آیفون‌های اپل ممکن است به‌زودی در هند نیز تولید شوند!

شایعات بیانگر این هستند که فاکس کان، پیمانکار اصلی تولیدات اپل، برای شروع ساخت یک کارخانه تولیدی در هند چراغ سبز نشان داده است.

0

بر اساس گزارشات رسیده،Devendra Fadnavis، یکی از مدیران ارشد این شرکت چنین اظهار نموده است که دولت مذاکراتی در خصوص امکان راه‌اندازی چنین تسهیلاتی در Maharashtra، ایالتی در بخش‌های غربی هند، که جمعیتی بالغ بر 110 میلیون نفر دارد که 18 میلیون از آن‌ها در پایتخت این کشور یعنی بمبئی زندگی می‌کنند، مطرح نموده است.

از آنجایی که کشور هند در دسته کشورهای محروم قرار گرفته و تا کنون هیچ مرکز تولیدی در این کشور ایجاد نشده است، چنین معامله‌ای برای شرکت اپل یک پیروزی بزرگ به شمار می‌رود. وجود شعبه‌ای از Foxconn خواهد توانست درهای جدیدی را به روی کوپرتینویی‌ها باز خواهد نمود. این اقدام به شرکت اپل اجازه خواهد تا بالاتر از برنامه‌های “Android One” حرکت کرده و قسمتی از پازلی را که گوگل از آن با شعار “5 میلیون کاربر بعدی” یاد کرده است و برای رسیدن محصولات و برنامه‌های اندرویدی به دست کاربران هند، اندونزی و فیلیپین طبق برنامه‌ای با عنوان ، در تلاش است، را از آن خود نماید.

گزارش‌ها حاکی از این است که دولت هند از چنین طرح‌ها وبرنامه‌هایی که رشد سریع و فوری اقتصادی برای این کشور به همراه داشته باشد، حمایت می‌کند. همچنین اشتغال این کشور نیز با این پروژه تکان جدی به خود خواهد داد. تسهیلات فاکس کان در ایالت Henan که آقای Fadnavis با آن آشنایی دارد مستقر شده و تحت تاثیر آن حدود 300 هزار نفر استخدام خواهد شد. چنین گمان می‌رود که با این تعداد احتمالا اپل ساخت کارخانه‌ای نه چندان بزرگ در هند را در ذهن خود دارد.

البته در مورد معامله نهایی این پروژه سخنی به میان نیامده است. گذشته از این به احتمال قوی، اگر کارخانه هندی به واقعیت تبدیل شود نیز تنها وظیفه تولید قطعات مختلف را داشته باشد و مونتاژ آیفون‌ها مطابق گذشته در شعبه Foxconn در چین انجام شود. این روند حداقل تا آموزش و کسب تجربه بیشتر کارکنان و تا زمانی که کارشناسان این تاسیسات تشخیص دهند ادامه پیدا خواهد کرد.

 

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.