مایکروسافت کورتانا برای رقابت با سیری و Google Now راهی اندروید و iOS می‌شود

نبرد میان دستیارهای صوتی مجازی بار دیگر با انتشار خبر آماده‌سازی کورتانا مایکروسافت به‌منظور استفاده بر روی پلتفرم‌های مختلف و البته رقابت با Siri و Google Now قوت گرفته است. این دستیار هوشمند در سال جاری برای اندروید و iOSعرضه خواهد شد.

0

کورتانا برای مدت چیزی در حدود یک سال به‌منظور استفاده در ویندوزفون در اختیار کاربران قرارگرفته بود و تابستان سال جاری برای ویندوز 10 نیز عرضه خواهد شد. با این وجود مایکروسافت معتقد است در صورتی که از کورتانا بر روی دستگاه‌های مختلف با سیستم‌عامل‌های متفاوت استفاده کنید، کارایی و تجربه متفاوتی را خواهید داشت. برنامه کورتانا برای اندروید و iOS می‌تواند اکثر قابلیت‌هایی که کورتانا بر روی رایانه شخصی یا ویندوزفون شما دارد را به خوبی به‌انجام برساند. تنظیم یادآورها، رهگیری پروازهای هوایی، ایجاد یادداشت‌های مختلف و پاسخگویی به سوالات مختلف از جمله قابلیت‌های این دستیار صوتی هستند.

علاوه بر موارد یادشده، کورتانا از قابلیت همگام‌سازی میان پلتفرم‌های مختلف برخوردار بوده و یادداشت‌های ایجاد‌شده بر روی دستگاه‌های اندرویدی و iOS را می‌توانید بر روی رایانه شخصی مجهز به ویندوز نیز مشاهده کنید. با توجه به اینکه کورتانا یک نرم‌افزار جانبی (و نه پیش‌فرض) بر روی پلتفرم‌های مختلف به حساب می‌آید و جزئی از هسته سیستم‌عامل نیست، قابلیت هایی مانند تغییر تنظیمات سیستمی، اجرای برنامه‌های دیگر و فراخوانی کورتانا با گفتن عبارت Hey Cortana تنها بر روی سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده خواهد بود.

cultofandroid

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.