برخی دوربین‌های سری T6s و T6i کانن از سنسورهای معیوب برخوردارند

شرکت کانن اذعان کرده است که تعدادی از دوربین‌های دیاس‌ال‌آر Rebel T6s و T6i که در بهمن ماه معرفی شدند، با یک مشکل عمده در سنسورهای خود مواجه هستند. این مسئله چند روز قبل زمانی که سایت تخصصی LensRentals متوجه شد که برخی از قسمت‌های سنسور دارای گردوخاک و یا چرب به نظر می‌‌رسند، مشخص گردید.

0

همان‌طور که معلوم است با بررسی دقیق‌تر موضوع توسط شرکت سازنده، مشکل بزرگتر از آن چیزی بود که تصور می‌شد. سنسورها تمیز نمی‌شدند به این دلیل که نقاط میکروسکوپی که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید به سادگی و با استفاده از روش‌های معمول از بین نمی‌رفتند. آن‌ها در زیر لایه‌ای از شیشه قرار داشته وتقریبا دائمی بودند.

t6ssensorin

“پدیده‌‌های زیر ممکن است به دلیل بی‌نظمی‌هایی در لایه اپتیکال واقع در جلوی سنسور تصویر رخ داده باشد. لکه‌های سفید رنگ ممکن است در لایه اپتیکال وجود داشته باشند که می‌توانند در شرایط خاص تصویر برداری موجب ایجاد پترن‌های دایره‌ای تیره در تصویر شوند.”

“کانن”

از آن‌جایی‌که این مشکل حقیقتا یک مسئله جدی است، کانن یک محصول مشاوره‌ای برای کمک به افرادی که در دوربین سری T6s و یا T6i خود با این عارضه مواجه شده‌اند، منتشر نموده است. علاوه بر این کانن اعلام کرده است که هر دوربین معیوبی از این دو سری مورد بررسی بیشتر قرار خواهد گرفت و در صورت لزوم، بدون نیاز پرداخت هیچ هزینه‌ای توسط شرکت تعمیر خواهد شد.

کانن به این موضوع که چه برنامه‌ای برای مدل‌های معیوب نامبرده دارد اشاره‌ای نکرده است اما بیان داشته که جزئیات بیشتر را در اسرع وقت منتشر خواهد نمود.

یک سخنگوی کانن در گفتگو با وب‌سایت Engadget چنین گفته است که:

“ما از هر مشتری که با این مسئله سبب رنجش و ناراحتی وی شده‌ایم عذرخواهی می‌کنیم و اعلام می‌کنیم که به طور جدی به دنبال رفع مشکل به وجود آمده و مشاوره در مورد هر گونه مسائل مربوط به این موضوع هستیم.”

 engadget

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.