دوچرخه جدید ورزشی آئودی 5 کیلوگرم وزن و 58 میلیون تومان قیمت دارد!

تا به حال خبرهای زیادی در رابطه ماشین‌های لوکس را در فارنت منتشر کرده‌ایم؛ اما کارخانه اتومبیل‌سازی آئودی با ابداع جدید خود، فلسفه وجودی دوچرخه را زیر سؤال برده است. این شرکت در تازه‌ترین حرکت خود دست به طراحی و ساخت دوچرخه‌ای نه الکتریکی و نه فضایی کرده بلکه بسیار معمولی با بهره‌گیری از نیروی پیشرانه پاهای شما زده که مهم‌ترین ویژگی آن وزن بسیار سبکش است.

0

در طراحی نسل جدید دوچرخه ورزشی Audi Sport Racing Bike، بیشتر تمرکز بر روی کاهش وزن نهایی نهایی قرار داده شده، به گونه‌ای که این شرکت آلمانی در ساخت بدنه و قسمت های اصلی دوچرخه از پلیمر فیبر کربن تقویت شده و فشرده استفاده کرده است.

به گفته منابع آگاه، بدنه این محصول با بهره‌گیری از فیبر کربنی با نام T1000 ساخته شده که توسط صنایع Toray در ژاپن تولید می‌گردد. مهندسان آئودی بدنه Audi Sport Racing Bike را به گونه‌ای طراحی کرده‌اند که تا حد امکان مرکز ثقل چرخ‌ها پایین باشد، این امر باعث افزایش قدرت مانور دوچرخه‌سوار و کنترل راحت‌تر دوچرخه می‌گردد. لازم به ذکر است که از فیبر کربن T1000 در ساخت بدنه اتومبیل‌های مسابقه‌ای این شرکت نیز استفاده می‌شود.

audibike

به کار گیری ماده مذکور باعث گردیده تا وزن نهایی دوچرخه جدید ورزشی آئودی به کمتر از 5.8 کیلوگرم کاهش یابد. این در حالیست که شاسی اصلی ساخته شده از فیبر کردن تنها 790 گرم وزن دارد. در کنار این شاسی سعی شده از دسته مسابقه‌ای ساخته شده از  فیبر کربن، چنگال‌های کمکی و بطری آب با سبک‌ترین وزن استفاده شود.

این دوچرخه همچنین به سیستم تعویض دنده دیجیتال Dura Ace Di2 و سیستم ترمز ضد قفل Dura Ace PD-9000 تجهیز گردیده و در ساخت زین آن از روکش  چرمی مشابه با نمونه استفاده شده در ساخت صندلی‌های خودروی Audi R8 به کار گرفته شده است.

این دوچرخه فوق سبک قرار است در سایزهای 48, 51, 54, 56 و 58 از ماه آینده در فروشگاه‌های منتخب ارائه دهنده محصولات آئودی با قیمت پایه 19,450 دلار معادل 58 میلیون تومان (با در نظر گرفتن هر دلار معادل 3 هزار تومان) به فروش رسد. اگر خواهان خرید یکی از مدل‌های این دوچرخه فوق سبک و فوق‌العاده گران هستید، باید از فرصت نهایت استفاده را نمایید زیرا تنها  50 عدد از آن تولید و راهی بازار خواهد شد.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.