این طرح پیشنهادی ساخت بزرگترین هتل جهان در شهر مکه است

مکه به عنوان پرشکوه‌ترین شهر مذهبی جهان سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است، از این رو ساخت هتل‌های عظیم جثه برای اسکان زائران با توجه به وسعت کم این شهر امری اجتناب‌ناپذیر است. شاید همین موضوع باعث گردیده تا امیران مکه به فکر ساخت بزرگ‌ترین هتل جهان در آن بیفتند.

2

طراحی ساخت بزرگ‌ترین هتل جهان در شهر مکه را  گروه مهندسی “دارالهندسه” برگرفته که تا پیش از این نیز هتل‌های بی‌شماری را در دبی طراحی کرده است. هتل “ابراج کدی” در سال 2017 آماده میزبانی از زائران بیت ‌الله الحرام خواهد بود.

worlds-largest-hotel-mecca-2

این ابر هتل در زمینی به وسعت 1.4 میلیون مترمربع واقع در منطقه‌ای به اسم منافیا در یک و نیم کیلومتری جنوب مسجدالحرام بنا خواهد شد. این طرح شامل 12 برج بر فراز یک سکوی 10 طبقه‌ای خواهد بود و پیش‌بینی می‌شود 3.5 میلیارد دلار برای امیران مکه خرج در برداشته باشد. در پایین برج‌های پنج ستاره این طرح یک ایستگاه اتوبوس، یک مرکز خرید، چندین رستوران و یک مرکز همایش ساخته خواهد شد.

هتل «ابراج کدی ” از طریق چندین محور مواصلاتی به مکه متصل می‌شود و دارای چندین پارکینگ مرتفع است. علاوه بر این، گاردین گزارش می‌دهد که بزرگ‌ترین هتل جهان دارای 10,000 هزار اتاق، 70 رستوران بین‌المللی و 70 مغازه است و پنت هاوس های پنج طبقه آخر مخصوص استفاده خاندان سلطنتی سعودی آماده خواهد شد.

کعبه یک سنگ نشانیست که ره گم نشود    حاجی احرام دگـر بند و ببین یار کجاست ؟؟

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. jafar می‌گوید

    بت خانه، بت خانه است چه بت داشته باشه چه برای ریا کاری عده ای باشه

  2. quietly brilliant می‌گوید

    ببین یار کجاست…مهم اینه