مایکروسافت جانشین ویندوز فون را ویندوز ۱۰ موبایل خواهد نامید

مایکروسافت امروز رسماً اعلام کرد که ده نسخه متفاوت از ویندوز 10 را عرضه خواهد کرد. یکی از این نسخه‌ها جانشین ویندوز فون است که ویندوز 10 موبایل نام‌گذاری شده است.

2

این نام ما را به یاد سیستم عامل ویندوز موبایل مایکروسافت که قبل از ارائه ویندوز فون 7 در گوشی‌های هوشمند و پاکت پی‌سی‌ها مورد استفاده قرار می‌گرفت، می‌اندازد.

ویندوز 10 موبایل از گوشی‌های موبایل و تبلت‌های جدید با صفحه نمایش حداکثر 8 اینچی پشتیبانی می‌کند. این نسخه همچنین از قابلیت Continuum برخوردار خواهد بود. این ویژگی به کاربر اجازه می‌دهد تا یک نمایشگر بزرگتر، ماوس یا صفحه‌کلید را به گوشی موبایل خود متصل کرده و درواقع آن را به یک کامپیوتر تبدیل کند.

همچنین یک نسخه شرکتی از ویندوز 10 موبایل ارائه می‌شود که به تولیدکنندگان امکان لایسنس کردن این سیستم عامل را برای گوشی هوشمند یا تبلت‌های تولید شده فراهم می‌کند. این نسخه همچنین از جدیدترین ویژگی‌های امنیتی و نوآوری بهره‌مند خواهد بود.

ویندوز 10 موبایل به‌منطور ارائه بهترین تجربه کاربری در دستگاه‌های لمسی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های کوچک طراحی شده است. این نسخه همچنین از جدیدترین ویژگی‌های امنیتی و نوآوری بهره‌مند خواهد بود.

به گفته‌ی مایکروسافت:

ویندوز 10 موبایل به‌منطور ارائه بهترین تجربه کاربری در دستگاه‌های لمسی نظیر گوشی‌های هوشمند و تبلت‌های کوچک طراحی شده است. این نسخه از همان برنامه‌های مشترک ویندوز نظیر مجموعه آفیس بهینه شده برای صفحات لمسی، که در نسخه خانگی ویندوز 10 ارائه می‌شود، بهره خواهد برد. ویندوز 10 موبایل سطحی بالا از توانایی‌های بهره‌وری، امنیت و مدیریت را برای کاربرانی که قصد استفاده از دستگاه‌های شخصی خود را دارند، ارائه می‌کند. به‌علاوه، ویندوز 10 موبایل به‌لطف قابلیت Continuum، به کاربران اجازه می‌دهد تا با اتصال گوشی موبایل یا تبلت خود به یک صفحه نمایش بزرگ‌تر، از آن به‌عنوان یک کامپیوتر شخصی استفاده کنند.

مایکروسافت وعده داده ویندوز 10 در تابستان سال جاری روانه بازار شود، اما بعید به‌نظر می‌رسد نسخه موبایل تا قبل از پاییز در دسترس عموم قرار بگیرد.

phonearena

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

2 نظر برای این مطلب
  1. علی می‌گوید

    کجای مطلب قید شده ده نسخه مختلف قراره بیاد؟

    1. علی ارغوان می‌گوید