انتشار یک آپدیت برای حل مشکل داغ کردن بیش از حد Mi 4i شیائومی

گوشی Mi 4i در واقع نسخه ارزان قیمت و ضعیف‌تر پرچمدار شیائومی یعنی Mi 4 می‌باشد، اما ظاهراً با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است.

0

این گوشی که از طریق فروشگاه آنلاین فلیپ‌کارت در کشور هند برای فروش عرضه شده، البته با برخی مشکلات نظیر داغ کردن بیش از حد پردازنده دست و پنجه نرم می‌کند. جالب اینکه این‌بار خبری از چیپست اسنپدراگون 810 نبوده و با اسنپدراگون 615 هشت هسته‌ای با معماری 64 بیتی روبرو هستیم. این چیپست از هشت هسته‌ی 1.7 گیگاهرتزی و تراشه گرافیکی Adreno 405 بهره می‌برد.

Update for Xiaomi Mi 4i

اما شیائومی برای رفع این مشکل آپدیتی را آماده کرده که 804 مگابایت حجم داشته و نسخه نرم افزاری فعلی را به V6.5.4.0 LXIMICD ارتقاء می‌دهد.

در این آپدیت الگوریتم‌های کنترل دما به‌گونه‌ای تنظیم شده‌اند که حرارت کمتری را شاهد باشیم. اوایل ماه گذشته شایعه شده بود که گوشی Mi Note Pro با مشکل داغ کردن بیش از حد مواجه شده و چندین دستگاه دچار مشکل اساسی شده‌اند.

اما بعداً مشخص شد که در واقع تنها یک دستگاه دچار مشکل حاد شد که آن هم توسط شیائومی تعویض شد. از آن پس دیگر شاهد گزارشی در مورد داغ کردن این فبلت قدرتمند نبوده‌ایم.

براساس اعلام رسمی جای مانی، مدیر محصولات شیائومی هند، در این آپدیت جدید، فرکانس، ولتاژ و تعداد هسته‌های فعال پردازنده براساس دمای چیپست تغییر می‌کنند.

تاکنون هیچ‌گونه نارضایتی در مورد عملکرد Mi 4i پس از آپدیت شدن، به گوش نرسیده است.

اعلامیه رسمی جای مانی:

به‌نظر می‌رسد برخی از کاربران گوشی Mi 4i در شرایط پرفشار نظیر بازی‌های سه بعدی سنگین یا اپلیکیشن‌های بنچمارک‌گیری، حرارت بیش از اندازه‌ای را در گوشی خود احساس می‌کنند. برای رفع نگرانی و مشکل این دسته از کاربران ما الگوریتم‌های کنترل دما را تغییر داده‌ایم تا درجه حرارت بهتر مدیریت شود. کنترل کننده‌های جدید دما فرکانس، ولتاژ و تعداد هسته‌های فعال را براساس درجه حرارت چیپست تنظیم می‌کنند.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.