مایکروسافت رسما اعلام کرد: ویندوز 10 برای نسخه‌های غیرقانونی ویندوز رایگان نخواهد بود

مدیر عامل مایکروسافت روز جمعه اعلام کرد که این شرکت ویندوز 10 را به رایگان در اختیار افرادی که نسخه‌ی کپی دارند قرار نمی‌دهد.

2

تری میسون، مدیر عامل سیستم عملیاتی مایکروسافت روز جمعه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که این شرکت پیشنهادات بسیار جالبی برای افرادی که مایلند سیستم عملیاتی ویندوز کپی خود را به ویندوز 10 ارتقا دهند دارد اما این کار رایگان نخواهد بود.

میسون نوشت:

“پیشنهاد رایگان ارتقا به ویندوز10 بر روی دستگاه‌های ویندوز تقلبی اجرا نخواهد شد اما باز هم مثل قبل ویندوز 10 را به مشتری‌هایی که دستگاه‌شان به سیستم تقلبی مجهز است پیشنهاد می‌دهیم. علاوه بر این در تلاش هستیم که طی همکاری با برخی از شرکای OEM خود پیشنهادات جالبی برای مشتری‌ها داریم که دستگاه‌های قدیمی‌تر خود را به سیستم عامل ویندوز10 ارتقا دهند. اگر ویندوز تشخیص دهد که نرم‌افزار تقلبی است “علامتی” بر روی دستگاه ایجاد می‌کند که به کاربر نشان می‌دهد کپی غیر قانونی نرم‌افزار را استفاده می‌کند. در این صورت کاربر یا باید دستگاه را ارتقا داده و یا به به خود کارخانه‌ای که از آنجا خریداری کرده بازگرداند.”

میسون افزود:

“ویندوزهای تقلبی خطر بدافزاری، لو رفتن اطلاعات شخصی و ریسک عملکرد ضعیف یا اختلال عملکرد دارند. این ویندوزها توسط مایکروسافت و پارتنرهای آن پشتیبانی نمی‌شوند.”

ظاهرا قضیه به آخرین حرکت مایکروسافت در اسفند ماه بازمی‌گردد، وقتی که این شرکت به رویترز اعلام کرد که ویندوز10 را به صورت رایگان، حتی به آنهایی که نسخه‌ی تقلبی نرم‌افزار را دارند ارائه می‌دهد. گرچه دو روز بعد این شرکت رفته‌رفته خود را از میدان عقب کشید و ادعا کرد که کپی‌های سرقت شده همچنان غیرقانونی خواهند بود.

حالا نتیجه نهایی این است که: اگر ویندوز را غیرقانونی فعال کرده‌اید با توجه به این اوضاع و اخباری از این دست که حتی غیرفعال کرد آپدیت خودکار در ویندوز 10 امکان‌پذیر نخواهد بود، اول یا آخر ناگزیر به پرداخت بهای آن خواهید بود!

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. رضا می‌گوید

    باید ماکروسافت بفرستند ایران یاد بگیره کارا

    کار یک روزه کرک میکنی عین خودشون حالا بره بگه غیر قانونی غیر قانونی

  2. حمیدرضا می‌گوید

    واس ما این اعلام مایکروسافت معنی ندارد!