آیا می‌دانید برخی از گوشی‌های سری اکسپریا سونی قابلیت فرستنده FM را در خود پنهان کرده‌اند؟

شرکت سونی قابلیت فرستنده امواج FM را در برخی از گوشی‌های هوشمند سری اکسپریای خود نظیر Xperia Z1 compact و Xperia T به صورت پنهان قرار داده است.

3

اگرچه این پست به یکی از ویژگی‌های خاص پنهان در برخی از مدل‌های گوشی‌های هوشمند سری اکسپریای سونی اشاره دارد اما می‌خواهیم با یک پرش به عقب در زمان مطلب را آغاز کنیم. سال 2007 یا به صورت خاص‌تر زمانی که گوشی نوکیا N95 قطعا یکی از بهترین گوشی‌های هوشمند شناخته شده در جهان به شمار می‌رفت.

این گوشی دارای یک صفحه نمایش بزرگ و GPS بود و اتصالات بی‌سیم (Wi-Fi) را پشتیبانی می‌کرد. این گوشی در زمان خود یکی از بهترین دوربین‌ها را دارا بود که این مسئله یکی از ویژگی‌های قابل توجه آن محسوب می‌شد اما نوکیا با عرضه این گوشی ویژگی دیگری نیز ارائه کرده بود که شما امروزه نمی‌توانید در هیچ یک از گوشی‌هیا هوشمند اخیر نظیر آیفون، گوشی‌های اندرویدی، لومیا و یا بلک‌بری آن را پیدا کنید.

این مشخصه مورد بحث فرستنده FM بود که در ساخت نوکیا N95 استفاده شده بود. به لطف این ویژگی کاربر می‌توانست با پخش کردن موزیک دلخواه خود توسط پلیر گوشی نوکیا N95 و روشن نمودن رادیوی اتومبیل خود و تنظیم آن روی فرکانس خاصی موزیک مورد نظر را از سیستم خودرو خود پخش نماید. این عمل بدون نیاز به هرگونه سیمی انجام می‌شد.

همان‌طور که بیان داشتیم اسمارت‌فون‌های امروزی قابلیت پخش صوت از باند FM را ندارند و یا حداقل در ظاهر این گونه به نظر می‌رسد. با وجود پنهان بودن ویژگی فرستنده FM ثابت شده است که می‌توان این مشخصه را در تعداد انگشت‌شماری از گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا سونی حداقل از لحاظ فنی فعال نمود. گوشی‌های هوشمند Xperia Z، Xperia Z Ultra، Xperia Z1، Xperia Z1 compact، Xperia T و Xperia SP همگی در این فهرست قرار دارند.

اما برای استفاده از این قابلیت پنهان، در اولین و مهم‌ترین گام شما نیاز به روت کردن هر کدام از این گوشی‌های هوشمند سری اکسپریا دارید تا این قابلیت برای شما فعال شود. در گام بعدی به اپلیکیشنی با نام SpiritTransmit که توسط Mike Reid توسعه یافته نیاز خواهید داشت تا نسخه اصلی آن را به مبلغ 19 دلار خریداری نمایید. (البته نسخه آزمایشی آن نیز به صورت رایگان قابل دسترسی است.)

در سومین مرحله شما نیاز به یک هدفون دارید تا به گوشی اکسپریای خود به عنوان سیمی که از آن به عنوان آنتن انتقال استفاده می‌شود، متصل نمایید. حتی اگر شما تمام این شرایط را به درستی فراهم نمایید، کیفیت صدای شما ممکن است بسته به اینکه فاصله آنتن رادیویی از هدفون شما به چه میزان باشد، تغییر کند. با این تفاسیر اگر در گروه افراد ماجراجو و بی‌پروا قرار می‌گیرید و تخصص لازم برای روت کردن و باقی ماجرا را دارید و البته یکی از گوشی‌های نامبرده فوق را در اختیار دارید، در صورت تمایل می‌توانید این کار را تجربه کنید و ما را نیز از نتیجه آن با خبر سازید.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

3 نظر برای این مطلب
  1. قادر می‌گوید

    سلام من برای زد وان برنامه اصلی را گیر آوردم استفاده میکنم عالی عالی

  2. Milaad sxu می‌گوید

    ajaba SONY

  3. Amir می‌گوید

    باید از هفت خوان گدشت!!!!