اندروید ویر هم‌اکنون بیش از ۴ هزار اپلیکیشن ‌دارد و قرار است هوشمندتر نیز شود

اینطور که پیداست گوگل حساب زیادی روی سیستم‌عامل مخصوصِ ساعت‌های هوشمندِ این شرکت که با نام اندروید ویر از آن یاد می‌شود باز کرده است.

0

این سیستم‌عامل جدید که هنوز در ابتدای راه است توانسته به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کند‌، ناگفته نماند که توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری در این بین بی‌تاثیر نبوده‌اند. گوگل آمار جالبی در خصوص این سیستم‌عاملِ نوپای خود منتشر کرد، بر اساس گزارش‌ها هم‌ اکنون دارندگان ساعت‌های هوشمندِ اندرویدی به بیشتر از ۴ هزار اپلیکیشن دسترسی دارند.

از طرف دیگر گوگل مدعی است که این سیستم‌عامل با عرضه آپدیت آب‌نبات چوبی نسبت به نسخه قبلی خود هوشمندتر شده است. آپدیت آب‌نبات چوبی نسخه اندروید ویر اولین بار برای ساعت هوشمند Urbane Watch شرکت ال‌جی منتشر شد؛ اما دیری نخواهد پایید که سایر ساعت‌های هوشمند اندرویدی نیز میزبان این آپدیت جدید باشند.

امکانات زیادی به نسخه اندروید ویر ۵.۱.۱ اضافه شده است، برای مثال اپلیکیشن‌ها را به صورت همیشه باز (always-on) می‌توان تنظیم کرد. این امر به توسعه‌دهندگان امکان می‌دهد تا در هنگام اینکه صفحه‌نمایش ساعت خاموش است و یا نور کمی دارد، پیغام دلخواه خود را پس از روشن شدن صفحه نشان دهند.

توسعه‌دهندگان با امکانات تعبیه شده در آپدیت جدید به راحتی می‌توانند امکانات جدیدی را برای رهگیری کردن عادات ورزشی و مسیرهایی که کاربر در آنها تردد می‌کند برنامه‌ریزی کنند. با این حساب در آینده اپلیکیشن‌های متنوع‌تری بر اساس سیستم‌عامل اندروید ویر به بازار معرفی خواهند شد.

همانطور که اشاره شد سیستم‌عامل اندروید ویر در مدت حیات خود از جانب توسعه‌دهندگان به خوبی پشتیبانی شده و این امر به بهینه‌نمودن رابط کاربری در نسخه جدید منجر شده است. در رابط کاربری جدید، اپلیکیشن‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند و منو‌های دست و پاگیر از بین رفته‌اند. نوتیفیکیشن‌ها نیز در این آپدیت جدید به صورت شفاف بر روی اپلیکیشن جاری نمایش داده می‌شوند، به این ترتیب با دریافت پیغام جدید، روند کار کاربر مختل نمی‌شود، اپلیکیشن‌های پرکاربرد نیز به صورت خودکار لیست می‌شوند.

اندروید ویر نسخه ۵.۱.۱ از فرمان‌های صادر شده توسط دست پشتیبانی می‌کند. این امر بوسیله استفاده بهینه از سنسورهای تعبیه شده در ساعت میسر شده است. به این ترتیب برای دسترسی به نوتیفیکیشن‌ها و پنل اپلیکیشن‌های مختلف کافی است تا کاربر مچ دست خود را به بالا و پایین تکان دهد. شکلک‌های تصویری معروف و دوست داشتنی emoji نیز به اندروید ویر جدید آمده‌اند. این قابلیت تاحدودی همانند ویژگی‌ ساعت هوشمند اپل است اما در کاربرد تفاوت‌های عمده‌ای دارد.

برای این کار کافی است تا کاربر، شکل‌های دلخواه خود را بر روی صفحه ساعت با انگشت ترسیم کند، در مرحله بعد سیستم‌عامل اندروید ویر، شکل کشیده شده را شناسایی می‌کند و چند شکلک emoji شبیه به طرح کشیده شده را پیشنهاد می‌دهد،‌این ویژگی در حین ارسال پیام‌ها کاربرد دارد.

blog.gsmarena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.