مدیاتک فناوری شارژ سریع Pump Express Plus را برای رقابت با کوآلکام معرفی کرد

فناوری جدید پامپ اکسپرس پلاس (Pump Express Plus) در چیپست‌های MT6595 و MT6732 شرکت مدیا‌تک تعبیه شده است.

0

شرکت کوالکام در زمینه فناوری شارژ سریع تاکنون یکه تاز میدان بوده است، گوشی‌هایی که به فناوری QuickCharge این شرکت مجهز هستند به مدت زمان بسیار کمتری برای شارژ نیاز دارند. اخیراً نیز شاهد نسخه جدید این فناوری که QuickCharge 2.0 نامیده می‌شود از جانب کوالکام بودیم این فناوری در تمامی چیپست‌های سری 8 به بالای اسنپ‌دراگون به خدمت گرفته شده است.

از طرف دیگر شرکت مدیاتک نیز ید طولایی در عرصه ساخت چیپست‌های موبایل دارد، این شرکت چینی با عرضه کردن چیپست‌های ارزان قیمت با کارایی بسیار بالا توانست جای خود را در گوشی‌های میان‌رده باز کند. تاکنون چیپست‌های ساخت مدیاتک امکان شارژ سریع را میسر نمی‌کردند و از قرار معلوم مدیاتک فناوری جدیدی با نام پامپ‌ اکسپرس پلاس را برای شارژ سریع گوشی‌ همراه ابداع کرده است.

این فناوری شارژ سریع در آخرین نسخه از چیپست‌های مدیاتک نظیر MT6732 و MT6595 به خدمت گرفته شده است. گفته می‌شود فناوری پامپ اکسپرس پلاس سرعت شارژ را تا ۴۵ درصد نسبت به فناوری‌ شارژ معمولی بیشتر می‌کند. در حال حاضر عملکرد این فناوری شارژ سریع مدیاتک مشخص نشده و تنها چیزی که می‌دانیم این است که محصولاتی که از این فناوری بهره می‌گیرند به همراه شارژر دیواری مخصوصی به بازار عرضه خواهند شد.

اولین شارژ این شرکت با مدل HF-QC-084 نام گذاری شده است و اولین گوشی که از شارژر سازگار با این فناوری بهره می‌گیرد،3 obscure Koobee Halo نام دارد و همان‌طور که از نام آن پیداست، محصولی مختصِ بازار کشور چین است و بعید می‌رسد که به غیر از این کشور به بازارهای جهانی نیز راه پیدا کند اما با توجه به محبوبیت فناوری شارژ سریع، انتظار داریم تا در آینده نه چندان دور شاهد عرضه گوشی‌های مختلف مجهز به این فناوری باشیم.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.