شایعه: مایکروسافت و شیائومی خواهان خرید بخش کسب و کار موبایلی بلک‌بری هستند

بر کسی کیفیت و ظرافت به کار رفته بر روی محصولات ساخت بلک‌بری پوشیده نیست، با این حال با همه‌گیر شدن استفاده از پلتفرم اندروید و از طرفی موفقیت روزافزون تولیدکنندگان چینی وضعیت این شرکت کانادایی در بازار حال و روز خوشی ندارد.

0

هرچند طی چند وقت اخیر تغییرات مدیریت فراوانی در بلک‌بری صورت گرفته و حتی مدیرعامل جدید آن John Chen، توانست کمی اوضاع را با به بازار فرستادن سری پاسپورت سرو سامان دهد، با این حال هنوز هم بلک‌بری با روزهای اوج خود فاصله‌ی زیادی دارد.

تحلیل گران فعال در این عرصه معتقدند که سود سه ماه ابتدایی 2015 اعلام  توسط بلک‌بری، چیزی فراتر از پیش‌بینی ها بوده، از این رو غول‌های فناوری دورادور علاقه خود را به سرمایه‌گذاری در این شرکت کانادایی و حتی خرید بخشی از آن اعلام کرده‌اند. هرچند با توجه به تجربیات قبلی به نظر نمی‌رسد مدیران این شرکت و حتی دولت کانادا تمایلی به فروش بخش کسب و کار موبایلی بلک‌بری داشته باشند، اما گزارش‌های رسیده حاکی از آن‌اند که شرکت‌هایی همچون مایکروسافت، شیائومی، هواوی و لنوو تمایل به سرمایه گزاری در بلک‌بری دارند.

در این بین ردموندی ها جدیت بیشتری از خود نشان داده‌اند، به گونه‌ای که مدیران این شرکت اقدام به ارسال درخواست به شرکت‌های سرمایه‌گذاری نموده تا ارزش مورد نیاز برای این خرید را برآورد کنند. در پایان باید یادآور شویم گرچه ای این اخبار تنها در شایعه بوده و تاکنون هیچ منبع موثقی آن را تصدیق و یا رد نکرده با این حال می‌تواند برای مدیرعامل بلک‌بری بسیار وسوسه‌انگیز باشد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.