اندروید M به صورت پیش‌فرض از حسگر اثر انگشت پشتیبانی خواهد کرد

حسگر اثر انگشت اخیراً در میان بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دیده می‌شود اما خوب است بدانید اندروید خام هنوز به صورت پیشفرض از این ویژگی پشتیبانی نمی‌کند. حالا زمزمه‌هایی مبنی بر افزودن این قابلیت به نسخه بعدی اندروید (M) شنیده می‌شود که قرار است هفته آینده در کنفرانس Google I/O رونمایی شود.

0

هر دو منبع Buzzfeed و ArsTechnica در مورد احتمال پشتیبانی از حسگر اثر انگشت در اندروید خام اطلاعاتی را منتشر کرده‌اند. اگر به خاطر داشته باشید “دنیس وودساید” مدیرعامل سابق موتورولا اعتراف کرده بود که این شرکت می‌خواسته نکسوس 6 را با حسگر اثر انگشت معرفی کند اما از آن‌جایی که اپل تنها تأمین کننده باکیفیت این حسگرها را خریداری کرده بود تصمیم گرفت تا از مدل‌های مشابه ضعیف‌تر استفاده نکند. اما حالا که سامسونگ از حسگری باکیفیت و تقریباً به سرعت تاچ‌آی‌دی در گلکسی اس 6 استفاده کرده و همچنین کوالکام نیز حسگری بسیار سریع‌تر و دقیق‌تر را معرفی کرده است وقت آن رسیده که گوگل رسماً پشتیبانی از آن را به نسخه خام اندروید اضافه کند.

Android-6-Muffin

به این ترتیب یا گوگل این قابلیت را تا عرضه نکسوس بعدی غیرفعال نگه خواهد داشت و یا در همین کنفرانس Google I/O گوشی یا تبلتی با این ویژگی رونمایی خواهد کرد. از آن‌جایی که اخیراً هیچ شایعه و تصویری از نکسوس بعدی درز نکرده است بسیار بعید می‌دانیم که گوگل سخت‌افزاری را در این مراسم معرفی کند. به‌هرحال ما هم مانند شما منتظر شروع این مراسم و اطلاع از ویژگی‌های جدید نسخه آینده اندروید هستیم.

AndroidPolice

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.