10 تکنولوژی شگفت‌انگیز که هنوز زمان خرید آن‌ها فرا نرسیده است

با پیشرفت سریع تکنولوژی، روز به روز وسایل کوچک‌تر و قدرتمندتر جایگزین وسایل قدیمی می‌شوند. از این رو به آسانی می‌توان غرق در اخبار خارج از تصور در دنیای تکنولوژی شد. پردازنده‌های 10،8 و یا با تعداد هسته پردازشی بیشتر، صفحه نمایش‌های فوق پیشرفته بدون حاشیه اضافی در اطراف، تکنولوژی همه چیز را، از قهوه‌جوش، تا زنگ خانه‌تان هوشمند می‌کند!

0

تمرکز کنید.نفس عمیق بکشید.فکر کنید. بله،لوازم شگفت‌انگیز بسیاری وجود دارند که اگر هزینه آن‌ها برای شما مهم نباشد، می‌توانند موجب شگفتی شما شوند. اما این تکنولوژی‌های پیشرفته باید پیش از عرضه انبوه به بازار مشکلات مربوط به قیمت بالا، ایرادهای مربوط به دستگاه و مسائل دیگر را رفع کنند. با در نظر گرفتن این‌ موارد، در این مقاله به لیستی از تکنولوژی‌های خارق‌العاده که هنوز زمان مناسب برای خرید آن‌ها فرا نرسیده است اشاره خواهیم‌کرد.

هدست‌های واقعیت مجازی

علی‌غم اینکه کلیه اخبار منتشر شده در خصوص هدست‌های واقعیت مجازی، حقیقیت دارند اما در حال حاضر بهتر است از این اخبار صرفنظر کنید. استفاده از VR در شرایطی از بازی، مانند محاصره شدن توسط یک موجود افسانه‌ای بیگانه و یا پیمودن کهکشان، کاملا دید شما را نسبت به بازی‌ها عوض می‌کند. همچنین ‌‌VR دارای هیجان بسیار زیادی، جدای از بازی می‌باشد.vr headset

با این اوصاف این تکنولوژی هنوز به طور کامل آماده نشده است. مطمئنا شما می‌توانید هدست‌های VR سامسونگ را با داشتن جدیدترین گوشی سری گلکسی سامسونگ با قیمت 900 دلار و یا با پرداخت 350 دلار برای نسل دوم دستگاه جدید Oculus Rift تهیه کنید. همچنین هدست‌های گوناگون VR و AR در دسترس می‌باشند. اما هر دو نوع هدست‌های Oculus و اچ‌تی‌سی اگرچه وعده ایجاد یک تغییر بزرگ در تجربه بصری را داده‌اند ولی هیچ کدام تا سال آینده به بازار نخواهند آمد.

SSD‌های NVMe

NVMها، حافظه‌های SSD مانند سری 750 اینتل هستند که اخیرا عرضه شده‌اند و دارای سرعت بسیار بالایی می‌باشند. این حافظه‌ها از دیگر رابط‌های کاریری مربوط به رایانه شخصی شما بسیار سریع‌تر هستند.ssd drive

برای بهره‌گیری از تمامی مزایای دارایو‌های NVM، شما نیازمند به یک پردازنده قوی، مانند پردازنده 10 هسته‌ای Core i7-5960X اینتل، در کلاس enthusiast می‌باشید. علاوه بر این، شما به یک مادر‌بورد قوی که از بوت شدن درایو NVMe پشتیبانی می‌کند نیاز دارید، در غیر این صورت شما مجبور خواهید شد که از همه آن سرعت، به‌عنوان حافظه ثانویه استفاده کنید. در نظر داشته باشید که حافظه‌های SSD سری 750 سرعت انتقال داده را بسیار افزایش می‌دهند اما دارای سرعت چشمگیری برای زمان‌های بوت و یا زمان اجرای برنامه‌ها نمی‌باشند. بسیاری از افراد، به خصوص افراد حرفه‌ای در زمینه مدیا، منتظر تکنولوژی NVMe در شکل و شمایل کامل‌تر و ارزان‌تر می‌باشند.

پردازنده‌های کلاس enthusiast اینتل

پرچمدار پردازنده‌های اینتل، یعنی Corei7-5960X با بهره‌گیری از هشت هسته CPU به یک غول قدرتمند در زمینه تکنولوژی‌های کامپیوتری تبدیل شده است. این پردازنده با پشتیبانی مناسب و عالی از کارت‌های گرافیکی و بنچمارک‌ها، این احتمال که پردازنده مانعی در انجام بهینه تست‌های ما باشد را مرتفع می‌سازد. این پردازنده قدرتمند، توانایی انجام سنگین‌ترین پردازش‌ها را دارد با این اوصاف شما به این پردازنده نیازی ندارید.intel cpu

غول اینتل، برای کارهایی بسیار قدرتمندتر از نیاز کاربران معمولی رایانه‌های شخصی ساخته شده است. به طور مثال هنگامیکه شما در حال انجام کارهای گرافیکی و یا ویرایش تصویر می‌باشید، به طور مجازی از تمام ظرفیت هسته‌ها استفاده نخواهید کرد. همین امر برای پردازنده‌های desktop Core i7 نیز صادق است. به عبارت دیگر حتی بازی‌های قدرتمند با یک چیپ چهار هسته‌ای Core i5، جدای محدودیت‌های اندک CPU، به خوبی کار می‌کنند که با استفاده از دایرکت ایکس 12 می‌توان عملکرد را بهبود بخشید. سرمایه‌گذاری در CPUهای Core i7، می‌تواند در لپ‌تاپ‌های سری گیمینگ بسیار مفید و با ارزش باشد، ولی اکثر مردم موافق با حذف این محصول گران و کاهش هزینه‌ها می‌باشند.

ساعت‌های هوشمند

بسیاری افراد، حتی از زمان کودکی، منتظر عرضه ساعت‌های هوشمند بوده‌اند. اما سری اول این ساعت‌ها تنها توانسته به قسمتی از خواسته‌ها جامه عمل بپوشاند.

اکثر ساعت‌های هوشمند که شامل ساعت‌های اندرویدی و ساعت‌های اپل می‌شوند، احتیاج به دسترسی به اینترنت دارند، بنابراین شما باید گوشی خود را همیشه همراه داشته باشید. ساعت‌های جایگزین، با داشتن قابلیت اتصال یه اینترنت در خود دستگاه، بسیار بزرگ هستند و دارای شماره تلفن مخصوص به خود می‌باشند.

LG-G-Watch-Sony-Smartwatch-3-Moto-360-LG-G-Watch-R-Android-Wear

 

همچنین ساعت‌های هوشمند موجود باید هر شب شارژ شوند، مگر اینکه از ساعتی با کیفیت صفحه نمایش پایین‌تر استفاده کنید. این ساعت‌ها قابلیت نشان دادن پیام‌ها و اطلاعاتی را دارند که گوشی شما(که همیشه همراهتان است) نیز این توانایی‌ها را دارا می‌باشد. همچنین با پرداخت هزینه 200 دلاری برای اکثر مدل‌ها و 350 دلار برای مدل اپل، ساعت‌های هوشمند هزینه‌ای بیشتر از بعضی گوشی‌های پرچمدار به همراه دارند. شاید زمانی فرا رسد که ساعت‌های هوشمند جزء ضروریات زندگی شوند، اما امروزه این وسایل از جمله وسایل لوکس به حساب می‌آیند.

تلویزیون‌های 4K

قیمت تلویزیون‌های سری 4k از 600 دلار و با مدل Vizio’s new M-series 4K و در اندازه 43 اینچ شروع می‌شود که این قیمت تفاوت زیادی با قیمت‌های چندین هزار دلاری تلویزیون‌های 4k اورجینال دارد، ولی هنوز چند صد دلار نسبت به بسیاری از دستگاه‌های 43 اینچ 1080، گران‌تر هستند.everything you need to know about 4k tvs

با چشم پوشی از قیمت، هنوز کیفیت تصویر رضایت‌بخشی را در سری تلویزیون‌های 4k شاهد نیستیم. با این وجود Netflix و Amazon محتاطانه در این مسیر قدم بر می‌دارند و به زودی باید شاهد دستگاه‌های اولترا اچ‌دی بلوری آن‌ها باشیم. پهنای باند مورد نیاز برای کارکرد صحیح تلویزیون‌های 4k در دنیای اینترنت امروز، دلسرد کننده است. همچنین تغییر تلویزیون‌های 1080 به 4k، مانند تغییر از دستگاه‌های SD به HD محسوس نیست. به این تکنولوژی زمان بیشتری دهید، شاید زمانی شما معامله‌ شیرینی در این زمینه انجام دهید.

دستبند‌های الکترونیکی مستقل با قابلیت اندازه‌گیری میزان کالری مصرفی

دستبندهای الکترونیکی که به‌طور مستقل و بدون انجام عملی از سوی شما به اندازه‌گیری کالری اقدام می‌کنند در حال حاضر با عناوین مختلفی روانه بازار شده‌اند اما محققان معتقدند این تکنولوژی هنوز راه زیادی تا تکامل دارد.wristband

در حال حاضر این دستگاه‌های الکترونیکی پوشیدنی توسط شرکت‌هایی مانند Airo تولید می‌شوند که البته از دقت لازم در ارائه نتایج برخوردار نیستند. دیگر موارد مانند Healbe’s GoBe نیز بنابر بررسی‌ سایت‌هایی مطرح مانند Engadget نتایجی با خطای بالا به کاربر ارائه می‌دهند. باید اذعان داشت این دستگاه‌های الکترونیکی نه در سطح پزشکی و نه در جنبه عملی، هنوز قابلیت‌های لازم را ندارند.

مانیتورهای FreeSync/G-Sync

تلویزیون‌های 4k، صفحه نمایش‌های منحنی شکل و کارت‌های گرافیکی فوق‌پیشرفته را فراموش کنید. تکنولوژی خارق‌العاده تغییرات نرخ رفرش که عمل هماهنگ سازی نرخ رفرش را میان مانیتور و کارت گرافیکی شما به منظور حذف ریزش و تداخل تصویر انجام می‌دهد در مانیتور‌های جی‌سینک انویدیا و نمایشگرهای FreeSync تولید AMD به کار گرفته شده است. اگر تنها یکبار از این مانیتور‌های با قابلیت شفاف و روان‌کردن تصاویر در بازی‌های رایانه‌ای استفاده کنید، دیگر حاضر به استفاده از صفحه نمایش‌های معمولی نخواهید بود. freesync

اما FreeSync و G-Sync از تکنولوژی‌های اساسی متفاوتی استفاده می‌کنند و هر‌کدام توانایی کار با GPUهای مخصوص و متناظر با سازنده‌های خود را دارند. شما نمی‌توانید از مزایای G-Sync با استفاده از یک کارت AMD Radeon استفاده کنید و برعکس.

همچنین به دلیل اینکه اکثر مردم مانیتورها را برای مصارف طولانی مدت خریداری می‌کنند خریداری صفحه نمایش گران‌قیمت G-Sync یا FreeSync بدین معنی است که شما استفاده خود را تنها به یک برند خاص کارت گرافیکی، تا 5 و یا 10 سال آینده محدود می‌کنید. خوشبختانه در آینده نزدیک هر دو طرف، یک استاندارد کلی را قبول خواهند کرد.

ایده‌‌های جالب در کیک‌استارتر

آیا شما وسایل خارق‌العاده را در کیک‌اسارتر و یا ایندی‌گوگو مشاهده کرده‌اید؟ در صورتی که نمی‌خواهید وقت و سرمایه خود را از دست دهید، نباید از هر پروژه حاضر در این وب‌سایتها پشتیبانی کنید

به یاد داشته باشید، کیک‌استارتر یک فروشگاه مجازی نیست.در حالی که ممکن است وسایل واقعی هدیه‌ای برای حامیان بعضی از پروژه‌ها باشند، بخشش شما پیش‌سفارش و یا بیعانه نیست.

kickstarterبلکه پشتوانه‌ای از یک ایده است. شما می‌گویید این ایده یک راه‌کار خوب است و من می‌خواهم امیدوارانه به آن کمک کنم تا به حقیقت بپیوندد. حتی موفق‌ترین پروژه‌های سرمایه‌گذاری شده در ابتدا به دفعات شکست می‌خورند. اگر شما تنها به دنبال ابزاری جالب می‌گردید، منتظر عملی شدن آن محصول باشید و سپس آن را از کیک‌استارتر مورد نظرتان در صورت فروش خریداری کنید.

لپ‌تاپ‌های لمسی

صفحه نمایش‌های لمسی، کاربرد زیادی در تلفن‌ها، تبلت‌ها و لپ‌تاپ‌های هیبریدی دارند، اما جنبه‌های منفی لپ‌تاپ‌های سنتی مهم‌تر از جوانب مثبتشان است. قابلیت استفاده از صفحه لمسی در ویندوز 8، بسیاری از این مشکلات را رفع کرده است.touchscreen laptops

خصوصیات شگفت‌انگیز ویندوز 10 گواه بر این ادعاست، اما با صرف نظر از این واقعیت که توانایی‌های صفحه لمسی، همانند بادبان برای کشتی، کارآمد و مفید هستند، مشکلات قابل ذکری را شامل می‌شوند.

صفحه نمایش‌های لمسی، وزن و هزینه بیشتری را به نوت‌بوک تحمیل می‌کنند، عمر باتری را کاهش می‌دهند و معمولا دارای درخشندگی زیادی می‌باشند و نکته دیگر به جا ماندن اثر انگشت بر روی آن‌هاست. مطمئنا رابط‌های کاربری منطقی‌تر و با محاسبات طبیعی‌تری در آینده رواج پیدا خواهند کرد اما امروزه، شما نیازی به لپ‌تاپ‌های لمسی ندارید.

ابزار کنترل حرکتی

این ایده که با حرکت دستتان در جهت‌های مختلف، بتوانید رایانه شخصی خود را کنترل کنید، در تئوری بسیار خارق‌العاده است ولی در واقعیت هنوز راه زیادی برای رسیدن به این هدف باقی مانده است. ولو اینکه حرکت دست، جلوی هدست‌های VR، می‌تواند یک گزینه مناسب برای تکنولوژی کنترل حرکتی باشد(البته اگر در عمل موفق باشد). اما همانطور که قبلا گفته شد، هدست‌های VR هنوز به طور کامل آماده ورود به بازار نیستند.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.