گزارش: iOS 9 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر شامل آیفون 4S بهینه‌سازی و آماده خواهد شد

همان‌طور که می‌دانید تنها چند هفته تا آغاز به کار کنفرانس سالانه توسعه‌دهندگان اپل یا همان WWDC 2015 زمان باقی نمانده. ساکنین کوپرتینو در این همایش گزارشی از مسیر حرکت یک سال آینده و همچنین پیشرفت‌های پلتفرم iOS را ارائه خواهند کرد. در همین رابطه وب‌سایت 9to5Mac، به تازگی اعلام کرد که اپل ممکن است در WWDC به صورت رسمی به پشتیبانی نرم‌افزاری از برخی محصولات قدیمی خود پایان دهد.

4

شایعات درز کرده حاکی از آن‌اند که اپل خواهان پایان دادن پشتیبانی از محصولاتیست که قلب تپنده آن‌ها را پردازنده A5 تشکیل داده است؛ از جمله این محصولات می‌توان به نسل پنجم آی‌پاد تاچ، آی‌پد مینی و نسل سوم ستاپ باکس Apple TV اشاره کرد. گرچه باید به لیست ذکر شده آیفون 4S را نیز اضافه کنیم، با این حال منابع نزدیک با شرکت سازنده احتمال انتشار به‌روزرسانی آینده را برای این محصول غیر محتمل دانسته‌اند (در این بین خبری از آمدن یا نیامدن این قابلیت به آی‌پد 2 منتشر نشده است)

اگر این شایعات رنگ واقعیت به خود بگیرند، اپل برای اولین باریست که به طور متوالی پشتیبانی از 4 نسل پیشین گوشی هوشمند آیفون را در حیطه کاری خود قرار داده است. بر این اساس iOS 9 با پشتیبانی از آیفون 4S که در سال 2014 راهی بازار گردید تا آیفون 6 که در سال جاری شاهد به بازار آمدن آن بودیم، معرفی خواهد شد.

با مروری بر گذشته می‌توان به روشنی دریافت که نسخه‌های جدید سیستم‌عامل iOS بر روی دستگاه‌های قدیمی‌تر عملکرد چندان مطلوبی از خود نشان نمی‌دهد؛ همان‌گونه که iOS 7 ایرادات اساسی بر روی آیفون 4 به وجود آورد، این رویه پس از عرضه iOS 8 برای آیفون 4S نیز ادامه داشت، اما خبرهای جدید نوید بخش تغییر داستان با آمدن iOS 9 هستند.

بر این اساس iOS 9 برای دستگاه‌های قدیمی‌تر شامل آیفون 4S بهینه‌سازی و آماده خواهد شد. به گفته این منبع، گرچه اپل iOS 9 را برای دستگاه‌های قدیمی بهینه خواهد کرد، اما همان‌طور که انتظار می‌رود دارندگان این محصولات به دلیل ضعف سخت‌افزاری دستگاه خود از بهره بردن تمامی قابلیت‌های نسخه جدید سیستم‌عامل موبایلی این شرکت محروم می‌شوند؛ این درحالیست که تمامی تغییرات اعمال شده در بخش API ها و وصله‌های امنیتی به گوشی‌ها و تبلت های قدیمی اپل کماکان افزوده خواهد شد.

اپل معمولاً سعی کرده تا با به‌روزرسانی‌هایی که در سیستم‌عامل و محصولاتش انجام می‌دهد، هر از چند گاهی بازار را درست و حسابی تکان دهد. بر این اساس می‌توان پیش‌بینی کرد ساکنین کوپرتینو در نسخه جدید iOS تمرکز خود را بر تسریع و اجرای روان‌تر سیستم‌عامل، پایداری و برطرف کردن رخنه‌های امنیتی، کاهش حجم آپدیت‌ها و فضای اشغالی توسط برنامه‌های سیستمی، امکان محدودسازی دسترسی برنامه‌ها به حریم خصوصی، آسان‌سازی ارتباط از طریق شبکه وای‌فا با دیگر دستگاه‌ها معطوف کرده و از طرفی قابلیت استفاده و همگام‌سازی هرچه بیشتر این برنامه‌ها را در آیکلاد فراهم آورند. برای دریافت صحت و سقم این اخبار نیاز است تا تاریخ ۱۸ خردادماه صبر را در راستای کاری خود قرار دهید.

arstechnica

 

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. مهراد فرجی می‌گوید

    الان ios 8.4.1 روی گوشی تقریبا 4 گیگ رو در برگرفته، با توجه به اینکه ios 9 حدود 1.5 گیگ فضا نیاز دارد، بعد از به روز رسانی فضای اضافی پاک میشود؟ یا خودمان باید پاک کنیم؟ چطور؟

    1. مهراد فرجی می‌گوید

      ارتقا رو انجام دادم، متاسفانه فضا باز نشد.. انگار اطلاعات ios8 بلا استفاده توی گوشی مونده!!

  2. علی می‌گوید

    من می خوام یک Apple MacBook Pro MD101 بخرم. حالا ممکنه چون این مک بوک مال دو – سه سال قبل هست، آپدیت برای این مک بوک هم دیگه عرضه نشه یا این قضیه فقط مربوط به iphone 4s هستش؟

    1. بهزاد ایزدی می‌گوید

      با سلام
      مک‌بوک ها مبتنی بر سیستم عامل مکینتاش هستند، از این رو شما نباید نگران آپیدت های این دستگاه باشید.