اینفوگرافی: بالاخره باید از کدام زبان برنامه‌نویسی شروع کنیم؟

14

شاید شما هم از آن دسته افرادی باشید که تازه علاقه‌مند به برنامه نویسی شده‌اید و می‌خواهید به یادگرفتن آن بپردازید. حتماً این سوال برای شما پیش آمده که بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی چیست؟

برای یافت پاسخ به این سوال تاکنون به افراد متخصص زیادی مراجعه کرده و از آن‌ها پرسیده‌اید که چطور و از کجا باید برنامه‌نویسی را آغاز کنید و بهترین ترتیب یادگیری زبان های برنامه نویسی چیست؟ و پاسخ‌های ضد و نقیض و اصطلاحات تخصصی زیادی شنیده‌اید. اگر این موارد شامل حال شما می‌شود، پس این اینفوگرافی مخصوص شماست تا بدانید بهترین زبان برنامه نویسی برای شما چیست؟

بهترین راه برای انتخاب اولین زبان‌برنامه نویسی و یا بهتر بگوییم بهترین زبان برای شروع برنامه نویسی شناختن هدف یادگیری و سطح سختی آن‌هاست که به شما کمک می‌کند به‌راحتی بتوانید به مقصود خود برسید.

البته یک برنامه نویس حرفه‌ای باید به چند زبان برنامه نویسی مسلط باشد تا بتواند راه‌های مختلف حل یک مسئله را آزمایش کند ولی برای یک تازه‌کار همین مهم است که بداند از کجا باید شروع کند. در همین رابطه بد نیست به نقل این جمله‌ی یکی از بزرگان فناوری بپردازیم:

خیلی از برنامه‌نویس‌های خوب، برنامه‌نویسی را فقط به‌خاطر درآمد آن انجام نمی‌دهند، بلکه به‌خاطر جذابیت و سرگرمی آن این کار را انجام می‌دهند.

لینوس تروالدس (خالق لینوکس)

حال به همین مقدار توضیح بسنده می‌کنیم و شما را به مشاهده‌ی این اینفوگرافی یا داده‌نما دعوت می‌کنیم. در این اینفوگرافی به راحتی به پاسخ این سوالات خواهید رسید که واقعا بهترین زبان برای شروع برنامه‌نویسی اندروید چیست؟

یا بهترین بهترین زبان برنامه‌نویسی برای امنیت شبکه کدام زبان است یا بهترین زبان برنامه‌نویسی برای آینده شما کدام زبان است؟

which programming language should i learn first infographic

برای مشاهده در اندازه‌ی بزرگ‌تر روی تصویر کلیک کنید

اگر پس از مطالعه‌ی این مطلب و مشاهده‌ی این اینفوگرافی سوالاتی در ذهنتان به‌وجود آمد، از ما بپرسید. هم‌چنین منتظر مطالب بیشتری از فارنت در زمینه‌ی برنامه‌نویسی باشید که راه آموختن برنامه‌نویسی را به شما یاد خواهد داد.

منبع carlcheo
شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

14 نظر برای این مطلب
  1. شکوفه می‌گوید

    من ارشد شیمی تجزیه هستم.یک دوره کوتاه برنامه نویسی رفتم کلاس(برای علاقه)
    الان خیلی خوشم اومده.زبان و ریاضی خیلی خوبی دارم اما به من گفتن سن شما به درد یادگیری نمیخوره.من 28 سالمه.بهم گفتن باید از زیر 20 سال شرو میکردی.الان نمیدونم چثدر این حرف درسته.دوستان راهنمایی کنید

    1. محسن صحافی می‌گوید

      هیچ علمی سن و سال نمیشناسه..

  2. ابوالفضل می‌گوید

    خدا وکیلی من هیچی از کامپیوتر حالیم نیس بلدم ویندوز عوض کنمو….. د. حدی که نخورم زمین. از برنامه نویسی هیچی حالیم نیس ولی علاقه دارم باید از چه زبانی شروع کنم. راستی به طراحی سایتم علاقه ی زیادی دارم خیلی حال میده بعدشم به ساخت برنامه کاربردی اخرشم به بازی سازی. دمتون گرم خیلی گلین.جوابو لطفا به ایمیلم بفرستین.در زمینه ویندوز یا اندروید فرقی نداره.

  3. سعید می‌گوید

    ممنون از ترجمه داده نما یا همون نمودار بلوکی.
    ازتون راهنمایی می خواهم اگه محبت کنید و راهنمایی کنید ممنون می شم:
    1- نرم افزارهای مهندسی که یک سری معادلات رو حل میکنن و جواب نهایی رو به شکل تصویری یا انیمیشن نمایش میدن با چه زبانی نوشته میشن؟
    2- کسی که کارش سخت افزاره کدام زبان رو باید بهتر بلد باشه؟ کدام یک از زبان ها از امکانات سخت افزاری بهتر استفاده می کنن؟

    1. محمد حسین می‌گوید

      برای 2 زبان c

  4. کیانوش می‌گوید

    خیلی ممنون از مطالبتون.

  5. adm می‌گوید

    بیو انفورماتیک هم کشک دیگه؟
    به نظرم نام اینفوگرافی برای این مجموعه زیاده

    1. ghodrat می‌گوید

      فاک آف

  6. علی می‌گوید

    اول ++c درسته یه نمه سخته ولی اگه خوب یادش بگیری میتونی بهترین زبان های برنامه نویسی با چندین قدم جلوتر از بقیه که میخوان تازه اون زبان شروع کنن یاد بگیری اونم در سطح حرفه ای, من تازه شروع کردم ولی واقعا لذت میبرم از برنامه نویسی

  7. yoosef می‌گوید

    فکر کنم تبلیغ زبان پیتون بود

  8. quietly brilliant می‌گوید

    بظرم اول سی پلاس پلاس بخونید،بعد سی شارپ و جاوا،اخر کار حوصله کردین اسمبلی حتما بخونین!!!

  9. خودم! می‌گوید

    یه تقسیم بندی هم من بکنم برای رشته های مختلف:
    برق میخواین بخونین؟ C++
    عمرانی هستید؟ PYTHON
    مهندس مکانیک؟ FORTRAN ( متاسفانه :D)

  10. MS می‌گوید

    سلام
    من خودم طراح سایتم
    به نظر من خوب راهنمایی نکرده

  11. جابر می‌گوید

    بسیار مطلب خوبی بود
    ممنونم