AMD انویدیا را به خرابکاری در عملکرد کارت‌های گرافیکی این شرکت در بازی Witcher 3 متهم کرد

دو شرکت انویدیا و AMD به عنوان رقبای دیرینه در عرصه گرافیکِ کامپیوتری،‌سایه یکدیگر را با تیر می‌زنند و تجربه نشان داده که برای خارج کردن حریف از میدان از هیچ عملی فروگذار نیستند.

0

اگر اهل بازی‌های کامپیوتری باشید بدون شک به خاطر دارید که پارسال شرکت انویدیا فناوری گِیم‌وُرک را به صورت انحصاری برای بازی پرطرفدار Assassin Creed Unity معرفی کرد، به این ترتیب، بازیکنانی که کارت‌های گرافیک انویدیا را برای انجام این بازی به خدمت گرفته بودند شاهد گرافیک و جزئیات بیشتری بودند.

از قرار معلوم یک‌بار دیگر انویدیا این حربه گرافیکی را در بازی معروف ویچر 3 نیز به کار گرفته است؛ با این حساب بازیکنانی که کارت‌های گرافیکی AMD را برای انجام این بازی به خدمت می‌گیرند با گرافیک کمتری در اجرای بازی ویچر ۳، روبرو می‌شوند.

Witcher 3

ریچارد هادی، مرد شماره یک AMD، در مصاحبه‌ای با آرس‌تِکنیکا (ArsTechnica) انگشت اتهام را برای عملکرد ضعیف ویچر ۳ با کارت‌های گرافیک این شرکت به سمت انویدیا نشانه گرفت. وی مدعی است آنها به صورت مرحله به مرحله از ابتدای پروژه ساخت بازی ویچر 3 با شرکت CD Projeckt Red که سازنده این بازی است همکاری داشته‌اند و بازخورد تمامی مشکلات گرافیکی را با آنها درمیان گذاشته‌اند.

حدود دو ماه قبل از عرضه رسمی این بازی، سر و کله فناوری گیم‌ورک و تکنولوژی بهبودِ موی سر بازیکنان از جانب انویدیا پیدا شد،‌مدیر ارشد AMD مدعی است این فناوری‌ها به طور کل اجرای با کیفیت بازی ویچر 3 را بر روی کارت‌های گرافیک این شرکت نابود کردند. ریچارد هادی مدعی است قبل از به خدمت گرفتن این دو فناوری‌، بازی ویچر عملکرد بسیار خوبی بر روی کارت‌های گرافیک این شرکت داشته است.

ناگفته نماند که فناوری‌های مختلفی از جانب شرکت‌های تولید کننده سخت‌افزارهای گرافیکی معرفی می‌شود، این فناوری‌ها ممکن است بر روی سخت‌افزار یک شرکت به خوبی عمل‌ کند در حالیکه بر روی سایر سخت‌افزارها عملکرد مناسبی نداشته باشد و اینجاست که تولید کننده بازی نقش اساسی را در انتخاب و به خدمت گرفتن فناوری‌های مختلفِ بهینه‌سازی گرافیکی ایفا می‌کند.

شرکت AMD نیز فناوری‌ TressFX را برای بهبود گرافیک ابداع کرده است که سازندگان ویچر ۳ می‌توانستند این فناوری را در این بازی محبوب به خدمت بگیرند اما از قرار معلوم برای به کار گیری TressFX زمان مناسبی را در اختیار نداشتند.

به هر ترتیب اگر اهل‌بازی‌های کامپیوتری هستید و سیستم‌ به روز و کارآمدی از لحاظ گرافیکی دارید، توصیه می‌کنیم ویچر ۳ را از دست ندهید.

ubergizmo.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.