گوگل سرویس مدیریت هوشمند پسورد Smart Lock را معرفی کرد

گوگل تمام تخصص‌هایی که در چنته داشت را گرد هم آورده تا سرویس مدیریت هوشمند پسورد یکپارچه‌ای ارائه دهد؛ با این حساب از این به بعد کاربران فرآیند راحت‌تری را در حین ورود پسورد و اطلاعات کاربری برای ثبت در نرم‌افزارهای مختلف طی خواهند کرد.

2

سرویس جدید معرفی شده توسط گوگل برای مدیریت هوشمند گذرواژه‌ها، Smart Lock Passwords Manager نام دارد، این سرویس از این به بعد مسئولیت نگه‌داری و مدیریت گذرواژه‌های کاربران را در اپلیکیشن‌های اندرویدی و حساب‌کاربری گوگل در برنامه‌های تحت وب مدیریت می‌کند.

ناگفته نماند که آنچه این سرویس در اپلیکیشن‌های اندرویدی انجام می‌دهد همانند فرآیندی است که تاکنون در مرورگر کروم برای مدیریت گذرواژه‌ها شاهد آن بودیم. برای مثال اگر کاربر خواست به اپلیکیشن نیویورک تایمز برای مطالعه اخبار روز مراجعه کند، پس از طی کردن فرآیند ثبت نام، سرویس Smart Lock از کاربر سوال می‌پرسد که آیا قصد ذخیره گذرواژه‌ خود را دارد.

پس از ذخیره گذرواژه توسط Smart Lock اگر کاربر دستگاه اندرویدی خود را عوض کرد، پس از ثبت نام اطلاعات حساب کاربری خود در گوشی جدید، دیگر نیازی به وارد نمودن گذرواژه اپلیکیشن نیویورک تایمز نیست، چرا که سرویس Smart Lock، تمامی گذرواژه‌های کاربر را در خود ذخیره کرده است.

گوگل رابط برنامه نویسی Smart Lock را در اختیار توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری قرار داده تا اپلیکیشن‌های خود را با این برنامه مدیریت گذر‌واژه جدید هماهنگ کنند. تاکنون سازند‌گان نرم‌افزار مدعی بودند که فرآیند ثبت نامِ موجود، برای کاربران دست و پاگیر بوده و به همین دلیل تعداد زیادی از کاربران از اپلیکیشن‌هایی که نیاز به گذرواژه داشتند فراری بودند.

اما گوگل مدعی است از این به بعد فرآیند آسان مدیریت گذرواژ‌ه‌ها این امکان را دراختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهند تا کاربران بیشتری در اپلیکیشن‌های آنها ثبت نام کنند.

گوگل در کنار اپلیکیشن‌ نیویورک تایمز، اپلیکیشن‌های Eventbrite، Instacart، Orbitz، لینکداین و نت‌فلیکس را در برای آزمایش با Smart Lock سازگار کرده است. کاربران نت‌فلیکس بر روی اندروید تی‌وی از فرآیند ثبت گذرواژه گله داشتند که ظاهرا اپلیکیشن Smart Lock با اندروید تی‌وی هم تعامل خواهد داشت. فرآیند همگام‌سازی (Sync) گذرواژه‌ها بین دستگاه‌های اندرویدی به صورت رمز‌گذاری شده انجام می‌شود و حتی گوگل هم به گذرواژه‌ها دسترسی ندارد.

techcrunch.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. آرزو می‌گوید

    من میخوام گذرواژه اینستامو از اسمات لوک وردارم،خودش لوگ نشه باید چیکار کنم؟؟؟؟؟

  2. حسین ارشد می‌گوید

    امکان بسیار جذاب و مفیدیه
    اما هنوز تا امروز این امکان رو برای اپ‌های ایرانی مشاهده نکردم
    و برای لینکدین و ویز این سرویس رو تجربه کردم!