ایده جدید مایکروسافت اجازه نمی‌دهد دیگران بی‌اجازه به صفحه‌نمایش دستگاه شما نگاه کنند

بدون شک برای شما نیز اتفاق افتاده است که هنگام کار با لپ‌تاپ، تبلت و یا گوشی هوشمند خود از سرک کشیدن‌های گاه و بی گاه دیگران آزرده خاطر شده‌اید. از آنجا که ساکنین ردموند بی‌وقفه به فکر شما هستند، پتنتی را به ثبت رسانده‌اند که با بهره‌گیری از آن تماشای محتویات صفحه‌نمایش تنها برای شما امکان‌پذیر خواهد شد.

3

ایده جدید مایکروسافت اجازه نمی‌دهد دیگران بی‌اجازه به صفحه‌نمایش دستگاه شما نگاه کنند. با این روش ضریب حریم خصوصی افراد به شدت افزایش پیدا خواهد کرد، به گونه‌ای که دیگر نگرانی دیده شدن محتوایت صفحه‌نمایش گجت توسط دیگران از بین خواهد رفت.

به گفته منابع نزدیک به این غول فناوری، پتنت جدید مایکروسافت که قرار است در صفحات نمایش گوشی‌های هوشمند و مانیتورهای رومیزی به کار گرفته شود، با ایجاد یک نور پس زمینه شرایط را تنها برای دیدن فرد صاحب دستگاه آماده می‌کند؛ به زبان ساده‌تر وضوح تصویر و شفافیت آن برای افرادی که در اطراف صفحه‌نمایش قرار دارند بسیار کم و به عبارتی از بین خواهد رفت.

microsoft-privacy-patent-640x472

تصویر فوق می‌تواند نمای بهتری از ایده مایکروسافت که در آن به دلیل شدت زاویه‌ای نور پس زمینه‌ تنها یک نفر قادر به دیدن تصاویر خواهد بود را رمزگشایی کند. نمونه عملی این پتنت را می‌توان در کنسول بازی Nintendo 3DS یافت که در آن کاربر برای دیدن تصاویر سه‌بعدی می‌بایست از زاویه خاصی به صفحه‌نمایش نگاه کند.

جالب است که بدانید که از ثبت ایده صفحه‌نمایش خصوصی مایکروسافت حدود 4 سال می‌گذرد. اپل نیز طرحی مشابه با آن را به نام خود به ثبت رسانده با این حال هنوز به طور عملی شاهد به کار گیری هیچ کدام از این ایده‌ها در محصولات موجود در بازار نیستیم.

ubergizmo

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. معین می‌گوید

    ردموند چیه؟ کیه؟ کجاست؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      ردموند توی ایالت واشنگتون آمریکاست و مقر مایکروسافت

  2. امین می‌گوید

    عالیه