اپلیکیشن اپل‌واچ فولکس‌واگن سرعت بالای خودرو را در غیاب شما هم گوشزد خواهد کرد

خودروساز آلمانی، فولکس‌واگن، امروز اعلام کرده که به ردیف شرکت‌هایی که یک برنامه‌ی مخصوص ساعت هوشمند اپل واچ را ارائه می‌دهند تا با گسترش خدمات موبایل همراهی کنند، می‌پیوندد.

0

سرویس Car-Net فولکس‌واگن، قابلیت‌های استاندارد هوشمندی را ارائه داده که تولیدکنندگان خودرو، آن‌ها را از سال 2014 در برنامه‌های موبایل خود گنجانده‌اند. قابلیت‌هایی نظیر کنترل از راه دور تنظیمات هوای داخل خودرو، بررسی اینکه آیا پنجره‌های خودرو باز مانده‌اند یا خیر و یا مکان پارک آن و نظارت بر شارژ/سوخت باقی‌مانده که همگی از اپلیکیشن iOS و اندروید قابل‌دسترسی هستند,

اگر بخواهیم صادق باشیم در طراحی آن‌ها از عناصر هردو پلتفرم استفاده کرده‌اند که باعث شده بسیار عجیب به نظر برسد‌اما در هر صورت به محض اینکه آپدیت iOS هم بیرون بیاید، می‌توانید آن‌ها را روی مچ خود نیز داشته باشید. همه‌ی این قابلیت‌ها جذاب هستند، اما نه چیزی که «باید» آن‌ها را در اختیار داشته باشیم. قابلیتی که شایسته توجه است،سرعت و هشدارهای مربوط به خروج از محدوده بر روی مچتان است. در گذشته خانواده رانندگان زیر 18 سال هیچ نظری نداشتند که فرزندانشان با ماشین‌هایی که با لطف در اختیارشان می‌گذاشتند، به کجا می‌روند و با چه سرعتی حرکت می‌کنند.

با برنامه‌ی Car-Net، می‌توانید مشخص کنید که اگر یک شخص خاص از اعضای خانواده سرعت تعیین‌شده را رد کرد و یا از محدوده‌ی تعریف‌شده خارج شد، به شما اطلاع‌رسانی شود. تنها داشتن آن بر روی گوشی برای یک پدر یا مادر فوق‌العاده است، اما از دست دادن نوتیفیکشن آن در میان سیل سروصدا و اتفاقات دیگر یک گوشی کاری است بس آسان.

داستان اپل واچ متفاوت است – چون هدف آن کم کردن نوتیفیکیشن‌ها تا جایی است که تنها مهم‌ترین‌ها به اطلاع شخص برسد. اگر فرض کنیم که تمام تلاش خود را بکنید، پیغام‌های برنامه Car-Net کاملاً مشخص و برجسته خواهد بود. اگر خیلی آزاردهنده شدند، احتمالاً زمان آن رسیده که با این راننده زیر 18 سال در مورد رانندگی امن صحبت کنید یا در جریان جاهایی که به آن می‌روند قرار بگیرید.

قابلیت حائز اهمیت دیگر که به صورت روزانه از آن استفاده خواهد شد، باز کردن قفل از راه دور به کمک اپل واچ است (در ماشین‌های مدل 2016). بله ما همین‌الان هم کنترل‌هایی را برای باز کردن قفل ماشین‌ها هنگامی‌که به سمتشان حرکت می‌کنیم داریم، اما دقیقاً مثل Apple Pay که مانع بیرون آوردن گوشی یا کیف پول در زمان کلنجار رفتن با کودکی مضطرب یا حمل بار زیاد می‌شود و می‌توان تنها با این ساعت هوشمند پرداخت را انجام داد، حذف نیاز برای گشتن در جیب کت یا کیف برای پیدا کردن کلیدها احساس عمومی آزردگی مربوطه را از بین خواهد برد.

Techcrunch

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.