این Google Jump 360° سیستم جدید واقعیت مجازی گوگل با کمک 16 دوربین GoPro است

گوگل دیشب در مراسم  I/O 2015 از یک سیستم ضبط تصاویری واقعیت مجازی جدید با نام Jump رونمایی کرد.بر اساس اطلاعات منتشر شده، این دستگاه با به کار گیری نسل جدید دوربین های GoPro طراحی و ساخته شده است.

0

Google Jump 360° قابلیت ضبط تصاویر مبتنی بر واقعیت مجازی با بهره‌گیری از ۱۶ دوربین ساخت GoPro را دارا می‌باشد و هدف آن تهیه تصاویری سازگار با هدست‌های واقعیت مجازی است.

jumpcamerarig

به گفته GoPro، این محصول نمونه ارتقا سیستم تهیه محتوای واقعیت مجازی این شرکت که از 6 دوربین با قابلیت ضبط تصاویر به صورت سه‌بعدی بهره می‌برد است. اگر شما خواهان خرید هر یک از دوربین‌های GoPro HERO4 Black باشید، باید مبلع 500 دلار هزینه کنید، این در حالیست Google Jump که درون خود 16 عدد از این دوربین‌ها را دارا می‌باشد به همراه باتری و لوازم جانبی حدود با قیمت 8 هزار دلار به فروش خواهد رسید.

tripodrigjump

گوگل در این پروژه وظیفه همگام‌سازی مابین 16 دوربین، کنترل هر یک و تأمین انرژی آن‌ها را بر عهده دارد. همچنین پس از ضبط تصاویر شما می‌توانید با برنامه مخصوصی که ساکنین مانتین ویو برای آن طراحی کرده‌اند پردازش کنید. فیلم زیر نتیجه تولید شده توسط این محصول است که می‌توانید آن را با یک هدست واقعیت مجازی تماشا کنید.

به گزارش اینگجت، فیلم‌های ضبط شده توسط Google Jump ابتدا بر روی یوتیوب قابل مشاهده خواهد بود، اما پس از عرضه رسمی به دیگر سرویس‌های اشتراک گزاری فیلم نیز راه پیدا خواهند کرد.

petapixel

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.