مایکروسافت نسخه‌های قابل عرضه نهایی ویندوز 10 را اعلام کرد

تاریخ عرضه ویندوز ۱۰ هنوز از جانب مایکروسافت مشخص نشده و تنها زمزمه‌هایی از عرضه جدیدترین سیستم‌عامل این شرکت در تابستان به‌گوش می‌خورد؛ اما در این حین، غول بزرگ نرم‌افزاری نسخه‌های قابل عرضه سیستم‌عامل جدید و پر سروصدای خود را معرفی کرد.

1

بنابر اعلام مایکروسافت، ویندوز ۱۰ نسخه Home (خانگی)، محصولی است که نیازهای مصرفی را در نظر گرفته است، می‌توان گفت این نسخه بیشتر برای کامپیوترهای خانگی و لپ‌تاپ‌ها عرضه خواهد شد و تمامی امکانات ویندوز ۱۰ را نظیر مرورگر جدید مایکروسافت، قابلیت شناسایی چهره Microsoft Hello و اپلیکیشن‌های مختلف در خود جای داده است.

در کنار ویندوز 10 نسخه Home، مایکروسافت نسخه ویندوز ۱۰ حرفه‌ای یا همان Pro را نیز معرفی کرد. این نسخه امکاناتی مشابه ویندوز ۸ پرو دارد و بیشتر برای مراکز تجاری و اتصال به دامین طراحی شده است. اگر از طرفداران محصولات مایکروسافت باشید، حتما شنیده‌اید که پس از عرضه ویندوز ۱۰ دیگر خبری از ویندوزفون نیز در کار نخواهد بود و کامپیوترهای خانگی، موبایل‌ها، تبلت‌ها و کنسول بازی ایکس‌باکس همگی از ویندوز ۱۰ استفاده خواهند کرد.

ویندوز ۱۰ موبایل نام رسمی نسخه سیستم‌عامل همراه ماکروسافت برای موبایل است که با صفحه‌نمایش لمسی نیز تعامل دارد. این سیستم‌عامل تمامی تبلت‌هایی کمتر از ۸ اینچ را که با ویندوزفون کار می‌کردند را پشتیبانی خواهد کرد. نسخه‌ Enterprise ویندوز ۱۰ موبایل نیز از جانب مایکروسافت معرفی شد،‌ این محصول برای سازنده‌های گوشی‌ موبایل و تبلت جهت استفاده در گوشی‌های همراه و تبلت‌های ساخته شده معرفی شده است.

در کنار نسخه‌های ذکر شده‌، ویندوز ۱۰ Enterprise، ویندوز ۱۰ آموزشی یا همان Education و ویندوز ۱۰ IoT Core برای گیت‌وی‌های کوچک از جانب مایکروسافت در نظر گرفته شده است. به نظر می‌اید که ماکروسافت چیزی را از قلم نیانداخته و این هفت نسخه از ویندوز ۱۰ تمامی دستگاه‌های کامپیوتری را با عملکردهای مختف شامل می‌شوند.

تونی پرافِت (Tony Prophet) از عوامل ماکروسافت مدعی است که این شرکت با تمام قوا به ساخت ویندوز ۱۰ مشغول است و سعی دارند تا این سیستم‌عامل جدید را در تابستان امسال روانه بازار کنند. از طرف دیگر مایکروسافت به ویندوز ۱۰ دیگر به عنوان محصول نگاه نمی‌کند و این سیستم‌عامل را به عنوان سرویس می‌شناسد، با این حساب می‌توان گفت که ویندوز ۱۰ آغازگر نسل جدیدی از سیستم‌عامل مایکروسافت باشد.

انتظار می‌رود پس از عرضه ویندوز ۱۰ در تابستان، از پاییز امسال شاهد انتشار آپدیت‌های امنیتی و نوآوری‌های جدید در این سیتم‌عامل باشیم.

theverge.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

1 نظر
  1. نیما می‌گوید

    واقعا ویندوز 10 عالیه،حرف نداره