گوگل اپلیکیشن هدست واقعیت مجازی خود را با پشتیبانی از آیفون معرفی کرد

شرکت گوگل نسخه جدیدی از کاردبورد، هدست واقعیت مجازی خود را معرفی کرد. جدیدترین نسخه این هدست مطابق با گوشی‌هایی با ابعاد بزرگ‌تر (تا 6 اینچ) طراحی شده و دیگر خبری از کنترلر مغناطیسی در آن نخواهد بود و در عوض از یک دکمه که سازگاری کامل با هر گوشی هوشمندی دارد در آن بهره گرفته شده است.

0

شرکت گوگل برنامه ویژه iOS این هدست را نیز منتشر کرد. این برنامه جدید به کاربران گوشی‌های آیفون این امکان را خواهد داد تا به کاوش در محیط‌های شهری اقدام کنند و یا اشیای سه‌بعدی درون یک موزه را مشاهده کنند. تاکنون برنامه رسمی Cardboard تنها برای اندروید ارائه شده بود که البته تعداد دانلود آن به بیش از یک میلیون بار رسیده بود. برای توسعه‌دهندگانی که برنامه سازگار خود را آماده کرده بودند نیز عرضه کیت توسعه نرم‌افزاری پشتیبانی از iOS را به همراه خواهد داشت.Google-IO-2015-_1330.0

Cardboard که لنزها و کلید مغناطیسی ( البته تا نسخه فعلی) را در قالب یک جعبه کاغذی گرد هم آورده است در رویداد Google I/O 2014 برای اولین‌بار رونمایی شد که البته این دستگاه از اولین هدست ارزان‌قیمت این سری فاصله زیادی داشت.

با این اوصاف این احتمال وجود دارد که شرکاری کاری گوگل بتوانند نسخه ویژه از این هدست را مطابق با میل خود طراحی و تولید کنند. این در حالی است که از سوی دیگر شرکت گوگل برنامه ویژه مدارس به‌واسطه استفاده از واقعیت مجازی را را در دستور کار خود قرارداده است. Expeditions نام جعبه‌ای بزرگ شامل هدست‌های کاردبورد ( با قیمتی در حدود 20 دلار) است که به همراه یک ابزار ویژه که به آموزگار امکان کنترل تجربه واقعیت مجازی دانش‌آموزان از طریق یک تبلت را می‌دهد ارائه می‌شود.

Theverge

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.