اکسپریا زد 3 پلاس سونی برای بازارهای جهانی رونمایی شد

اگر به خاطر داشته باشید سونی در فروردین ماه اکسپریا زد 4 را برای بازار ژاپن معرفی کرد و پس از ابراز ناامیدی کاربران از این گوشی خبرهایی مبنی بر عرضه آن در بازارهای جهانی با نام +Xperia Z3 منتشر شد. این شرکت ژاپنی سرانجام ساعاتی پیش همان گوشی را با نام اکسپریا زد 3 پلاس برای سایر نقاط جهان معرفی کرد.

2

همان‌طور که گفتیم این گوشی دقیقاً همان Xperia Z4 است که برای بازار ژاپن معرفی شده بود و حالا با نامی جدید (که احتمالاً انتظار زیادی هم از آن نداریم) به سایر نقاط جهان خواهد آمد. اکسپریا زد 3 پلاس از صفحه‌نمایش 5.2 اینچی 1080p با فناوری TRILUMINOS بهره می‌برد که به نظر تفاوت زیادی با اکسپریا زد 3 ندارد. ضخامت گوشی حالا با اندکی کاهش به 6.9 میلی‌متر رسیده اما سایر ابعاد آن با اکسپریا زد 3 مشابه است. این کاهش ضخامت به قیمت کاهش ظرفیت باتری از 3100 به 2930 میلی‌آمپرساعت تمام شده اما سونی قول داده تا همان عمر شارژ عالی که از پرچم‌داران اکسپریا سراغ داریم را در این مدل نیز خواهیم یافت.

Xperia Z4 Sony Official press Image 02

چیپست گوشی اما از اسنپ‌دراگون 801 به مدل 64 بیتی و قوی‌تر اسنپ‌دراگون 810 ارتقا یافته و با 3 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی همراهی می‌شود. شاید تغییر مهم‌تر حذف پوشش درگاه microUSB در ضمن حفظ استاندارد ضدآب و گردوغبار IP65/IP68 باشد و اسپیکرهای استریوی جلویی نیز مانند اکسپریا زد 2 به کناره‌ها منتقل شده‌اند.

Xperia Z4 Sony Official press Image 11

دوربین هم حداقل از نظر مشخصات فنی تغییری نکرده و سونی کماکان از سنسور 20.7 مگاپیکسلی Exmor خود با لنز 25 میلی‌متر با دیافراگم f/2.0 استفاده کرده است؛ در حالی که دوربین سلفی به 5 مگاپیکسل ارتقا یافته است.

Xperia-Z3-plus-port

در یک جمع بندی زد 3 پلاس نسبت به زد 3 از چیپست بهتر، دوربین سلفی با کیفیت بیشتر و طراحی تقریباً بهتری برخوردار خواهد بود. این گوشی قرار است از همین ماه در دو مدل تک و دو سیم کارته وارد بازارهای جهانی شود.

GSMArena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. AMIN می‌گوید

    B NAZARAM ASAN KEYFIAT SAFE NADARE SONI

  2. حسام می‌گوید

    سامی ما فلزی ببین و رم کن برو