ویندوزفون در سال 2019 سهم بازار اندروید و iOS را تصاحب خواهد کرد!

بر اساس آخرین گزارش‌های موسسه آماری IDC، سیستم‌عامل اندروید در پایان سال جاری بر روی 79.4 درصد کل گوشی‌های موجود در بازار نصب خواهد بود. این موسسه همچنین پیش‌بینی کرده که در سال 2015 حدود 1.15 میلیارد گجت مجهز به این سیستم‌عامل به بازار عرضه شود.

0

IDC همچنین بیان می‌کند که تولید محصولات مبتنی بر سیستم‌عامل اندروید در سال جاری نیز به میزان 8.5 درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد داشته است. اپل نیز در مدت مشابه با به بازار فرستادن 237 میلیون دستگاه آیفون، به حدود 16.4 درصد بازار تسلط داشته که حدود 23 درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

اما رقیب تازه نفس و چالاکی به نام ویندوز فون نیز از سوی مایکروسافت با سرعتی بسیار زیاد در حال نزدیک شدن به دو پلتفرم مطرح بازار است به گونه‌ای که بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهند تولیدات محصولات مبتنی بر این سیسم عامل طی یک سال گذشته بیش از 34.1 درصد افزایش یافته است. طی یک سال گذشته 46.8 میلیون گوشی هوشمند مبتنی بر ویندوز فون عرضه شده که سهم این پلتفرم را 3.2 درصد بازار می‌رساند.

idc

اما نکته قابل تأمل و توجه این گزارش، پیش‌بینی IDC از بازار چند سال آینده است. به گفته این موسسه تحلیلی، در سال 2019 حدود 1.5 میلیارد گوشی هوشمند مبتنی بر سیستم‌عامل متن باز گوگل تولید خواهد شد که حدود 79 درصد بیش‌تر از سال گذشته آن می‌باشد. بر این اساس تولید گوشی‌های اندرویدی طی پنج سال آینده متوسط  7.5 درصد رشد خواهند داشت.

اپل نیز در سال 2019 حدود  274.5 میلیون آیفون راهی بازار خواهد کرد که با آن به سهم 14.2 بازار گوشی‌های هوشمند دست پیدا خواهد کرد. سرعت رشد تولید گوشی‌های آیفون نیز در طی این مدت 7.3 درصد نسبت به سال گذشته خواهد بود. در نهایت سیستم‌عامل پُر پتانسیل ویندوز فون یا بهتر بگوییم ویندوز 10 موبایل، در سال 2019 خواهد توانست سهم خود را از بازار به بیش از 5.4 درصد افزایش دهد. پیش‌بینی می‌شود در آن سال 103.5 میلیون گوشی هوشمند مبتنی بر این سیستم‌عامل تولید و فروخته شود.

با کمال تعجب نرخ رشد محبوبیت این پلتفرم طی پنج سال آینده به بیش از 24.3 درصد خواهد رسید که چیزی بیشتر از سه برابر جمع سرعت رشد دو پلتفرم دیگر است. البته این اعداد و ارقام تنها پیش‌بینی صورت گرفته توسط موسسه IDC می‌باشد و تا سال 2019 هر اتفاقی می‌تواند رخ دهد؛ بهتر است این پیش‌بینی‌ها  را از دستیار صوتی کورتانا بپرسیم!

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.