اینتل از تمام جهان می‌خواهد در روز جهانی پسورد ایمن‌تر باشند!

روز جهانی گذرواژه‌‌های ایمن‌ تلاشی است که در نتیجه همکاری شرکت‌هایی مانند Intel Security، مایکروسافت، ایسوس و دیگر شرکت‌های امنیتی به‌منظور تغییر عادات نادرست کاربران در انتخاب گذرواژه‌ها در نظر گرفته شده‌است.

0

بررسی دقیق‌تر نحوه نفوذ به اطلاعات کاربران نشان می‌دهد همچنان یکی از گذرواژه‌های رایج مورد استفاده توسط آن‌ها “password123” می‌باشد. شرکت اینتل تاکید بیشتری بر استفاده از شبکه‌های اجتماعی مانند فیس‌بوک و توییتر داشته تا کاربران با استفاده از هش‌تگ PasswordConfession داستان‌های عبرت‌آموز! خود در خصوص انتخاب گذرواژه‌های ضعیف را با دیگران به اشتراک بگذارند.intel security

در وب‌سایت اصلی اینتل نیز با استفاده از ابزار ارائه‌شده توسط شرکت مایکروسافت می‌توانید ایمن‌بودن گذرواژه خود را بیازمایید. این درحالیستکه به‌‌نظر می‌رسد این صفحه با مشکلات امنیتی دست و پنجه نرم‌ می‌کند و با ورود کاربر به این صفحه پیغامی مبنی بر اینکه پورتال اینتل با تنظیمات امنیتی به‌روز‌شده‌ای پیکربندی نشده روبرو خواهید شد البته این پیغام ممکن است به‌علت به‌روزنبودن گواهی‌های امنیتی مشاهد شود.

اگرچه تغییر گذرواژه به صورت یک‌بار در سال ایده‌ای مناسب و کارآمد به شمار می‌آید اما پیش از هرچیز مدنظر داشته باشید که این تغییرگذرواژه را در وب‌سایت‌هایی که گواهی‌های امنیتی بدون مشکل دارند انجام دهید.

Digitaltrends

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.