هدف از سرویس نامحدود و رایگان Google Photos چیست و گوگل چه سودی خواهد برد؟

آیا تاکنون مقایسه‌ای میان هزینه‌ای که شرکت‌های مختلف در ازای میزبانی یک ترابایت عکس دریافت می‌کنند انجام داده‌اید؟ این هزینه به‌طور سالیانه برای آی‌کلاد 240 دلار است، دراپ باکس 100 دلار و مایکروسافت وان‌درایو 84 دلار دریافت می‌کنند. اما این هزینه برای گوگل به صفر می‌رسد. در واقع میزبانی این حجم تصاویر بر روی دسکتاپ، اندروید و iOS توسط گوگل به‌طور رایگان انجام می‌شود.

14

شرکت گوگل اعلام کرده محصول جدید Google Photos این شرکت فضای بی‌نهایت رایگان برای عکس‌ها و تصاویر ویدئویی در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تنها محدودیت موجود آن است که عکس‌های شما باید زیر 16 مگاپیکسل و ویدئوها نیز تا رزولوشن تمام اچ‌دی باشند.

در صورتی که عکس‌ها و ویدئوها بزرگ‌تر باشند گوگل به‌طور خودکار اقدام به فشرده‌سازی آن‌ها می‌کند اما این شرکت تضمین کرده هیچ افت کیفیتی بر روی این عکس‌ها و تصاویر شاهد نخواهیم بود. با توجه به بهره‌گیری از قابلیت پشتیبان‌گیری خودکار در برنامه‌های اندروید و iOS هیچ نگرانی از بابت از دست رفتن اطلاعات خود نخواهید داشت.

google-photos-price

عکس‌ها، منبع طلای کامپیوتری گوگل!

در حالی که دیگر سرویس‌ها همچنان به‌دنبال درآمد زایی مستقیم از عکس‌ها و تصاویر ویدئویی هستند، گوگل روندی متفاوت را در پیش گرفته است. فلیکر یک ترابایت فضای ذخیره‌سازی رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد اما مجبور خواهید بود صفحات مملو از تبلیغات را از شریک تجاری آن یعنی یاهو مشاهده کنید. آمازون نیز فضای ذخیره‌سازی نامحدود را به‌طور رایگان در اختیار شما قرار می‌دهد اما پیش از هرچیز مجبور به خرید حساب یک‌ساله 99 دلاری خواهیدبود.

شرکت گوگل درآمد بالایی از تبلیغات مرتبط با جستجوی کاربران داشته و به‌همین دلیل از قابلیت ذخیره تصاویر به‌طور رایگان و آن‌هم به‌طور بلندمدت پشتیبانی خواهد کرد. این شرکت به‌خوبی می‌داند که این تصاویر همچون معدن طلایی، با ارزش هستند. این تصاویر مملو از اطلاعاتی هستند که می‌توانند هدف‌ساز تبلیغات این شرکت باشند.

این شرکت با توجه به تکنولوژی پیشرفته خود در کنار سیستم‌های هوش مصنوعی و دیگر موارد می‌تواند آنچه کاربران انجام می‌دهند، مکان گرفتن عکس و موارد دیگر را در عکس‌ها تشخیص دهد و نهایتا اطلاعات مورد نیاز شما را در قالب تبلیغات در پیش روی شما قراردهد.

google-io-20150192

برنامه ارائه‌شده توسط گوگل حتی وظیفه خطیر ویرایش و اصلاح عکس‌ها را نیز برای شما انجام می‌دهد تا نتیجه کار مطابق میل شما شود. اگرچه تکنولوژی که Computer Vision نامیده می‌شود هنوز به مرحله تکامل نرسیده اما بنابرگفته مدیر ارشد گوگل، شروع به‌کار این فرایند در آینده منجر به روند رو به رشد آن خواهد شد.

Techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. Zahra می‌گوید

    راستش من هنوز استفاده نکردم ب همین علت هم اشنایی باهاش ندارم
    میترسم یهو ببینم عکسام بصورت داستانی چیزی پخش شده باشه

    1. علی ارغوان می‌گوید

      تا وقتی که خودتون چیزی رو share نکنید پخش نمیشه

  2. زهرا نیازی می‌گوید

    سلام. ببخشید من به یک مشکل بزرگ خوردم خواهش میکنم کمکم کنید. جیمیلم رو تو برنامه سامسونگ اکانت وارد کرده بودم و داشتم از برنامه سامسونگ کلود استفاده میکردم. بعد یکی از فامیلامون جیمیلم رو که اکانت کلشم بهش وصل بود گرفته بود و با جیمیل من تو گوشی خودش که ایسوز بود کلش بازی میکرد. بعد که متوجه شدم گوگل فوتو عکسامو نشون میده میخام بدونم ایا عکسای من برای ایشونم تو گوگل فوتو میومده یا نه؟ چون یک ایمیل رو هر دو گوشی و قسمت گوگل پلی بوده . توروخدا جواب بدین خیلی نگرانم

    1. زهرا نیازی می‌گوید

      البته اینو تم بگم که وقتی تو قسمت گوگل اکانت رفتم جز دستگاههای متصل به ایمیلم نبود.

      1. علی ارغوان می‌گوید

        پس مشکلی نیست

    2. علی ارغوان می‌گوید

      اگر صرفا توی کلش مشخصات رو وارد کرده خیر. اما اگر توی بخش اکانت های گوشیش ایمیل شما ثبت شده باشه بله

  3. Enayat می‌گوید

    سلام آیا عکس را که در گوگل فوتو بزارم میتونم با باز کردن همون ایمیل در موبایل دیگری مشاهده و یا ذخیره کنم ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله شما در هر سیستمی که با جیمیل خودتون وارد گوگل فوتوز بشید همون محتوا رو میتونین مشاهده یا دانلود کنید

  4. محمدنيا می‌گوید

    سلام چرا من عکسامو نمیتونم ببینم میاره ولی باز نمیشن

  5. Ahmad.marzaei می‌گوید

    خیلی برای افرادی مثل من عالی چون من از رمانی که همسرم فوت شد کاملا منزوی شدم وافسورده لااقل گوگل عکسها ومدارکهای که به امانت میبسپارم دیگه کم نمیشه هروقت یک عکسی که ازخانمم گخ حیایم لرام عزیز بوده مخوم یک هفته دنبالش میگردم پیداش نمیکنم ولی انجا سی ثانیه پیداش میکنم اینمثال بود خیلی متشکرم

  6. علي می‌گوید

    سلام وخسرته نباید أین گوگل فوتو بک آب گزر اطلاعات شخصی کاربور می باشه مثلا من عکسا وفیلم هام تو إیمیل من هستش کسی نمیتونه اونا رو بِع غیر ازخودم بدینه درسته؟؟؟

  7. Ehsan می‌گوید

    باسلام ایا عکسهایی کهما در گوگل فتو ذخیره میکنیم جای امنی است ونگران این که کسی به ان میتواند دسرسی داشته باشد به غیر از خودمان لطفا جواب را به ایمیلمان ارسال فرمایید مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر کسی پسورد ایمیل شما رو نداشته باشه دسترسی نخواهد داشت.

  8. http://gks.com.ua می‌گوید

    از مطلب شما بسیار استفاده کردم ” برنامه ارائه‌شده توسط گوگل حتی وظیفه خطیر ویرایش و اصلاح عکس‌ها را نیز برای شما انجام می‌دهد تا نتیجه کار مطابق میل شما شود. اگرچه تکنولوژی که Computer Vision نامیده می‌شود هنوز به مرحله تکامل نرسیده اما بنابرگفته مدیر ارشد گوگل، شروع به‌کار این فرایند در آینده منجر به روند رو به رشد آن خواهد شد. ” امیدوارم با توجه به کارم زودتر عملی گردد