همکاری بی‌ام‌دبلیو و Alpinestars در تولید ایربگ‌های ویژه موتورسواران

ایربگ‌های Tech-Air شرکت Alpinestars به‌زودی در ژاکت‌های موتورسواری شرکت بی‌ام‌دبلیو به‌کار گرفته خواهند شد.

0

بخش موتورسیکت بی‌ام‌دبلیو و شرکت آلپاین‌استارز قصد دارند در یک همکاری انحصاری تجهیزات ایمنی نظیر ایربگ را در لباس‌های موتورسواری مورد استفاده قرار دهند. نخستین محصول این همکاری مشترک یک ژاکت موتورسواری خواهد بود که آلپاین‌استارز در آن از یک ایربگ با تکنولوژی Tech-Air استفاده کرده است.

safety-03

این شرکت اعلام کرده که تک‌ایر نخستین سیستم ایربگ خیابانی فردی است که برای عملکرد مناسب نیازی به اتصال سنسورهای مختلف به موتورسیکلت ندارد. این موضوع باعث می‌شود نیازی به نصب تجهیزات جانبی یا مدل‌های خاصی از موتورسیکلت‌ها نباشد. تنها کاری که موتورسوار باید انجام دهید بالا کشیدن زیپ ژاکتش است تا سیستم ایمنی فعال شود.

یک نمایشگر LED بر روی آستین قرار گرفته که فعال بودن سیستم و همچنین میزان شارژ باطری را نشان می‌دهد. اگر باطری فول شارژ باشد می‌توان از این سیستم تا 25 ساعت به‌صورت مداوم استفاده کرد. آلپاین‌استارز می‌گوید با 1 ساعت شارژ کردن باطری می‌توانید تا 4 ساعت با این سیستم ایمنی و کاربردی موتورسواری کنید.

safety-04

این ایربگ توسط یک واحد الکترونیکی کوچک واقع در یک محفظه مقاوم و ضدآب کنترل شده و از یک الگوریتم تشخیص خطر بهره می‌برد. نرم افزار تحلیلگر استفاده شده در این سیستم، از تجارب ارزشمند بدست آمده در مسابقات MotoGP و تکنولوژی Tech-Air در سیستم‌ ایربگ مسابقه‌ای آلپاین‌استارز بهره گرفته شده و با کمک قهرمانانی نظیر Marc Marquez، Jorge Lorenzo و Dani Pedrosa طراحی شده است.

در نسخه خیابانی این ایربگ از یک الگوریتم بهبودیافته جهت تشخیص تمامی خطرهای احتمالی نظیر برخورد از بغل بهره گرفته شده است. این الگوریتم حتی تصادفاتی که در حالت سکون موتورسوار اتفاق می‌افتد، نظیر برخورد از پشت زمانی که پشت چراغ قرمز توفق کرده‌اید یا امثال آن، را نیز تشخیص می‌دهد.

براساس نوع تصادف، این سیستم ظرف 30 الی 60 میلی‌ثانیه برخورد را تشخیص داده و تنها در 25 میلی‌ثانیه به‌طور کامل فعال می‌شود تا از قفسه سینه، پهلوها و کلیه، کمر و ستون فقرات و شانه‌ها محافظت کند.

قابلیت تغییر یکی دیگر از نقاط برجسته سیستم ایمنی Tech-Air محسوب می‌شود. اگرچه این ایربگ‌ها تنها در ژاکت‌هایی با طراحی خاص قابل استفاده خواهند بود، اما می‌توان از آنها بر روی سایر ژاکت‌های سازگار با فناوری Tech-Air براساس نوع موتورسیکلت، آب و هوا یا صرفاً تمایل راننده استفاده نمود.

ژاکت‌های ساخت بی‌ام‌دبلیو که بر روی آن لوگوی آلپاین‌استارز نیز وجود خواهد داشت، در دو نسخه مردانه و زنانه در ماه‌های آینده روانه بازار خواهد شد.

در ویدئوی زیر می‌توانید نحوه کار ایربگ‌های Tech-Air آلپاین‌استارز را در عمل مشاهده کنید.

gizmag

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.