وسترن دیجیتال نسخه 3 ترابایتی هاردهای اکسترنال My Passport را معرفی کرد

هارد ۳ ترابایتی وسترن دیجیتال با رنگ‌بندی جدید به جرگه سری محصولاتِ My Passport این شرکت پیوست. این هارد که My Passport Ultra نام دارد طراحی سری هاردهای My Passport وسترن دیجیتال را یدک می‌کشد اما از لحاظ رنگ‌بندی شاهد چند رنگ جدید است.

0

هارد My Passport مخصوص کامپیوترهای مک نیز با ظرفیت ۳ ترابایت عرضه شد. هارد باریک My Passport Ultra از پورت USB 3.0 بهره می‌برد و در رنگ‌های مشکی، سفید، قرمز و آبی با ظرفیت‌های ۳، ۲، و یک ترابایت روانه بازار خواهد شد.

مدلی ۵۰۰ گیگابایتی هم از این سری هاردها عرضه می‌شود که به صورت NTFS برای استفاده در سیستم‌عامل ویندوز عرضه شده است؛ اما کاربران با دانلود نرم‌افزار مخصوص سیستم‌عامل مک از وب‌سایت وسترن دیجیتال می‌توانند این هارد را با مک خود سازگار کنند.

لوک اُتِری (Luke Ottrey)، یکی از مدیران ارشد وسترن دیجیتال،‌ حین رونمایی از این هاردها به باریک‌ بودن آنها بالید و گفت عرضه حافظه‌ای با میزان ۳ ترابایت در این فضای کم مثال زدنی است. این هارد‌های جدید در سال ۲۰۱۶ آپدیت می‌شوند و این آپدیت به کاربران امکان ذخیره سازی ۳.۳ ترابایت را می‌دهد.

از لحاظ رعایت نکات امنیتی نیز وسترن دیجیتال فکر همه جا را کرده و هارد My Passport Ultra و هارد ساخته شده برای سیستم‌عامل مکِ این شرکت از فناوری کدگذاری ۲۵۶ بیتی AES به صورت سخت‌افزاری بهره می‌برد. با این حساب کاربران می‌توانند هارد را به استفاده در کامپیوترهای مشخصی محدود کنند.

بد نیست بدانید سری قبلی هاردهای My Passport وسترن از فناوری رمزگذاری AES به صورت نرم‌افزاری پشتیبانی می‌کرد و پشتیبانی هاردهای جدید از فناوری AES به صورت سخت‌افزاری برای اولین بار در این محصولات اعمال شده است.

نرم‌افزار پشتیبان گیری نیز در سری My Passport Ultra وجود دارد، این نرم افزار فرآیند بسیار آسانی دارد و کاربر در سه مرحله می تواند از اطلاعات خود نسخه پشتیبان تهیه کند، این فرآیند شبیه به نرم‌افزار پشتیبان‌گیری Apple Time Machine کار می‌کند. با این حساب دارندگان هارد My Passport نسخه مک قادر هستند از نرم‌افزار Time Machine که در سیستم‌عامل OS X وجود دارد استفاده کنند.

در مجموع پیشنهاد می‌کنیم اگر برای ذخیره سازی اطلاعات خود فضا کم دارید و به دنبال هاردی با ظرفیت بالا هستید از این محصول جدید وسترن دیجیتال غافل نشوید.

digitaltrends.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.