اپل یک شرکت صاحب فناوری مکان‌یابی فوق دقیق GPS را خریده است

اپل به سرعت بیشتر از چند کمپانی را که می‌دانند چگونه با اطلاعات مربوط به مکان شما کار کنند در اختیار گرفته، اما حالا به نظر می‌رسد که بر بهبود دقت این اطلاعات از ابتدای تولیدشان تمرکز کرده است.

0

وب‌سایت MacRumors به شواهدی دست یافته که نشان می‌دهند اپل به تازگی شرکت Coherent Navigation را به دست آورده است. تخصص این شرکت جی‌پی‌اس بسیار دقیق است.

Coherent Navigation مکان‌یابی معمول جی‌پی‌اس را با اطلاعات به‌دست‌آمده از ماهواره‌های ارتباطی با مدار کم ایریدیوم (این ماهواره‌ها مسئول ارائه پوشش برای صدا و داده تلفن‌های ماهواره‌ای، پیجرها و فرستنده و گیرنده‌های یکپارچه در تمام سطح زمین هستند) ترکیب می‌کند تا مکان‌هایی را که در آن‌ها قرار می‌گیرید به دقت مشخص کنند. میزان این دقت در گذشته از 30.48 به 2.54 سانتی‌متر کاهش پیدا کرده و این یعنی حدود 28 سانتی‌متر پیشرفت.

مشخص نیست که تیم Coherent زیر نظر اپل چه کاری انجام می‌دهد. مدیرعامل و مؤسسان آن در بخش‌های نقشه و تکنولوژی بی‌سیم اپل جای گرفته‌ و شروع به کار کرده‌اند. این آخرین اطلاعات موجود درباره‌ی آن‌هاست. اپل هنوز اعلام نکرده که قصدش خرید سهم این شرکت است یا خیر.

شاید هدف اپل از در اختیار گرفتن این شرکت بیشتر از اطمینان از دقیق بودند جهت‌یابی‌ها بر آیفون مشتریانش باشد. شایعه شده بود که اپل در حال توسعه یک ماشین الکتریکی با قابلیت رانندگی سرخود است که بنا به طبیعتش، به اطلاعات دقیق جی‌پی‌اس برای رانندگی به مکان‌های موردنظرتان وابسته خواهد بود. معلوم نیست استخدام‌های جدید اپل برای ماشین‌های خودمختارش بوده یا خیر، به نظر می‌رسد که همین‌طور باشد.

engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.