7 اپلیکیشن اورکلاک برای نهایت قدرت در گوشی اندرویدی روت شده شما

شگفت‌آور نیست که آورکلاکینگ در اندروید از زمان‌های دور به خوبی جواب داده است. در واقع اگر هنوز از یک کهنه سرباز اندرویدی استفاده می‌کنید و می‌خواهید که سرعت آن را اندکی بهبود ببخشید – این دستگاه‌ها با اندکی افزایش فرکانس خیلی بهتر کار می‌کنند – آن را روت کنید و از یکی از برنامه‌های زیر استفاده کنید. با فارنت همراه باشید تا برخی از بهترین اپلیکیشن‌های سازگار با گوشی روت شده را با هم مرور کنیم.

3

معمولا با یک گوشی روت شده کار دیگری که می‌توانید انجام دهید نصب یک رام دستکاری شده و غیر اصلی اما مشهور به همراه کرنل است که دارای ابزارهای آورکلاکینگ داخلی باشد! اما هر کاری که تصمیم به انجام آن می‌گیرید بیش‌ازحد به پردازنده‌ی کوچک گوشی هوشمندتان فشار نیاورید. جدا از ناپایداری سیستم، ریسک آب شدن دستگاه وجود دارد.

اجازه بدهید ابتدا کمی از اورکلاکینگ بگوئیم. اورکلاکینگ همان‌طور که احتمالاً معنی‌اش را می‌دانید به معنی وادار کردن یک کامپیوتر یا قطعه برای کار کردن با فرکانس بالاتر از حد معمول است. حدی که سازنده‌ی آن، برای کارکرد تحت شرایط عادی در نظر گرفته است.

یک نشان واقعی علاقه‌مندان به سخت‌افزار این است که مدام به سمت دستگاه‌هایی مثل سگا جنسیس متمایل می‌شوند، دستگاه‌هایی که اصلاً معلوم نیست آیا قابلیت آورکلاک شدن را دارند یا خیر. در آورکلاکینگ سرعت بیشتر پردازش را به ازای مصرف برق و تولید گرمای بیشتر به دست می‌آورند – چالشی که تمام تیم‌های آورکلاکینگ به خاطر پذیرفتن آن‌ها به خود افتخار می‌کنند. حالا بهتر است سراغ معرفی اپلیکیشن‌ها برویم.

SetCPU برای کاربران با دستگاه روت شده

برنامه‌ی SetCPU با تعداد زیادی از دستگاه‌های اندرویدی و رام‌های مختلف به خوبی کار می‌کند مثل سری گوشی‌های HTC One، Samsung Galaxy و دستگاه‌های نکسوس.

SetCPU-for-Root-Users

این برنامه پروفایل‌ها با تنظیمات را به صورت خودکار در شرایط خاص انتخاب می‌کند– مثلاً برنامه‌ی خاصی در حال اجرا شدن است، دستگاه روشن و یا در حال شارژ است، باتری به شدت کم می‌شود و به همین ترتیب. برنامه SetCPU همچنین یک منوی کنترل ولتاژ هم دارد که در برخی از دستگاه‌ها که کرنل دستکاری‌شده‌ی آن‌ها از کنترل ولتاژ پشتیبانی می‌کند، کاربران می‌توانند از این منو استفاده کنند.

اپلیکیشن No-frills CPU Control

این برنامه به شما اجازه می‌دهد به بیشترین مقدار فرکانسی که سی‌پی‌یوی گوشی‌تان پشتیبانی می‌کند برسید تا بتوانید تجربه بهتری در بازی‌ها به دست آورید.
به این صورت که FPS یا تعداد فریم‌های نمایش داده شده در هر ثانیه را افزایش می‌دهد. یا به بهای کارکرد بدتر، فرکانس سی‌پی‌یوی گوشی را پایین بیاورید تا باتری مدت‌زمان بیشتری دوام بیاورد. پس تصمیم با شماست!

No-frills-CPU-Control

این برنامه اجازه نمی‌دهد که چیزی حافظه را به کار بگیرد یا سرویسی در پس‌زمینه در حال اجرا باشد. با دستگاه‌های زیادی نظیر HTC، Samsung، Motorola، LG، Huawei، ZTE، Oppo و دیگر دستگاه‌ها کار می‌کند.

اگر حس ماجراجویی دارید می‌توانید آن را روی یک تبلت Kindle یا Nook color امتحان کنید. شاید بهتر باشد بدانید که این برنامه روی تبلت‌های Flytouch Zenithink zt180، Haipad M7،Tabtech M7 یا گوشی‌های تقلبی HTC و Samsung کار نمی‌کند.

AnTuTu CPU Master نسخه رایگان

این برنامه به شما کمک می‌کند تا سرعت سی‌پی‌یو/جی‌پی‌یوی دستگاه روت شده خود را تغییر دهید. به صورت خودکار فرکانس‌های امکان‌پذیر را پیدا می‌کند پس لازم نیست به صورت دستی آن‌ها را پیدا کنید.

AnTuTu-CPU-Master-Free

درعین‌حال ویجت آورکلاک این برنامه اطلاعات سی‌پی‌یو و باتری را نمایش می‌دهد، اجازه می‌دهد که سریعاً سرعت سی‌پی‌یو را تغییر دهید و به دیگران نشان دهید چقدر از این چیزها سر در می‌آورید.

اپلیکیشن Overclock for Android

این برنامه دقیقاً سراغ اصل مطلب می‌رود. اجازه می‌دهد تنظیمات مقیاس‌گذاری سی‌پی‌یو را تغییر دهید، پروفایل‌های مختلف برای شرایط مختلف ایجاد کنید، از ویجت‌های زیبا برای باتری استفاده کنید، اطلاعات دما و سی‌پی‌یو را مشاهده کنید، فرکانس بوت دستگاه را تعیین کنید، ولتاژها را با ولتاژ سنج درونی دستگاه محاسبه کنید، تنظیمات پیشرفته دستگاه را تغییر دهید (مثل systl config sampling rate up threshold) و از رابط کاربری زیبای آن لذت ببرید.

Overclock-for-Android

به علاوه قابلیت‌های اضافی دیگری برای همه‌ی دستگاه‌ها وجود دارد – مثل مسدودکننده‌ی تبلیغات، آزادسازی حافظه، ویرایش‌های Build property، آزادکننده‌ی Cache، ریبوت، Hot reboot، ریکاوری، خاموش کردن، تنظیم تراکم صفحه، مدت پیدا کردن وای‌فای و قابلیت‌های دیگر.

اپلیکیشن CPU Control

این احتمالاً ساده‌ترین برنامه‌ی سی‌پی‌یو برای اندروید است. با تمام کرنل‌ها و دستگاه‌هایی که از آورکلاکینگ و آندرولتینگ (کم کردن ولتاژ مورد نیاز برای گوشی هوشمند) پشتیبانی می‌کنند سازگاری دارد.

CPU-Control

می‌توانید ولتاژ باتری را کم کنید تا عمر آن افزایش پیدا کند. تنظیمات مرسوم دیگری نظیر کنترل‌کننده‌های مربوط به سی‌پی‌یو، زمان‌بندی‌های I/O، آورکلاکینگ زنده، پروفایل‌ها و ویجت‌هایی نیز در این برنامه وجود دارند.

اپلیکیشن Faux Kernel Enhancement Pro

این برنامه دقیقاً از دستگاه‌های روت شده زیر پشتیبانی می‌کند: Google Nexus 7 2012/2013, Galaxy Nexus, Nexus 4, 5, 9 HTC One M7/M8, Samsung Galaxy S4/S5, Galaxy Note ¾ Oppo Find 5, 7 Moto G/X نسل اول و دوم به صورت غیررسمی از تمام گوشی‌ها و تبلت‌هایی که دارای ICS،JB،KK و LP هستند نیز پشتیبانی می‌کند.

Faux123-Kernel-Enhancement-Pro

این برنامه دارای انواع کنترل سی‌پی‌یو جی‌پی‌یو و ولتاژ برای چیپست‌های کوالکام است. از این تنظیمات می‌توان به قسمت زمان‌بندی I/O، کنترل‌های آزادکننده حافظه، کنترل‌های گاما، کنترل‌های شارژ سریع (و شارژهای دلخواه)، تنظیمات متفرقه (همگام‌سازی فایل پویا، تراکم TCP، مدیریت قدرت وای‌فای) و بیشتر اشاره کرد. در واقع این اپلیکیشن نیروگاهی از برنامه است که بهتر است کاربران وارد نگاهی به آن بیندازند.

اپلیکیشن Kernel Tweaker

این تنظیم‌کننده‌ی قوی به شما اجازه می‌دهد کمترین و بیشترین مقدار فرکانس سی‌پی‌یو و جی‌پی‌یو را تنظیم کنید، ولتاژ را کم کنید، مقادیر خاص کرنل را انتخاب کنید، کلید‌های میانبری مثل دو بار لمس صفحه یا کشیدن صفحه برای روشن و خاموش کردن صفحه تعیین کنید، آزادکننده‌ی حافظه خود اندروید را دست‌کاری کنید و بسیاری کارهای دیگر انجام دهید.

ROOT-Kernel-Tweaker

این یک برنامه‌ی متن‌باز است که مدام آن را توسعه می‌دهند. امیدواریم که همیشه بدون تبلیغ و رایگان بماند.

هشدار: روت کردن گوشی اندرویدی اگر از مهارت کافی برخوردار نباشید امکان دارد دستگاه شما را دچار آسیب کرده و یا آن را برای همیشه از کار بیندازد. اگر در این زمینه تجربه ندارید حتما از یک نفر ماهر و متخصص در این زمینه کمک بگیرید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. بهنام می‌گوید

    با سلام.
    دوست عزیز برنامه ای یا پک اموزشی برای کار کردن با گوشی های روت ندارید؟ من گلکسی نوت پنج دارم و روتش کردم، تونستم طول عمر باطزیم رو کنترل کنم، ولی میخام همه کارایی هاش رو یاد بگیرم، ممکنه کمک کنید؟
    با تسکر

  2. علی. کوهین می‌گوید

    سلام. مطالب و نرم افزارها عالیه، فقط لطفا برای دانلود شان به گوگل پلی ارجاع ندهید، چون اکثر کاربران دانلود برایشان مشکل است. لطفا
    لینک دانلود مستقیم ببارید، تشکر از شما عزیز گرامی

  3. بهزاد می‌گوید

    سلام خسته نباشید.
    نه بابا مهارت نمیخاد.من با برنامه irootتو کمتر از یک دقیقه رووت کردم.