مایکروسافت: کورتانا در هنگام عرضه نسخه نهایی ویندوز ۱۰ تنها در برخی بازارهای منتخب عرضه خواهد شد

شرکت مایکروسافت رسما نسخه‌های مختلف ویندوز 10 را در دسته‌بندی‌های Consumers,business و نهایتا mobile معرفی کرد اما در پشت این تقسیم‌بندی جزئیات بیشتری نهفته است.

0

یکی از این جزئیات مهم به کورتانا دستیار صوتی هوشمند مایکروسافت مرتبط است و آن‌طور که از شواهد پیداست این دستیار صوتی در همه کشورها و مناطقی که ویندوز 10 عرضه می‌شود، ارائه نخواهد شد.

مایکروسافت اعلام کرده شش نسخه اصلی ویندوز 10 شامل ویندوز 10 پرو، ویندوز 10 هوم، ویندوز 10 موبایل و البته نسخه‌های Enterprise در دسته‌بندی‌های یادشده خواهد بود. در دسته‌بندی ویندوز 10 هوم اولین ابداع جدیدی که مشاهده می‌کنید اشاره به دستیار دیجیتال کورتانا توسط مدیر ارشد مایکروسافت Tony Prophet است. در کنار این قابلیت به مرورگر Edge و برنامه‌های مشترک نیز اشاره شده است. ویندوز 10 پرو و ویندوز 10 موبایل نیز از کورتانا بهره خواهند برد اما در پایان این مطلب منتشره اعلام شده کورتانا بر روی ویندوز 10 تنها در کشورها و بازارهایی خاص ارائه خواهدشد.thinking_person_cortana

ویندوز 10 در 190 کشور و به 111 زبان عرضه خواهد شد. پس از عرضه به‌روزرسانی ویندوز 8.1 در سال گذشته، کورتانا در استرالیا، کانادا(نسخه انگلیسی)، فرانسه، آلمان، هند (نسخه انگلیسی)، ایتالیا و اسپانیا و البته ایالات متحده آمریکا قابل استفاده شد. مایکروسافت پس از آن اعلام کرد این قابلیت به زودی در کشورهای چین و بریتانیا نیز قابل استفاده خواهد بود اما این لیست هنوز جای خالی برخی بازارهای معروف مانند ژاپن، روسیه و برزیل را احساس می‌کند. به‌نظر می‌رسد کورتانا به‌منظور بهینه‌سازی هرچه بیشتر و ارائه در بازارهای یادشده همچنان به زمان بیشتری نیاز دارد.

pcworld

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.