مقایسه شانه‌ به شانه شورولت کامارو 2016 در مقابل فورد موستانگ 2016

سال گذشته شرکت فورد مراسم پنجاهمین سالگرد عرضه خودرو نمادین خود Pony Car را با عرضه موستانگ 2015 جشن گرفت. از آنجایی که کامل بودن یک محصول دلیلی بر تقلید شرکت‌های دیگر از آن می‌شود، این‌بار نیز شاهد تکرار تاریخ بودیم. حتما به‌خاطر دارید که موستانگ 1964 به بازار عرضه شده بود اما شورولت به دوسال زمان نیاز داشت تا بتواند با عرضه اولین نسل کامارو 1967 به فورد پاسخ محکمی بدهد.

56

این‌بار اما موستانگ 2016 به بازار عرضه شد و سریع‌تر از پیش، کامارو 2016 که همانند رقیب خود توازن، بازده بالا و البته ظاهر زیبایی به همراه دارد معرفی شد. با این اوصاف آیا شورولت توانسته با معرفی کاماروی جدید پاسخی محکم به فورد بدهد؟ در ادامه و به‌منظور پاسخگویی به این سوال، مقایسه‌ای شانه‌ به شانه میان این دو خودرو انجام خواهیم داد.

طراحی بیرونی

اگرچه هر دو خودروی مورد بررسی ما از المان‌هایی که نماد تاریخی این دو شرکت به‌شمار می‌آیند بهره می‌برند اما باید اذعان داشت کامارو و موستانگ هر دو از طراحی مدرن بی‌بهره نمانده‌اند.

موستانگ در مقایسه با نسل پیشین، تغییراتی 180 درجه‌ای داشته و این درحالی است که نسل پیشین این خودرو به نوعی کپی‌برداری از مدل‌های کلاسیک 70-1967 بود. مدل‌ 2016 سرنخ‌هایی از نمادهای موستانگ مانند جلو‌پنجره، نسبت فضای کابین سرنشین و چراغ‌های پشتی را حفظ کرده است. بنابرگفته فورد، طراحی جدید می‌تواند خصوصیات ایرودینامیکی را نیز تا حد زیادی بهبود ببخشید. در نگاه اول چنین تغییرات وسیعی بیشتر از تغییرات ظریف ایجادشده در کامارو 2016 به چشم می‌آید اما فورد از نگاهی دیگر به‌نوعی دنباله‌رو برند جنرال موتورز نیز بوده است.mustang

در زمان معرفی مدل 2010 کامارو، شورولت از طراحی مدرن‌تری در مقایسه با فورد بهره می‌برد. اگرچه کامارو 2016 در زمینه طراحی توصیفی از ضرب‌المثل ” سری که درد نمی‌کند آن‌را با دستمال نمی‌بندند” است اما همین عدم تغییر گسترده می‌تواند خطر متمایز نبودن این مدل از مدل‌های پیشین را دامن‌گیر این شرکت کند.2016-chevrolet-camaro-ss-002

طراحی داخلی، راحتی و امکانات

شرکت‌های خودروساز آمریکایی همراه به علت طراحی سطح پایین در قسمت داخلی خودرو مورد انتقاد قرارگرفته‌اند اما کامارو و موستانگ 2016 سعی کرده‌اند تا حدودی این شرایط را تغییر دهند.

استراتژی فورد استفاده از مواد با کیفیت بالا و البته استفاده از روندی کمی تخیلی بوده است. به عنوان مثال‌هایی واضح، سرعت‌سنج استفاده شده در دستگاه می‌تواند سرعت زمین را مورد بررسی قراردهد و سوئیچ‌های استفاده شده در وسط کنسول نیز تداعی‌کننده حسی شبیه به محیط پیش روی یک خلبان جنگنده را به شما القا خواهند کرد.

شورولت به‌منظور جلب نظر مخاطبان از روندی متفاوت استفاده کرده است. اگرچه همچنان قطب‌نمای سنتی در این خودرو موجود است اما استفاده از صفحه‌نمایشی 8 اینچی با امکان بهره‌گیری از قابلیت‌های اطلاعاتی سرگرمی رویه‌ای کاملا متفاوت است.16mustanggt-blackpackage

اما کدام‌یک از این دو موفق‌ترند؟ تم فضایی فورد اگرچه در نگاه اول جالب به نظر می‌رسد اما با گذشت زمان شاید هیچ جذابیتی نداشته باشد. کامارو نیز با بهره‌گیری از روش‌های تکنولوژیک سعی در ارائه تجربه‌ای متفاوت داشته است. با این اوصاف عدم بهره‌گیری از صفحه‌نمایش‌های با کیفیت و کارایی بالا و عدم بهره‌گیری از ترمز مکانیکی یکی از نقاط ضعف برای بهره‌گیری از خودروهای با پیش‌رانه مورد استفاده بر روی چرخ‌های عقب به شمار می‌آید.

توان

کامارو و موستانگ همواره از نظر مشخصات فنی و موتوری مورد مقایسه قرارگرفته‌اند. این دو شرکت معمولا از گزینه‌های V6 و V8 به‌همراه موتورهای چهارسیلندر توربوشارژ استفاده می‌کنند.

شرکت فورد استفاده از موتور 2.3 لیتری EcoBoost با توانایی تولید 310 اسب‌بخار نیرو و 320 پوند-فوت گشتاور را در خودروی جدید کنار گذاشته است و این درحالیستکه شورولت از گزینه 2 لیتری با توان 275 اسب‌بخار و 295 پوند-فوت گشتاور بهره نخواهد برد. با اضافه شدن یک‌جفت سیلندر، کامارو 2016 نسخه به‌روزرسانی شده موتور V6، 3.6 لیتری با توان 335 اسب بخار و توان 284 پوند-فوت را روانه بازار خواهد کرد و موستانگ نیز در فورد 2016 از موتور V6، 3.7 لیتری با توان 300 اسب بخار و گشتاور 280 پوند-فوت استفاده خواهدکرد.2016-chevrolet-camaro-rs-003

مدنظر داشته باشید که شورولت از موتور چهارسیلند استاندارد تولید خود در کامارو استفاده خواهد کرد و ارزان‌ترین موستانگ‌های موجود در بازار نیز از موتور V6 فورد بهره خواهند برد.

این در حالی است که نسخه Camaro SS از موتور LT1 V8، 6.2 لیتری با توان 455 اسب بخار و گشتاور 455 پوند-فوت بهره خواهد برد. موستانگ جی‌تی نیز از موتور V8، 5 لیتری که در سال 2011 معرفی شده بود، با توان 435 اسب بخار و گشتاور 400 پوند-فوت بهره‌مند خواهد شد.

کارایی

برتر دانستن کامارو 2016 بر موستانگ 2016 و یا بالعکس یکی از سخت‌ترین قضاوت‌های ممکن است. تغییرات ایجادشده در ظاهر شورولت و فورد جدید و به‌روزرسانی‌های صورت‌گرفته می‌تواند شرایط را به‌نفع یکی و به‌ضرر دیگری تمام کند.

سیستم فنرهای عقب خودرو اگرچه یکی از مواردی است که کمتر به آن توجه می‌شود اما هنگامی که فورد اعلام کرد محورهای عقب خودرو را با گزینه‌هایی مستقل جایگزین خواهد کرد توجه زیادی به سمت خبر این جابجایی معطوف شد. اگرچه این تغییر در نگاه اول باعث عصبانیت وفاداران به این برند شد اما نتیجه کار باعث شد شاهد یک خودروی اسپرت با ظاهری عضلانی باشیم.

فورد همچنین از گزینه‌های دیگری به منظور تسهیل در رانندگی بهره می‌برد. قابلیت Line-Lock در موستانگ جی‌تی باعث خواهد شد ترمزهای جلو در درگ‌های انجام‌شده قفل شوند و البته از بسته‌های کارایی دیگر به همراه قابلیت EcoBoost نیز در این مدل بهره گرفته شده است. برای مدل 2016، فورد همچنین نمونه‌های با کارایی بالا از موستانگ را با نام‌های Shelby GT350 و GT350R معرفی خواهد کرد تا با بهترین خودروهای اسپرت اروپایی رقابت کنند.16mustanggt-blackpackage_05

از سوی دیگر کامارویی که اکنون کاهش وزن و البته کاهش ابعاد را تجربه می‌کند، خودرویی با نشاط و سرزنده خواهد بود و از نظر سخت‌افزاری نیز در مقابل موستانگ یک از پیش‌باخته نخواهد بود. با توجه به بهره‌گیری از ترمزهای Brembo و دمپرهای مغناطیسی برای مدل SS باید منتظر نمایشی خیره‌کننده از این خودرو بود. فورد از دمپرهای مغناطیسی تنها در مدل‌های Shelby که به‌صورت محدود تولید خواهند شد بهره خواهدگرفت. احتمالا شورولت لیست گزینه‌های درنظر گرفته شده به‌منظور بهبود کارایی برای کامارو را افزایش خواهد داد اما در حال حاضر موستانگ نمایشی درخشان‌تر دارد.

قیمت

تا زمان عرضه کامارو 2016 در پاییز باید منتظر اعلام قیمت این خودروی زیبا باشیم اما در صورتیکه شورولت همچنان از استراتژی فعلی در قیمت‌گذاری خود بهره ببرد انتظار می‌رود این خودرو با قیمتی در محدوده 24000 تا 33000 دلار روانه بازار شود. قیمت پایه برای کامارو 2016 ، مربوط به مدل مجهز به موتور چهارسیلندر توربو خواهد بود.

در طرف مقابل قیمت پایه برای موستانگ مجهز به موتور V6، 3.7 لیتری 24625 دلار اعلام شده شده است. مدل چهارسیلندر توربوشارژ EcoBoost قیمت شروع 26125 دلار و GT Mustang مجهز به موتور V8 نیز قیمت شروع 33125 دلار خواهد داشت.2016-chevrolet-camaro-ss-011

سخن آخر

کامارو و موستانگ هر دو از جمله خودروهای با ارزشی هستند که هرساله به بازار عرضه می‌شوند. این نام‌ها حتی برای افرادی که توجهی به خودروهای جدید نمی‌کنند آشنا بوده و البته در سال‌های اخیر رفته‌رفته بر تعداد خریداران این خودروها افزوده شده است. انتخاب یکی از دو خودروی یادشده تا حد زیادی به سلیقه افراد بستگی دارد اما مدنظر داشته باشید که موستانگ پیش از رقیب خود معرفی شد و پس از آن جنرال موتورز، کاماروی جدید خود را معرفی کرد.

 

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

56 نظر برای این مطلب
  1. Sina می‌گوید

    ماشین فقط هنسی ونوم 480f5 تا سرعت میره

  2. Miss Naturkendakh می‌گوید

    بابا چقدر بحث میکنین آخه… فقط و فقط کامارو !!!!!!!! وسلام
    مگه داریم جذابتر ازین لعنتی ، نداریم دیگه..

    1. Ali می‌گوید

      دوج چلنجر srtهلکت قوی ترین و خشن ترین امریکایی😒

  3. Asal می‌گوید

    من عشق کامارو هستم دگههههههههههههههههههههههههه حرفی نباشهههه‍هه‍ههه‍هه‍ه‍هههههه‍ههه‍هه‍ههه

  4. علیرضا می‌گوید

    ما تو خوزستان زندگی میکنیم. ماشین های امریکایی تو خوزستان پلاک اروند هستن و ماشین های امریکایی جدید پلاک ملی نمیشن. تو خوزستان کامارو بیشتر از موستانگ وجود داره. کامارو خیلی بهتره. کامارو هیکلش عضلاتی تره . لاستیک هاش پهنه و ظاهرشم زیبا کرده.

  5. ahmad می‌گوید

    بعدم آقای کامارو که زرمیزنی برو مسابقه دیرفتشون رو ببین بعد بخند

  6. ahmad می‌گوید

    به نظر من شاید کامارو یکم خشن تر باشه ولی همون مارک اسب موستانگ می ارزه به کل هیکل کامارو عشق فقط موستانگ شلبی ووووووووووووووووووییییییییییییییییییییییییییژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژژ

  7. alireza می‌گوید

    تو سبک پونی کامارو شاید یکم از نظر قیافه بهتر از موستانگ باشه ولی موستانگ تو این سبک واقعا بهترینه از همه نظر..فک کنم فورد اولین شرکتی بوود که سبک پونی رو طراحی کرد

  8. کامارو می‌گوید

    صدای اگزوز کامارو کل موستانگ رو میرزه خخخ

  9. کامارو می‌گوید

    صدای اگزوز کامارو کل موستانگ رو میرزه خخخ به طرفدار های موستانگ بخندید خخخ

    1. محمو می‌گوید

      باشه خخخخخخخخ

  10. Meynag_mustang می‌گوید

    گرچه کامارو گربه ای است که اسب موستانگ را میدرد ولی تا الآن نتوانسته است این کار را چه در ظاهر وچه در قدرت بکند

  11. مهدی می‌گوید

    بین این دو خودرو واقعا موندم ولی از ظاهر شورلت بیشتر خوشم میاد لطفا راهنماییم کنید بدون در نظر گرفتن تاسب

    1. Lord.mustang می‌گوید

      سلام داش ظاهری گولت نزنه اگه واقعا از ته دلت یکیشون دوس داری انتخاب مناسب هست فقط بزار یکم راهنمایت کنم
      من خودم دیونه‌ی موووستانگ هستم ایشالا سال دیگه یکی بخرم

      لقب های موستانگ : اسب‌سرکش.اسطوره‌دریفت.سلطان غرش. وحشی . قاتل بدون رحم …

      ولی کامارو لقب داره … اصلا هیچی حتی یکی هم نداره

      پرفروش ترین ماشین اسپرت دنیا موستانگ شد

      1. جان سخت می‌گوید

        داداش دلیل نمیشه چون موستانگ دوست داری کامارو بده.همون صدای کامارو ب کل شرکت فورد می ارزه

  12. علی رضا می‌گوید

    بیری…. به تمام نظرات فقط شلبی 2015 با zl1 2015

    1. ارین می‌گوید

      فقط موستانگ و کامارو علکی گر چه ظاهر کامارو بهتره اما سرعت موتور سیلندر موستانگ بهتره تازه موستانگ هم ظاهرش از کامارو کم نیس

  13. Fotros می‌گوید

    موستانگ خیلی زیباتره،از نظر موتوری اینایی که نوشته اس فقط روی کاغذه،و نمیشه بر اساس اون اظهار نظر کرد.

  14. S می‌گوید

    هیچ ماشینی کامارو نمیشه موستانگ چیه

  15. زهره می‌گوید

    به نظرمن موستانگ بهتر و زیباتره

    1. محمد می‌گوید

      اما به نظر من موستانگ از پشت مخصوصا چراغ های عقب خیلی زشته و در مقابله کامارو با ظاهری عضلانی تر و زیبا تر قرار گرفتف

      1. Lord.mustang می‌گوید

        تو چی میدونی از ماشین که امدی نظر بدی الان نزدیک ۵۰ سال یعنی نیم قرن موستانگ چراغ هاش و استیلش هنوز عوض نکرد اصالتشو عوض نکرد ولی کامارو از سال ۲۰۰۰ کل ظاهری و چراغهاش عوض کرد اصالتوش عوض کردن اونی که ماشین باز هست موستانگ انتخاب میکنه

        1. محمد می‌گوید

          ۱.اگه دقت کرده بودید من نوشتم به نظر من چراغ های موستانگ زشته و این یه چیز سلیقه ایه و این نظر منه۲.اگه فیس لیفت به نظر شما بده پس با توجه به نظر شما پراید بهترین ماشینه چون که ۱۰۰ ساله تغیری نکرده۳.شرط میبندم که تو عمرت با کامارو نروندی که اینقدر سنگ موستانگ رو به سینه میزنی.یه دفه باهاش برونی قشنگ منظورمو میفهمی.چون من تفکرم مثل تو بود تا وقتی که با کامارو روندم و فهمیدم ماشین اسپورت
          یعنی چی

  16. حمید می‌گوید

    ماشین فقط مک لارن p1 همینو بس

  17. نوید می‌گوید

    صد در صد موستانگ بهتره

    1. امیر مهدی می‌گوید

      منم موافق ام

  18. HOOMAN می‌گوید

    فورد از کامارو بهتر چون فورد از نظر موتور بهتر عشق من موستانگ

  19. محمد می‌گوید

    عشقم شورلت کامارو و بس

  20. میلاد می‌گوید

    فقط موستانگ جاندی دا جان

  21. Reza می‌گوید

    فقط کامارو…

    1. کامارو می‌گوید

      فقط 2017camaro ss

  22. m.r.k می‌گوید

    کامارو از علیه…
    فقط شورولت

    1. nima می‌گوید

      داداش کامارو مال شرکت شورولته..جدا نیستن که :|

    2. کامارو می‌گوید

      شورلت کامارو موستاگ رو له میکنه و بس
      🚘🚘

  23. m.r.k می‌گوید

    فقط کامارو…

  24. Key1 می‌گوید

    نویسنده مطلب کاملا به نفع موستانگ نتیجه گیری کرده اما فقط کامارو هم از لحاظ زیبایی و شتاب وهم امکانات بهتره

  25. علی می‌گوید

    من یکی هم فقط حسرت خوردم

  26. roozbeh می‌گوید

    فورد برترازکامارو البته کامارو ماشین خوبیه ولی موستانگ خیلی بهتره

  27. roozbeh می‌گوید

    فقط فورد من هردو رو دارم ولی فورد یه چیز دیگس عاشقشم فورد عالیه

  28. روزبه می‌گوید

    فورد ماشین فوق العاده ای است ومن عاشق فورد موستانگ هستم

  29. عماد می‌گوید

    مسخرسً وقتی که کمارو با این جذابیت باشه آدم بره فورد بگیره

    1. Mohamad می‌گوید

      به خدا موستانگ سگش می ارزه به کامرو
      حیف تو ایران با این قیمت های نجومی نمیشه حتی نزدیکشون شد وگرنه موستانگرو میخریدم

  30. Mary می‌گوید

    من هر دو ماشین رو تست درایو کردم. به نظرم داخل کامارو خیلی جذاب تر از فورد ماستانگ هست مخصوصا اون صفحه دیجیتال که میشه با تلفنت پر کرد ولی از نظر صندلی و مسلط بودن روی جاده فورد خیلی بهتره و قیمت فورد مناسب تر از کامارو هست. من ظاهر و امکانات کامارو رو خیلی دوست داشتم ولی از این حالت که احساس میکنی هیچ تسلطی روی جاده نداری وبه خاطر شیشه های کوچک جلو و عقب دید خوبی نداری مطمئن نیستم که این ماشین رو انتخاب کنم .. احتمالا فورد انتخاب بهتری هست برای من .

  31. ahmadreza می‌گوید

    عشق منه موستانگ فقط و فقط موستانگ با اون قیافه خفنش اون موقع که موستانگ درک انجام می داد کامرو هنوز سلولاش درست نشده بود.

  32. Amir hosein می‌گوید

    سلام میخاستم سفارش بدم باید چیکار کنم؟
    شرایطو قیمتو میشه ب جیمیلم ارسال کنید ممنون میشم

  33. جواد می‌گوید

    اول وآخر تمام ماشین ها کامارو وسلام همین

  34. benyamin می‌گوید

    فقط شورلت مخصوصا صدا اگزوزش

  35. رامین. می‌گوید

    سلام . پس دوج چلنجر rt چی.
    من اهوازم. ۱۱۰ میلیون دارم کدوم یکی رو پیشنهاد میکنین موستانگ یا کامارو یا چلنجر rt

  36. CHEVROLET CORVETTE Z06 می‌گوید

    شمایی که درگ دادین با کدوم شورولت درگ دادی؟؟

  37. behrouz می‌گوید

    سلام.من فورد موستانگ jt دارم عاشق ماشینم هستم .منطقه ازاد انزلی.دوستمون گفتن که فورد به پای شورولت نمیرسه!!!ولی اشتباه میکنی با هر کامارویی که تو شهرمون بود درگ انداختم وبردم .مگه این که zl1 باشه! ولی اونم فورد شلبی سوسکش میکنه.مرسی سوال داشتین در خدمتم .مرسی

    1. مجتبی می‌گوید

      داداش سلام قیمت فورد چتد هست تو انزلی

  38. همایون می‌گوید

    زیر خاکی میارم بالا :))))))
    من بودم فورد رو انتخاب می کردم … :))

  39. احمدرضا می‌گوید

    فورد خودشو بکشه به پای کامارو نمیرسه چون زمینه سرعتش بالا تره توی خبرنامه موتور ترند هم خودروی سال شد پس فقط شورولت

  40. naser می‌گوید

    فقط موستانگ

  41. quietly brilliant می‌گوید

    هردو تقریبا در یه رنج قیمتن..درکل بین این دو کامارو رو انتخاب میکنم.

  42. Amir می‌گوید

    قیمت پراید هم 20 میلیونه
    این کجا و آن کجا