همکاری مایکروسافت و لنوو برای هوشمندتر کردن دستیار صوتی کورتانا در محصولات لنوو

در زمان برگزاری رویداد مرتبط با محصولات و فناوری‌های شرکت لنوو در چین که در روز جاری در چین برگزار شد، شاهد رونمایی از همکاری مایکروسافت و لنوو در جهت هوشمند‌تر کردن دستیار صوتی کورتانا بر روی ویندوز 10 بودیم.

0

لنوو از تکنولوژی به‌نام REACHit در قالب کورتانا بهره خواهد برد تا بدین ترتیب امکان بیشتری برای جستجو و یافتن حجم گسترده‌تری از اطلاعات مورد نیاز کاربر فراهم گردد.

مدیر ارشد لنوو Mark Cohen در این‌باره می‌گوید:

ما در جهانی زندگی می‌کنیم که تکنولوژی، امکان دسترسی به محتوای دیجیتال مورد نیاز ما را فراهم کرده است. حجم زیاد اطلاعات عملا باعث شده به‌ذهن سپردن این حجم، سخت و ناممکن باشد. با در اختیار داشتن یک دستیار هوشمند به عنوان یک دوست می‌توانید کمک بیشتری در جهت یافتن اطلاعات مورد نیاز دریافت کنید. کورتانا به‌همراه قابلیت REACHit به کاربران کمک خواهد کرد تا در قالب روش جدیدی اطلاعات مورد نیاز خود را دریافت کنند.

مدنظر داشته باشید که کورتانا و REACHit دو برنامه مستقل هستند. کورتانای مایکروسافت در واقع یک دستیار هوشمند صوتی ادغام شده با ویندوز 10 بوده و REACHit برنامه‌ای است که امکان اتصال و جستجو در منابع مختلف موجود را فراهم می‌کند. با اتصال REACHit به منابع از پیش مشخص شده، کورتانا این منابع را نیز به منظور یافتن اطلاعات مورد نیاز جستجو خواهدکرد.

با جستجوی حساب‌های ابری شخصی شامل سرویس‌هایی مانند گوگل درایو، دراپ‌باکس و دیگر سرویس‌های موجود، کورتانا می‌تواند تشخیص دهد که چه‌زمانی بر روی یک فایل کار می‌کرده‌اید، چه موقع از چه دستگاهی استفاده کرده‌اید، چه کسی به شما ایمیلی ارسال کرده و در چه جلسه‌ای حضور داشته‌اید. قابلیت‌های کلیدی این برنامه به‌شرح زیر است.man-starbucks

این قابلیت امکان جستجو برای یافتن عکس‌ها، ویدئوها، مستندات و موسیقی در میان دستگاه‌ها و سرویس‌های مختلف از جمله گوگل درایو، دراپ‌باکس، باکس، وان‌درایو و رایانه‌های شخصی و تبلت‌ها را می‌دهد. ارائه قابلیتی به‌منظور اضافه‌کردن مکان‌هایی برای جستجوی اطلاعات درجهت دریافت نتایج مرتبط از جمله قابلیت‌های دیگر است.

کورتانا و REACHit بر روی رایانه‌های شخصی و تبلت‌های لنوو که از ویندوز 10 بهره می‌برند قابل استفاده است. از آنجایی که مایکروسافت و لنوو همکاری مشترکی بر روی این پروژه داشته‌‌اند نتیجه کار باعث ایجاد تجربه‌ای کارآمد و بدون عیب در قالب سیستم کورتانا خواهد شد. امکان استفاده از طبیعی‌ترین روش جستجو یعنی شرح مورد جستجو همان‌گونه که صحبت می‌کنید و برپایه آن‌چه که شما به‌خطر می‌آورید نیز وجود دارد. هوشمندی این قابلیت باعث خواهد شد امکان بهره‌گیری از روش‌های ترکیبی جستجو در قالب‌هایی که پیش از این حتی تصور نمی‌کردید ممکن شود.

REACHit در قالب نسخه آزمایشی همزمان با عرضه ویندوز 10 در تابستان سال جاری عرضه خواهد شد و در پاییز سال جاری به‌طور انحصاری بر روی رایانه‌های شخصی و تبلت‌های لنوو که از ویندوز 10 بهره می‌برند قابل استفاده خواهد بود. با مراجعه به این لینک می‌توانید درخواست خود را به‌منظور شرکت در برنامه آزمایشی این قابلیت ثبت کنید.

Winbeta

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.