گیم‌نت: همه‌ی آن‌چه نیاز است در مورد Batman Arkham Knight بدانید!

عرضه‌ی «بتمن: شوالیه آرکام» از آن‌چه در تقویم می‌بینید به شما نزدیک‌تر است. به همین دلیل تصمیم گرفتیم تا در گیم‌نت این هفته به این بازی پرداخته و آن‌چه باید در موردش بدانید را در یک مطلب جامع و کوتاه گردآوری کنیم.

6

بتمن در سری آرکام به خاک و خون کشیده شده است. هر بار، او در یک لباس شیک و تمیز بازی را آغاز می‌کند و در پایان مجروح و زخمی و البته سربلند، میدان مبارزه با شیاطین گاتهام را ترک می‌کند. بسیاری بر این باورند که اولین بازی این سری، «تیمارستان آرکام» هم‌چنان بهترین بازی این سری چهارگانه است. این دسته از افراد باید نگران ادعای سازنده در مورد حرکت «شوالیه آرکام» به سمت یک دنیای بزرگ‌تر و زیباتر باشند. با این حال، بسیاری از چیزها بدون تغییر باقی می‌مانند. بتمن، روح خاموش و خشمگین خود را با بازگشت صداپیشه‌ی اصلی خود «کوین کانری» بازیافته است و دشمنان همچنان علاقه دارند تا بتمن را از طریق رادیو تهدید کنند. داستان هنوز پاره پاره روایت می‌شود و در و دیوار شهر پر از چهره‌های کریه آدم بدهای قصه است. دوباره قرار است یک غار کوچک مامن اصلی شوالیه‌ی تاریکی باشد و حتا قرار است در این بازی با «اوراکل» رو در رو شویم.

بسته‌ی الحاقی تازه معرفی شده هم نوید قابل بازی بودن شخصیت «بت‌گرل» را به ما می‌دهد. پس منتظر یک بازی استثنایی هستیم.

بازی در چه تاریخی عرضه می‌شود؟

شوالیه آرکام قرار بود در سال 2014، یعنی سال گذشته‌ی میلادی توسط شرکت برادران وارنر به بازار عرضه شود، اما از آن زمان تا کنون چند بار با تاخیر مواجه شده است. حالا باید منتظر عرضه‌ی جهانی بازی در تاریخ 2 تیر 94 باشیم. مگر این‌که جوکر تمام نسخه‌های بازی را بدزد و به آتش بکشد!

batman-a-knight01

داستان از چه قرار است؟

شما بار دیگر پوتین‌های زره شکن بهترین کاراگاه دنیا را به پا خواهید کرد و در یک شب بلوای گاتهام رها خواهید شد. شهروندان پس از چند حمله‌ی سریالی گاز وحشت آور که توسط “Scarecrow” پایه ریزی شده‌اند شهر را ترک کرده و حالا اداره‌ی پلیس شهر گاتهام و بتمن باید آشوب شهری پنج برابر بزرگ‌تر از محدوده‌ی قابل بازی در «شهر آرکام» را خاتمه داده و آرامش را به شهر بازگردانند. «بت‌موبیل» -که برای بار اول در این بازی قابل راندن می‌شود- در این راه به بتمن کمک می‌کند و سلاح‌ها و ابزارهای جدید مرد خفاشی برای از میان برداشتن دشمنان همیشگی او و نیز یک خبیثِ کاملا جدید به نام «شوالیه‌ی آرکام» به او کمک می‌کنند. استودیوی «راک‌ستدی» این بازی را به عنوان «پایان» سه‌گانه‌ی خود معرفی می‌کند و بدین وسیله از مالکیت «ریشه‌های آرکام» -که توسط استودیوی مونترئال برادران وارنر ساخته شد- تبری می‌جوید.

شوالیه آرکام برای بازی‌کنندگانی که دیگر بازی‌های این سری را بازی نکرده‌اند هم قابل درک خواهد بود، اما ماجراهای زیادی بین بتمن و بدمن‌های به جا مانده از شهر آرکام و پایان‌بندی این بازی وجود دارد که فقط کسانی که بازی قبلی را تجربه کرده‌اند درک خواهند کرد. بنابراین اگر می‌خواهید در فرصت باقی مانده خود را برای شوالیه آماده کنید باید به سراغ شهر آرکام رفته و حداقل یک بار بخش داستانی‌اش را تجربه کنید. ویکی آرکام هم برای کسانی که فرصت تجربه‌ی بازی را ندارند و ترجیح می‌دهند داستان بازی‌ها را بخوانند راه حل مناسبی به شمار می‌رود.

batman-a-knight02

دشمنان بازی چه کسانی هستند؟

در تریلر “گاتهام متعلق به من است” مواجهه‌ی کوتاهی با برخی از معروف‌ترین شخصیت‌های منفی داستان بتمن داشتیم. از درخت زیبارو «آیوی سمی» و «پنگوئن» تا “Scarecrow” و «فایرفلای» گرفته تا دلقک‌ خانم دوست داشتنی و آشنا «هارلی کوئین» و «دو چهره» و «ریدلر» معما ساز قهار، که حداقل یک بار با هر کدام دست و پنجه نرم کرده‌ایم در این بازی حضوری دوباره خواهند داشت. البته نقش آن‌ها در داستان اصلی هنوز مشخص نشده است اما می‌دانیم که ریدلر به معماسازی زیر زمینی برای مقاصد شوم همیشگی خود دست خواهد زد.

شوالیه، شخصیت منفی تازه‌ای است که محصول همکاری استودیوی راک‌ستدی و شرکت دی‌سی است. این برای اولین بار است که چنین شخصیتی در بازی خلق می‌شود که قبلا در داستان‌های بتمن حضور نداشته و به اصطلاح اوریجینال است. هنوز چیز زیادی در مورد این شخصیت و شخصیت او نمی‌دانیم اما تئوری‌های جالبی در مورد هویت او به گوش می‌رسند!

قهرمان‌ها چه کسانی هستند؟

بتمن در این مبارزه‌ی طولانی تنها نیست. «رابین»، «نایت‌وینگ» و «کت وومن» در تریلر “همه‌ی پیروان تو” شانه به شانه‌ی بتمن دیده شدند. یکی از ویژگی‌های جدید بازی قابلیت «بازی دوتایی» است که راک‌ستدی در مورد آن می‌گوید “می‌تواند به بازی‌کنندگان این امکان را بدهد که به راحتی بین شوالیه‌ی تاریکی و هم‌پیمانان‌اش سوئیچ کرده و در لحظه با آن‌ها بجنگند.” «آزریل» همچنین در تریلر مذکور حضور کوتاهی دارد و فقط رخ می‌نمایاند، اما معلوم نیست که قابل بازی باشد یا نه.

بسته‌ی الحاقی بازی بعد از عرضه‌ هم یک شخصیت دیگر به بازی و قاعدتا به لیست همراهان بتمن اضافه می‌کند و او کسی نیست جز «دختر خفاشی» یا بت‌گرل که همراه با بسته‌ی داستانی «شنل قرمز» می‌آید. هارلی کوئین هم اگرچه قهرمان داستان محسوب نمی‌شود، اما مراحل قابل بازی خود را از طریق یک بسته‌ی الحاقی مخصوص پیش‌خرید کنندگان بازی دریافت کرده است. بسته‌های الحاقی زیادی برای شوالیه‌ی آرکام در نظر گرفته شده است.

بهترین تریلر بازی کدام است؟

تریلر هفت دقیقه‌ای “افسر مجروح” بهترین نمایش را از بازی به دست می‌دهد و بهتر از هر تریلر دیگری بازی را به شما معرفی می‌کند. تریلرهای سینماتیک بازی نمی‌توانند به این خوبی از پس وظیفه‌ی خطیر معرفی بازی برآیند و سه تریلر دنباله‌دار «کارخانه شیمیایی» با این‌که می‌توانند کاربرد بت‌موبیل در مبارزه‌ها را به شما تفهیم کنند اما خیلی از بازی را اسپویل می‌کنند.

مشخصات سیستم مورد نیاز برای اجرای بازی چیست؟

مشخصات سیستم مورد نیاز و سیستم پیشنهادی برای اجرای بازی قبلا اعلام شده است و بازی سیستم قدرتمندی می‌طلبد. فضای 55 گیگابایتی برای نصب برای کسانی که از SSD استفاده می‌کنند می‌تواند گران تمام شود، اما نوید تحقق وعده‌های بزرگ و دراز بازی‌سازان را می‌دهد!

حداقل سیستم مورد نیاز:

  • OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required)
  • Processor: Intel Core i5-750, 2.67 GHz | AMD Phenom II X4 965, 3.4 GHz
  • Memory: 6 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 660
  • Graphics Memory: 2 GB
  • DirectX®: 11
  • Network: Broadband Internet Connection Required
  • Hard Drive Space: 45 GB

سیستم پیشنهادی:

  • OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required)
  • Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 760
  • Graphics Memory: 3 GB
  • DirectX®: 11
  • Network: Broadband Internet Connection Required
  • Hard Drive Space: 55 GB

سیستم کمرشکن و افسرده کننده:

  • OS: Win 7 SP1, Win 8.1 (64-bit Operating System Required)
  • Processor: Intel Core i7-3770, 3.4 GHz | AMD FX-8350, 4.0 GHz
  • Memory: 8 GB RAM
  • Graphics Card: NVIDIA GeForce GTX 980
  • Graphics Memory: 3 GB
  • DirectX®: 11
  • Network: Broadband Internet Connection Required
  • Hard Drive Space: 55 GB

کنسول‌داران هم نباید نگران این چیزها باشند و بدون دغدغه می‌توانند از زمان عرضه با تهیه‌ی بازی برای ایکس‌باکس وان یا پلی‌استیشن 4 خود آن را تجربه کنند.

PC Gamer

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

6 نظر برای این مطلب
  1. حامد می‌گوید

    سلام وقتی داستانشو تموم کنم همه ی شخصیت هاشم ازاد میشه

  2. سمیرا می‌گوید

    Shock gloves روپیدانمیکنم, بایدچیکارکنم؟؟؟

  3. سمیرا می‌گوید

    ببخشیدهستندو,دیتاهایی راکه توی قفس هستندولوله های بخارنمیذاره ردبشیم,چطوری بگیریمشون؟؟؟؟

  4. Aminasadian می‌گوید

    سلام جان من یکی به من بگه این بازی به لپ تاپم میخوره با کمترین گرافیک روان اجرا میشه این سیستمم?
    Ram:8GB DDR3
    Graphic:AMD R7 2GB
    CPU:AMD FX 8800p R7 2,10GHZ up to3,10ghz
    Windows:10. 64bit
    Hard:1tra

  5. Amir می‌گوید

    الان سیستم کمر شکن با سیستم پیشنهادی چه فرقی دارن
    مثل هم هستن که

    1. سعید زعفرانی می‌گوید

      کارت گرافیکش فرق می‌کنه.