوژی است.

iBRIDGE برلین یک رویداد کاملا آموزشی است که به‌طور مستقل و بدون وابستگی به دولت‌ها راه‌اندازی شده و درحال حاضر اداره می‌شود و برپایه روند غیرسیاسی پشتیبانی و ارتقای اقتصاد دیجیتال، باهدف میسرکردن امکان استفاده همه افرادی که در آن دخیل هستند تشکیل شده است.

شرکای حاضر در ایران چیزی در حدود 300 هزار دلار به‌منظور تامین مخارج سفر و اقامت شرکت‌هایی که به پشتیبانی‌های مالی به‌منظور شرکت در این کنفرانس نیاز دارند جمع‌آوری کرده‌اند.

بیش از 200 نفر از مشتاقان ایرانی دنیای تکنولوژی از سه قاره مختلف به این جنبش پیوسته و به‌طور داوطلبانه به برگزاری این رویداد کمک کرده‌اند.

شرکت‌کنندگان ایرانی به دو دسته تقسیم می‌شوند: اولین گروه شرکت‌های تجاری موفق و با ثبات در بخش خصوصی هستند که اکثرا در زمینه تکنولوژی‌های ارتباطی و اطلاعاتی، نانوتکنولوژی و زیست شناسی مولکولی فعالیت دارند و دسته دوم نیز از مخترعان و شرکت‌های نوپایی که استعداد و توانایی خود را در توسعه ایده‌های تجاری و ایجاد شرکت‌های موفق نوپا در قسمت‌های یادشده به‌ اثبات رسانده‌اند تشکیل شده است.

نازنین دانشور موسس سایت تخفیفان، بزرگترین وب‌سایت فروش در ایران دراین‌باره می‌گوید: تکنولوژی‌های نوپا در ایران به‌سرعت در حال پیشرفت هستند. ایران سابقه‌ای درخشان در زمینه پیشرفت در علوم دارد و در حال حاضر نیز دارای جمعیت زیادی از استعدادها و نخبه‌های با تحصیلات سطح بالا است، ضمن اینکه پتانسیل بالا و انگیزه زیادی در میان جوانان ایرانی وجود دارد.

لازم به ذکر است که در مجموع، بیش از 2000 مشتاق تکنولوژی و مخترع در برلین و در رویداد یادشده شرکت خواهند کرد. برنامه اجرا شده در این رویداد شامل سخنرانی‌های اصلی، توضیح برنامه کاری، نمایشگاه و کارگاه‌های عملی در سه‌روز است.

روحا ریحانی دبیر این کنفرانس در این‌باره می‌گوید: iBRIDGE برلین رویدادی بی‌همتا است که بزرگ‌ترین مجموعه ایرانیان داخل و خارج از کشور را در کنار جامعه تجاری جهانی و با هدف کاوش توسعه اکوسیستم تکنولوژی‌های درحال رشد ایران گردهم می‌آورد.

سخنرانی‌ها و ارائه‌ مطالب توسط 100 پیشتاز بخش تکنولوژی، سرمایه‌گذاران و موسسات آموزشی از جمله استفن چمبرز، مسئول تصمیم‌گیری بین‌المللی در مدرسه تجاری SAID، آکسفورد، Dave McClure، سرمایه‌گذار معروف super angel در سیلیکون ولی و کامران الهیان، دبیر و موسس Global Catalyst Partners انجام خواهدگرفت. این رویداد به‌صورت زنده برای بینندگان در سراسر دنیا نیز پخش خواهدشد.

پروفسور یحیی تابش یکی از موسسان iBRIDGE و پیشگام آکادمیک اینترنت ایران در این‌باره می‌گوید: در قلب iBRIDGE تعهد به حضور فعال و سرشار از عطوفت به‌منظور بهبود شرایط بشر با استفاده از توسعه فعالیت‌های مرتبط با تکنولوژی‌های سطح بالا نهفته است.

iBRIDGE برلین در CityCube، مرکز جدید همایش‌های برلین برگزار خواهد شد. برلین یک مرکز ویژه برای معرفی تکنولوژی‌های روبه‌رشد بوده که از سراسر آلمان و اروپا، با توجه به اکوسیستم پویای خود توانسته مشتاقان تکنولوژی را به خوبی جذب کند.

iBRIDGE برلین ادامه‌دهنده کنفرانسBerkeley iBRIDGE است که پیش از این در دانشگاه کالیفرنیا برگزار شد. لازم به ذکر است که این رویداد 700 شرکت‌کننده داشت و بیش از 1000 نفر به‌طور زنده شاهد آن بودند که اکثر آن‌ها از داخل ایران بودند.

iBRIDGE یک جنبش غیرانتفاعی و جهانی است که هدف آن سرعت بخشیدن به روند توسعه و رشد اکوسیستم‌های کارآفرینی در ایران، آن‌هم از طریق آموزش است. این جنبش در سال 2014 به عنوان یک تلاش دسته‌جمعی از سوی کارآفرینان ایرانی- آمریکایی‌ علاقمند به کارآفرینی تکنولوژیک در ایران آغاز به کار کرد.

آغاز به‌کار iBRIDGE با بهره‌گیری از شرکت‌کنندگان تجاری از سوی سازمان‌های خصوصی، نهادها و شرکت‌های سراسر جهان و البته با درنظرگرفتن هزینه‌های ثبت‌نام ممکن شده است. این کنفرانس، رویدادی آموزشی مطابق با قوانین آمریکا و اتحادیه اروپا است.

iBRIDGE برلین با همکاری برنامه Berkeley در زمینه کارآفرینی و توسعه در خاورمیانه و همچنین مدیریت کارآفرینی در دانشگاه فنی برانشویگ آلمان پذیرای علاقمندان است.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.