بزرگترین پروژه‌های غافل‌گیرکننده گوگل در I/O 2015 که هنوز معرفی نشده‌اند!

با مشاهده رونمایی گوگل از تکنولوژی‌ها و حتی نسخه جدید اندروید، کاربران زیادی به‌وجد آمدند اما مدنظر داشته باشید که مهم‌ترین معرفی‌های گوگل برای رویداد I/O 2015 همچنان باقی مانده‌اند.

0

تیم پروژه‌های پیشرفته گوگل دو تکنولوژی ویژه را در حد معرفی در معرض نمایش قراردادند و توضیح کامل قابلیت‌های آن‌ها‌را به زمانی دیگر موکول کردند. این دو پروژه که Soli و Jacquard نام دارند پروژه‌هایی هستند که حتی در حد معرفی نیز تحسین همگان را برانگیختند.

اولین پروژه، در واقع یک تکنولوژی تشخیص حرکت با توانایی و دقت فراتر از میلی‌متر است و دومین پروژه نیز یک پارچه مجهز به قابلیت لمسی است. به‌نظر می‌رسد در این رویداد شاهد کاربردهای عملی این دو تکنولوژی نیز باشیم.soli1

تکنولوژی Jacquard از قابلیت‌ها و توانایی‌های ویژه‌ای برخوردار است. برخی پنل‌های لمسی بسیار کوچک می‌توانند با استفاده از این پارچه حساس به قابلیت لمسی پوشانده شوند و در جهت استفاده برای انجام نمایه‌های حرکتی مختلف مانند تعویض آهنگ و یا حتی روشن کردن چراغ‌ها مورد استفاده قرارگیرند. در نظر بگیرید که بتوانید از روی شلوار جین خود و درحالیکه گوشی در داخل جیب شما قراردارد به کنترل گوشی هوشمند خود اقدام کنید.jacquartan

پروژه Soli نیز اگرچه در ظاهر متفاوت با Leap Motion Controller که پیش از این معرفی شده بود به‌نظر نمی‌رسد اما اگر پروژه یادشده به شما امکان اجرای بازی فروت نینجا را می‌داد اکنون با دقت بالای این تکنولوژی جدید می‌توانید شبیه‌سازی از عمل جراحی انجام دهید. شاید به‌واسطه این دقت حتی بتوانید فضای میان دو حرف در نوشته خود را نیز لمس کنید. هنوز نمی‌توان به‌طور دقیق به‌ اظهارنظر درمورد آنچه گوگل در سر دارد پرداخت اما می‌توان ادعا کرد به‌زودی شاهد نمایش بزرگ گوگل در I/O 2015 خواهیم بود.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.