5 راز علمی جالب برای افزایش تعداد فالوورها در اینستاگرام!

چگونه می‌توانم فالوورهای بیشتری در اینستاگرام داشته باشم؟ عکس‌های من بسیار خوب هستند اما به‌اندازه کافی لایک نمی‌گیرند! من به فالوورهای بیشتری در اینستاگرام نیاز دارم! چکار کنم تا افراد بیشتری پست‌های من را ببینند؟ باتوجه به محبوبیت روزافزون شبکه اجتماعی اینستاگرام و رسیدن به حدی که توانایی رقابت با شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر را دارد، طرح این اظهارنظرها و پرسش‌ها بسیار متداول شده است.

53

متاسفانه پاسخ به این سوالات ساده نبوده اما در این مطلب به توضیح مواردی خواهیم پرداخت که باعث خواهند شد تعداد افرادی که مطالب شما را دنبال می‌کنند روز به روز افزایش یابند. این رازها با مطالعات و جستجوی فراوان بدست آمده‌اند، پس بدنیست برای یک‌بار هم که شده تاثیر آن‌ها را بر افزایش تعداد فالوورهای خود بررسی کنید.

نیازی به مربعی بودن عکس‌ها نیست!

اینستاگرام = عکس‌های مربعی! این تساوی، محدودیتی است که ما در ذهن خود ایجاد کرده‌ایم تا به سراغ یافته‌های جدید نرویم اما واقعیت این است که هیچ نیازی به مربعی بودن عکس‌ها نیست. با توجه به اینکه نسبت استاندارد در اکثر دوربین‌ها 2:3 است عکس‌های افقی یا عمودی با ابعاد واقعی جذاب‌تر خواهند بود و از سوی دیگر برنامه‌های آنلاین متفاوتی وجود دارند که به شما این امکان را خواهند داد تا بدون برش تصویر آن‌را به همان صورت منتشر کنید. برنامه       Instasize برای iOS، برنامه NoCrop for Instagram برای اندروید و برنامه Cropic برای ویندوز از جمله این برنامه‌ها به‌شمار می‌آیند.

No-Crop-for-Instagram

استفاده از پست‌هایی با چهره خودتان یا دیگران

مطمئنا همه ما به پست‌هایی که در آن‌ها چهره افراد وجود دارند توجه بیشتری می‌کنیم. مهم نیست که این افراد در خیابان، ملاقات، ویدئو و یا در مکان‌های دیگری باشند. انستیتو تکنولوژی Georgia و آزمایشگاه یاهو در تحقیقاتی به تحلیل 1.1 میلیون تصویر در اینستاگرام پرداخته که نتیجه آن به شرح زیر است:

نسبت لایک‌ها در عکس‌هایی با چهره افراد 38 درصد بیشتر از عکس‌هایی است که در آن‌ها خبری از چهره نیست. کامنت‌ها یا همان اظهارنظرها در پای عکس‌هایی با چهره افراد 32 درصد بیشتر از تعداد کامنت‌ها در تصاویری است که هیچ چهره‌ای در آن وجود ندارد.natgeo

این نتایج به‌خوبی موید آینده روشن عکس‌های سلفی هستند. با این اوصاف در صورتی که حتی حساب کاربری حقوقی و یا مربوط به تبلیغ برای برندی خاص را در اختیار دارید، در به‌روزرسانی‌های خود استفاده از چهره افراد را فراموش نکنید. حساب رسمی نشنال جئوگرافیک به‌خوبی از چهره افراد در تصاویر خود استفاده می‌کند.

استفاده از رنگ‌های آبی و زرد در تصاویر

در صورتی که شما حساب کاربری مربوط به یک شرکت و یا برند را در اینستاگرام اداره می‌کنید، مدنظر داشته باشید که براساس تحقیقات دانشگاه Winconsin، عکس‌هایی که از رنگ‌های زرد و آبی بیشتری بهره می‌برند تاثیر بیشتری بر روی جلب نظر مخاطبان دارند.wordpress hashtag

استفاده از کپشن‌های بلندتر به‌منظور توضیح بیشتر

استفاده از کپشن‌های طولانی‌تر باعث خواهد شد افراد، درک بهتری از عکس‌های شما داشته باشند و بنابراین بیشتر با تصاویر شما ارتباط برقرارکرده و آن‌ها را لایک کنند و یا به اظهار نظر در خصوص عکس‌های شما تشویق شوند.caption

در مطالعه انجام شده توسط دانشگاه Winconsin و شرکت Olapic نتیجه بدست آمده نشان می‌دهد محصولاتی که از کپشن‌های طولانی‌تری بهره می‌برند در مقایسه با محصولاتی که کپشن و توضیح کوتاهتری برای آن‌ها درج شده فروش بیشتری دارند. بنابراین فارغ از آنچه که هدف شما در استفاده از اینستاگرام می‌باشد، استفاده از کپشن‌ها و توضیحات مزین به هش‌تگ طولانی‌تر می‌تواند داستانی که ماورای عکس شما وجود دارد را به خوبی بازگو کند.

استفاده از رنگ‌های روشن‌تر

انستیتو تکنولوژی Aditya Kholsa ماساچوست به همراهی چندین سازمان دیگر به بررسی آنچه باعث محبوبیت یک عکس می‌شود پرداختند. در این تحقیق که با عنوان What Makes an Image Popular منتشر شده، از 2.3 میلیون عکس موجود بر روی فلیکر نمونه‌گیری شد. نتیجه تحقیق نشان از اهمیت رنگ‌ها در محبوبیت تصاویر دارد. همان‌طور که مشاهده می‌کنید تصاویری که از رنگ‌هایی تیره‌تر بهره می‌برند در مقایسه با تصاویر مزین به رنگ روشن، تنها نیمی از محبوبیت آن‌ها را دارند. بنابراین تا حد ممکن میزان روشنایی عکس‌های خود را افزایش دهید(اینستاگرام به ابزاری پیش فرض جهت نیل به این هدف تجهیز شده اما در استفاده از آن نباید زیاده‌روی کنید) و از رنگ‌های قرمز، زرد و آبی روشن استفاده کنید.

در کنار این موارد، راهکارهای تجربی دیگری مانند به‌اشتراک‌گذاری مطالبی که افراد بتوانند با آن ارتباط برقرارکنند و مشترکاتی با خود در آن بیابند، انتشار مطالب در زمان مناسب، فالو کردن دیگران، کامل‌کردن شرح حال خود، طرح سوال در کپشن‌ها، انتشار پست به‌صورت دوره‌ای و البته نه به تعداد زیاد و استفاده از فیلترهای مختلف نیز تاثیراتی مثبت دارند.

در صورتیکه توصیه‌های دیگری برای افزایش تعداد فالوورها دارید و یا از یکی از راهکارهای موجود در این مطلب استفاده کرده‌اید، خوشحال خواهیم شد در قسمت نظرات نوشته‌های شما را نیز در این مورد بخوانیم.

crowdfireapp

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

53 نظر برای این مطلب
  1. پریا می‌گوید

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من یه پیج آموزش زبان آلمانی زدم با 1175 تا فالوورو ولی تعداد فالوورام زیاد نمیشه. رو همین تعداد مونده حالا یکی دوتا بیشتر یا کم تر.
    دلیلش چی میتونه باشه؟
    پستام تو هشتگ ها هم میره. ینی شادوبن نشده.

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      بالا و پایین زیاد داره. اگر تو هشتگ‌ها دیده می‌شید پس مساله‌ای نیست. فقط سمت فالور فیک و.. نرید. اصولی و آهسته و پیوسته رشد کنید. محتوای خوب تولید کنید و خوب و در زمان مناسب هم منتشر کنید.

  2. Mohammad می‌گوید

    سلام ببخشید من میحوام واس خودم تو اینتا حساب دیگه باز کنن eror میده برای چی نمیتونن حساب دیگه وا کنن یعنی اینتا دیگه ای درست کنم؟؟؟؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      چه اروری میده؟

  3. جوان می‌گوید

    سلام مدتیه که مرتب فالوینگ های من اضافه میشه بدون این که خودم کسی رو دنبال کنم میام میبینم 500 نفر 1000 نفر فالوینگم اضافه شده میدونید چرا؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      پسوردتون رو عوض کنید. قبلا از اپلیکیشن های افزایش فالور و لایک و … استفاده نکردید؟

  4. ali می‌گوید

    پیج بنده 4‌23 فالووردارم ولی ده روز است که دوستان زیادی فالو میکنند ولیکن عدد افزایش نمی یابد و همان 423باقی مانده است ممنونم

  5. الناز حق شناس می‌گوید

    عالی بود فارنت و رازهای خوبی بودن.

  6. Agahi90 می‌گوید

    سلام دوستان اول تشکر میکنم از مدیریت محترم سایت
    بعد روی صحبتم با کاربران به این توصیه ها گوش کنید:
    1- برای افزایش فالوور پول خرج نکنید اشتباهه
    2- از سایت tagsforlikes.com استفاده کنید و با ترندها آشنا بشید
    3-سعی کنید روزانه 3 الی 7 پست قرار دهید در ساعات قبل 7 صبح و بعد از ساعت 3 ظهر
    کم کم پیش برید و نگران نباشید بالا میره هم فالوورها هم لایک ها مطالب جالب و جذاب منتشر کنید
    با سپاسی بیکران

  7. Mehdi Golshani می‌گوید

    سلام خسته نباشید بابت مطالب آموزنده شما ممنونم و اول ازتون تشکر میکنم ،مشکل من با نرم افزار اینستاگرام مربوط میشه به آپلود فیلم یعنی من وقتی فیلم آپلود میکنم فیلم کیفیت صدا و تصویرش فرق میکنه صدا فیلم واقعا تغیر میکنه و صدا به تون نازک تبدیل میشه و فیلم هم کیفیت جالبی نداره ممنون میشم اگه منو راهنمایی کنید تا این مشکل بزرگم حل بشه?

    1. علی ارغوان می‌گوید

      سعی کنید توی کامپیوتر با کانورتر به فرمت های دیگه تبدیل کنید

  8. میم می‌گوید

    با سلام.اینستاگرام من فالوو می شود اما تعداد فالور هایم در بالای صفحه یا تغییری نمی کند یا کم تر از تعداد کسانی که فالو کرده اند زیاد می شود؟چرا؟

  9. عماد می‌گوید

    سلام
    با تشکر از این همه توجه و زحمات شما
    سوالی داشتم در مورد اینکه چه جوری میشه که از اکانت محافظت کرد که احتمال هک شدن نباشه ؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      – رمز عبور محکم
      – عدم اعلام ایمیل مرتبط و استفاده از رمز قوی غیرمشترک با اینستاگرام
      – استفاده از روش ورود دو مرحله‌ای
      – ثبت شماره موبایل و تایید آن
      – تایید آدرس ایمیل ثبت شده

  10. حامد می‌گوید

    سلام
    من شروع کردم به فالوو کردن دیگران
    الان دیگه کسیا نمیتونم فالوو کنم
    ایا تعداد درخواستها محدوده؟
    چندتا در روز یا هفته؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله محدوده. تعدادش مشخص نیست ولی بهتره برای فالو بک فالو نکنید که بعد بخواین آنفالو کنین. ممکنه اکانتتون حذف شه

  11. صادق می‌گوید

    سلام من یه مشکلی برام پیش اومده منو روزی ده بیست نفر فالو میکنم اما همین که جواب فالو اونارو میدم من میرم جز فالورای اونا در حالی که اونا منو ادد کردن مشکل کجاست؟الان نمیدونو کدوم واقعا فالوور اصلیه کدوم فالوینگه؟!

    1. محسن صحافی می‌گوید
  12. میلاد می‌گوید

    آیا تعداد لایک در هر روز محدودیت داره یا نه اگه داره لطفا بگید چقدر باید لایک کرد تا بلاک نشد.ممنون

    1. علی ارغوان می‌گوید

      بله محدودیت داره اما تعداد دقیقش رو نمیدونیم

  13. فاطمه می‌گوید

    سلام من الان چند ماهی میشه اومدم اینستا ولی فالورام خیلی کمه حتی عکس از خودم گذاشتم ولی چند نفر لایکم میکنن

  14. محبوبه می‌گوید

    ساییتون عالیه، ممنون از راهنمایی ها و مطالب بسیار مفیدتون

  15. N می‌گوید

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من وقتی پست میذارم نمیتونم بیشتر از دو نفر رو تگ کنم میخواستم بدونم مشکلش چیه و کمکم کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      در تگ کردن زیاد‌روی کردید صبر کنید رفع میشه مشخص نمی‌کنه چقدر.
      تگ کردن فقط برای زمانی هست که شخص واقعا در عکس حضور داره نه برای لایک و ..

  16. سیما می‌گوید

    سلام
    من توی اینستا وقتی کسی بهم ریکوست میده من اونو اد میکنم ولی اون اصلا نمیبینه من ادش کردم تنظیماتشو هم چک کردم ولی فایده نداره

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اون اصلا نمی‌بینه ادش کردید! اینو از کجا دیدید و می‌دونید!؟
      دلیل وجود نداره که تائید درخواست رو کسی نبینه مگر اینکه کلا ناتیفیکیشن رو خاموش کرده باشه یا اینترنتش مناسب نباشه اون لحظه

  17. hhaanniiyyeehh می‌گوید

    سلام ببخید یه سوال داشتم من بعضی وقتا که میرم تو فالوورای دوستام مبینم گه بعضی ها دو یا سه بار تکرار شدن چطور اینجوری میشه؟ لطفا جواب بدید

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اطلاعی نداریم. زیاد به این جزئیات توجه نکنید!

  18. hedie می‌گوید

    سلام، ببخشید پیج من چند روز پیش هک شد ولی از یکی از دوستان پیجم رو برگردوندم، اما دنبال این هستم که بتونم پستهام که پاک شده رو برگردونم. عکسهای خودم بود. خواهش میکنم اگر میتونید راهنماییم کنید به ایمیلم جواب بدین ممنون میشم. مرسی

    1. علی ارغوان می‌گوید

      متاسفانه تصاویر حذف شده رو نمیشه بازیابی کرد

  19. لیلا می‌گوید

    سلام پس چرا جواب سؤالهامون را نمیدین فقط یک سایت راه انداختین که آدمها الکی بیان توسایت پیام بنویسن شما هی پاکش کنین؟ خب ی کم احساس مسؤولیت کنید.پرسیده بودم آیا اینستافالووری هست که یوزرنیم نخواد؟ اگر نیست منکه یوزرنیم اینستاگرامم را فراموش کردم باید چیکارکنم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      لطفا به این مطلب سری بزنیذ تا احساس مسئولیت ما رو ببینید!
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/
      با جواب دادن به نزدیک به 18 هزار تا کامنت! توقع خودتون رو بیارید پایین!

      1. Minaaaaaaa می‌گوید

        سلام پیجم ارور میده ، نمیتونم وارد بشم ، میزنه ایمیل را چک کنید منم ایمیل الکی زده بودم ، نمیدونم چکار کنمممممممممممممم خواهش میکنم کمکم کنیدددددددددددددد

        1. علی ارغوان می‌گوید

          باید ایمیل واقعی می دادید متاسفانه راهی وجود نداره

    2. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      سوالتون اونقدر غیرمنطقی که واقعا در حوابش موندیم! برنامه چطور باید بدون دونستن یوزرنیم شما بدونه که اکانت شما چیه که بخواد فالورهای شما رو چک کنه!
      اگر به اینستاگرام متصل هستید در صفحه پروفایل آی دی شما هست!
      اینجا هم سوال نپرسید تشریف ببرید مطلب اصلی آموزش!
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  20. زهرا می‌گوید

    من یک فن پیج برای هنرمند محبوبم درست کردم من یک هفتس اومدم و فقط بیستا فالوور دارم هرکاری می کنم زیاد نمی شن در صورتی که فن پیج دیگر پونصد تا داره و چهار ماهه که اومده می شه را هنمایی کنید (هنرمند محبوبم فقط همین دو تا را دارد)

    1. محسن صحافی می‌گوید

      باید فعالیت‌تون رو بیشتر کنید. به صفحات طرفداران هنرمند محبوبتون سربزنید تا شما رو بشناسن و فالو کنند

  21. فلورانس می‌گوید

    دوستان عزیزم اکانتمو کس دیگه ای ساخته و حالا پسووردشو داد خودم کار میکنم باهاش ولی توضیحات پروفایلم ادیت نمیشه که اصلاحش کنم .چیکا کنم؟؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      لینک تلگرام توش داره؟

  22. سینا می‌گوید

    با سلام، من وقتی با اکانتم عکس آپلود می کنم بعضی وقتها نمیتونم کسی رو تو عکس تگ کنم. لحظه اول تگ می کنه، ولی بعد که رفرش می کنم و دوباره عکسو باز می کنم می بینم تگهاش برداشته شده. فرقی هم نداره که چه کسی رو تگ کرده باشم. دلیلش چیه؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با سلام
      به دلیل زیاده‌روی در تگ کردن بیجا محدود شدید باید صبر کنید تا رفع بشه نمیدونم چقدر..

  23. هادی می‌گوید

    سلام.بلاک شده بودم و نه میتونستم فالو کنم و نه میتونستم آنفالو کنم.الان بعد از یه روز فقط میتونم آنفالو کنم!همچین چیزی امکان داره؟دلیلش چیه؟

    1. پانیذ می‌گوید

      یک نفر شمارو بلاک کرده وشما باید ی پست بزارید ک افراد زیادی برای شما مامنت اینگیلیسی بزارن یا با فیلتر تو قسمت ریپرت رفته و کار های لازم را انجام دهید

      1. محسن صحافی می‌گوید

        کامنت انگلیسی چرت و پرتی بیش نیست!

  24. hadis می‌گوید

    ممنون از سایت خوبتون
    قسمت Suggested بغل کادر فالویینگ برای پیج خودمو چجوری میتونم از بین ببرم؟یا اون اکانت های مورد علاقه ی خودمو بذارم؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سوالات رایج انتهای این مطلب رو بخونید:
      http://farnet.ir/1392/07/41410/instagram-ultimate-guide-everything-you-need-to-learn/

  25. zahraM می‌گوید

    سلام،سایتتون عالیه یه سوال داشتم من اینستاگرام رو از بازار گرفتم اما همین دیروزارتقا ئش دادم و بعد دیدم که نمیتونم ‌هیچ کامنت و کپشنی رو کپی کنم لطفاً بگید چه کار کنم؟؟؟

    1. محسن صحافی می‌گوید

      امکانش حذف شده…

  26. عرفان ایزدی می‌گوید

    ممنون فارنت. کاراییش بدک نبود اما اگه ترفندای دیگه ای هم هست بگید.

  27. Amir می‌گوید

    بذارید رک بگم که هیچ کدوم از این ها تاثیری نداره
    که اگر داشت چرا الان اکانت خود فارنت اینقدر کم فالوور داره

    این عواملی که گفتید برای فالوور بیشتر برای کسانی هست که همین الانم فالوور زیادی داشته باشن که یا افراد معروفی هستن یا فن پیج افراد محبوب هستن
    وگرنه اگر من اکانت جدید بسازم هیچ هشتگی استفاده نکنم و هیچ کسی رو فالو و لایک نکنم
    یک نفر هم نمیاد فالو کردن من؟
    عواملی که گفتید درست هست اما از درجه اهمیت در پله های پبجم و ششم قرار میگیره
    عوامل خیلی مهم تری هم هست

    1. سلمان صحافی می‌گوید

      البته اینستاگرام فارنت هنوز خیلی جوونه! :)

      1. Amir می‌گوید

        الان بیش از یک ساله و کم کاری هم از شما هست
        که هیچ تبلیغی برای اکانتتون تو سایت نمیکنید
        یکم بیشتر در سایت فارنت تبلیغ کنید برای اینستاگرامتون بهتره
        خیلیا اصلا نمیدونن فارنت اینستاگرام هم داره

    2. Ehsan می‌گوید

      کاملا موافقم