اینفوگرافیک: جدول گوشی‌های هوشمند از کمترین تا بیشترین نسبت ابعاد صفحه نمایش به بدنه گوشی!

مطمئنا همه ما دوست داریم گوشی هوشمندی که خریداری می‌کنیم از صفحه‌نمایش بزرگ در کنار ابعاد بدنه تا حد امکان جمع و جور بهره ببرد. با افزایش تولید گوشی‌های هوشمندی که از صفحه‌نمایش 5.5 اینچ یا بزرگ‌تر بهره می‌برند و واردشدن مشخصات این دستگاه‌های هوشمند به قلمرو تبلت‌ها، استفاده از طراحی تا حد امکان جمع و جور، بیش از پیش اهمیت می‌یابد.

0

در صورتی که شما به دنبال خرید چنین دستگاه‌هایی هستید بدنیست به مطلبی که توسط وب‌سایت دانمارکی Mobilsiden منتشر شده نیم‌نگاهی داشته باشید. در تصویر زیر 30 گوشی هوشمند مدرن مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS و ویندوزفون مورد بررسی قرارگرفته تا بتوانید مقایسه‌ای دقیق‌تر میان آن‌ها داشته باشید.

مدنظر داشته باشید که گوشی‌هایی با همان اندازه صفحه‌نمایش به‌واسطه بهره‌گیری از ابعاد متفاوت بدنه می‌توانند نمایی دیگر داشته باشند. به عنوان یک مثال مشهود بدنیست نیم‌نگاهی به ال‌جی جی4 ( با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 72.5 درصد) در مقایسه با آیفون 6 پلاس ( با نسبت صفحه‌نمایش به بدنه 67.9 درصد) که هر دو از صفحه‌نمایش 5.5 اینچی بهره می‌برند داشته باشید.

screen to body1

در مقام اول این لیست، دو نسل از دستگاه Aquos Crystal شارپ خودنمایی می‌کنند که به طراحی بدون حاشیه تجهیز شده‌اند اما این طراحی به قیمت جابجایی دوربین جلو به قسمت پایین صفحه‌نمایش تمام شده که ممکن است در تداخل با لمس انگشت شما بر روی صفحه‌نمایش باشد.پس از این دو دستگاه هوشمند، Oppo R7 Plus و پس از آن هواوی P8 Max با اندازه 6.8 اینچ! قرارگرفته و Xiaomi Mi Note نیز این دو دستگاه را همراهی می‌کند.

screen to body2

آن‌طور که از این اینفوگرافیک برداشت می‌شود، هرچه گوشی‌های هوشمند بزرگ‌تر باشند، نسبت صفحه‌نمایش به بدنه آن‌ها معمولا بیشتر است اما بالاتر بودن این نسبت همواره به منظره بهره‌گیری از جمع ‌و جورترین طراحی ممکن نیست. به عنوان مثالی روشن بدنیست نیم‌نگاهی به Mi Note شیائومی داشته باشید.

screen to body3

به عنوان نکته آخر فراموش نکنید گاهی اوقات پایین‌تر بودن نسبت صفحه‌نمایش به بدنه، به‌علت بهره‌گیری از قابلیت‌ یا قابلیت‌های ویژه همانند اسپیکرهای BoomSound وان M9 است.

androidauthority

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.