گزارش: گوگل پلتفرم جدیدی برای اینترنت اشیاء در I/O 2015 رونمایی می‌کند

این روزها بحث اینترنت اشیا داغ است و ظاهراً گوگل قصد دارد یک‌بار دیگر نقش سکان‌دار این فناوری را با ساخت پلتفرمی جدید ایفا کند.

0

اینترنت اشیا به طور کلی اشاره دارد به بسیاری از اشیاء و وسایل محیط پیرامون‌مان که به شبکه اینترنت متصل می‌شوند تا بتوان آن‌ها را توسط اپلیکیشن‌های موجود در تلفن‌های هوشمند و تبلت، کنترل و مدیریت کرد.

سیستم‌عامل در حال ساخت گوگل بر پایه اندروید بنا شده و به صورت اختصاصی برای دستگاه‌هایی که از سخت‌افزار بسیار پایین بهره می‌برند طراحی شده تا به راحتی در بستر فناوری اینترنت اشیا به خدمت گرفته شود.

این سیستم‌عامل جدید که گفته می‌شود Brillo نام دارد، تنها به ۳۲ یا ۶۴ مگابایت رم نیاز دارد؛ بد نیست بدانید که حداقل رم مورد نیاز برای سیستم‌عامل اندروید ۵۱۲ مگابایت است و با این حساب Brillo از این لحاظ سیستم‌عامل کم توقعی است. ‌

وظیفه کنترل لامپ‌های هوشمند، ترموستاتِ وسایل حرارتی منزل و قفل‌ها به عهده این سیستم‌عامل خواهد بود، تولید کنند‌ه‌های لوازم هوشمند نیز به راحتی قادر هستند سیستم‌عامل جدید گوگل را بسته به نیاز خود طراحی و دست‌کاری کنند. این شایعه جدید حکایت از عَزم گوگل برای ایفای نقش اساسی در اینترنت اشیا دارد.

تا هفته دیگر که I/O 2015 برگزار می‌شود زمانی باقی نمانده و بدون شک اگر گوگل برای اینترنت اشیا، سیستم‌عاملی در آستین داشته باشد، حتماً آنرا در این مراسم رونمایی خواهد کرد.

engadget.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.