ببینید: طرح ساخت استادیوم تنیس در زیر آب دریا در دبی

امیران دبی همیشه سعی کرده‌اند بلند پروازانه ترین و مجلل‌ترین برج‌های دنیا را در این شهر بنا کنند، اما به نظر می‌رسد ساخت زمین تنیس در زیر آب بتواند دریچه تازه‌ای از عجایب این شهر را بگشاید.

1

استودیو 8 + 8 که تحت نظارت یک طراحی لهستانی به نام KRZYSZTOF KOTALA اداره می‌شود، به تازگی طرح  جاه‌طلبانه ساخت زمین تنیس در زیر آب را به صاحبان دبی ارائه کرده که تاکنون در هیچ نقطه از کره زمین ساخته نشده است.

underwater-tennis_court-dubai

این طرح که در مجموع شامل هفت مجموعه ورزشی در زیر آب است، می‌تواند با محوریت انجام مسابقات بین‌المللی تنیس دبی ساخته شود. گرچه در تصویر ارائه شده با آن جزئیات فنی تقریباً نمایش داده شده است، با این حال چگونگی ساخت آن در دریای کم‌عمق خلیج‌فارس هنوز جای ابهامات بسیاری دارد. توجه کنید که سقف این مجموعه از شیشه ساخته خواهد شد که این شیشه 108 فوت و خمیده خواهد بود و می‌بایست فشاری در حدود صد تن را تحمل کند.

underwater-tennis-court-dubai-5

در عمیق‌ترین قسمت این مجموعه نیز، زمین تنیس آن ساخته خواهد شد. بدون شک مشکلات فنی و تخصصی فراوانی بر سر راه این پروژه بلند پروازانه قرار دارد، اما این بدان معنا نیست که نمی‌توان آن را عملیاتی کرد. نمونه کوچک شده این طرح را می‌توانیم در ساخت هتل زیر آب توسط شرکت Conrad Rangali مشاهده نماییم.

underwater-tennis-court-dubai

در حال حاضر هنوز جزئیات بیشتری از جمله میزان وسعت عملیات زیر آب و یا مقاومت کل مجموعه در برابر زلزله و یا سونامی در دست نیست، اما بدون شک سقف شیشه‌ای آن باید بیشترین تحمل را در برابر فشار از خود به نمایش گذارد. به گفته  Daily Mail، تابش بی‌امان نور خورشید در کنار حرکت متوالی ماهی‌های زیر آب می‌تواند تمرکز بازی کنان را برهم زند، از این رو بهتر است این مجموعه به یک سالن غذا خوری و یا پارک زیر آبی تغییر کاربری دهد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. م می‌گوید

    خوبه، اینطوری مردم حسابی سرگرم میشن اصلا هم مهم نیست تو دنیا چه بکش بکشیه..