دلایل سونی برای عدم استفاده از صفحه‌نمایش Quad HD در اکسپریا زد 3 پلاس

اکثر شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند در حال حاضر حداقل یک محصول مجهز به صفحه‌نمایش Quad HD با رزولوشن 1440 در 2560 پیکسل دارند اما سونی شرکتی است که هنوز وارد این کارزار نشده است.

4

سال گذشته و در زمان معرفی اکسپریا زد3، سونی از تصمیم خود مبنی بر عدم استفاده از صفحه‌نمایش Quad HD دفاع کرد و امسال نیز بار دیگر و در خصوص اکسپریا زد3 پلاس نیز به نظر می‌رسد شرایط هیچ تفاوتی با گذشته نداشته است.

مدیر روابط عمومی سونی موبایل تایوان، Jonathan Lin در مصاحبه‌ای که اخیرا از وی منتشر شده اذعان داشته این شرکت تنها در صورتی یک گوشی هوشمند مجهز به صفحه‌نمایشQuad HD تولید خواهد کرد که بتواند تغییرات و بهبودهایی قابل تشخیص در کیفیت و تکنولوژی پردازش دیجیتالی تصویر ایجاد کند. به‌نظر می‌رسد سونی همچنان معتقد است در صفحه‌نمایش‌های 5.5 اینچی، رزولوشن یادشده هیچ تاثیر محسوسی بر کیفیت ندارد.

از سوی دیگر استفاده از صفحه‌نمایش‌های Quad HD در مقایسه با صفحه‌نمایش‌های تمام‌اچی‌دی، مصرف باتری بیشتری دارند. با توجه به اینکه گوشی‌های هوشمند سونی در زمینه مصرف بهینه باتری زبان‌زد خاص و عام هستند به‌نظر می‌رسد سونی قصد ندارد این ویژگی بارز را فدای رزولوشن بالاتر کند. نظر شما در خصوص این تصمیم سونی چیست؟

Phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. jafar می‌گوید

    فقط نرم افزار تقویت کنه و حاشیه های گوشیو کم کنه خیلی عالی می شه

  2. امیر می‌گوید

    سونی هیچوقت کیفیت و اسمشو برای بازار نمیزاره واقعا تحسین برانگیزه هست سیایت و تفکرش

  3. حسام می‌گوید

    من هم با سونی موافقم ما که quad hd رو نمی تونیم تشخیص بدیم از اون طرف به باتری فشار میاد در کل کلا ضرره

  4. محمد می‌گوید

    امیدوارم دقت صفحه نمایش سونی مثل ایفون بشه.در کل گوشی عالیه