گزارش اچ‌تی‌سی از بدترین ماه آوریل در 6 سال اخیر خبر دارد!

گزارش‌ها نشان می‌دهد کار و کاسبی اچ‌تی‌سی آن طور که باید نمی‌چرخد و آوریل امسال با ۳۸.۶ درصد کاهشِ درآمد نسبت به مدت مشابه در سال‌های گذشته روبرو شده است؛ جالب اینجاست که تحلیل‌گران این رکود را بر گردن اچ‌تی‌سی وان M9 انداخته‌اند.

4

ماه پیش در خبرها داشتیم که اچ‌تی‌سی سه‌ماه اول سال میلادی پرسودی را در چند سال گذشته تجربه کرده است اما گزارش منتشر شده امروز از کاهش فروش این شرکت حکایت می‌کند.

آوریل سال گذشته اچ‌تی‌سی ۷۱۹.۲۴ میلیون دلار عایدی داشته اما آوریل امسال این سکه کاملاً بر خلاف میل این شرکت بزرگ تایوانی چرخیده و تنها ۴۳۹.۹۵ میلیون دلار از فروش موبایل نصیب این شرکت شده است.

منبعی ناشناس از شرکت امنیت مشاوره یوآنتا (Yuanta Securities Investment Consulting Co) مدعی است اچ‌تی‌سی در ماه آوریل گذشته حدود ۴.۷۵ دستگاه گوشی وان M9 روانه بازار کرده است. این میزان فروش برای پرچمدار اچ‌تی‌سی اصلا قابل قبول نمی‌باشد؛ بد نیست بدانید وان M8 در آوریل ۲۰۱۴ توانسته بود ۸ میلیون دستگاه فروش داشته باشد و با این حساب می‌توان گفت که وان M9 حدود ۴۳.۷۵ درصد کاهش فروش در این بازه زمانی دارد.

حتی پرچمدار قدیمی اچ‌تی‌سی، گوشی وان M7 نیز فروشی بیشتر از پرچمدار فعلی اچ‌تی‌سی داشته و توانسته بود در آوریل ۲۰۱۳ به ۷ میلیون دستگاه گوشی فروش داشته باشد، این میزان کاهش دقیقاً معادل ۳۵.۷۱ درصد نسبت به فروش اچ‌تی‌سی وان M9 است. ناگفته نماند که اچ‌تی‌سی وان M9 پلاس و وان E9 پلاس برای فروش در چین روانه بازار خواهند شد و این امر ممکن است اوضاع فروش نابسامان اچ‌تی‌سی را بهبود بخشد.

منابع ناشناس مدعی هستند که اچ‌تی‌سی شایعات مربوط به مشکلات موجود در چیپست اسنپ دراگون ۸۱۰ که اچ‌تی‌سی وان M9 به آن مجهز است را نادیده گرفته است. گفته می‌شود که این چیپست به گرما حساس است و بیش از اندازه داغ می‌کند؛ این امر به نقد‌های منفی که در خصوص پرچمدار اچ‌تی‌سی نوشته شده است دامن زده است.

از طرف دیگر سامسونگ نیز استفاده از این چیپست را در گلکسی اس ۶ منتفی کرد و چیپست اگزینوس ۷۴۲۰ را که ساخت خود این شرکت است در پرچمدار خوش آوازه خود به خدمت گرفته است. در حال حاضر پرچمداران فعلی سامسونگ از لحاظ فروش شرایط بسیار مناسبی را تجربه می‌کنند و احتمال می‌دهیم فروش امسال این محصولات، رکورد جدیدی را برای سامسونگ رقم بزند. به همین منظور یکی از مدیران ارشد سامسونگ اعلام کرد، این شرکت انتظار دارد ۷۰ میلیون دستگاه گوشی از پرچمداران جدید این شرکت تا پایان سال جاری میلادی به فروش رسد.

اچ‌تی‌سی نیز گفته بود که این شرکت انتظار دارد ۱.۵ تا ۱.۷ میلیارد دلار در سه ماهه دوم سال جاری میلادی سود داشته باشد اما کارشناسان اقتصادی بعید می‌دانند پیش‌ بینی این شرکت درست از آب در بیاید. به هر ترتیب باید گفت این شرکت بزرگ تایوانی تا ماه گذشته کار و کاسبی خوبی داشت اما همان طور که مطرح شد این روزها اوضاع اقتصادی مناسبی ندارد.

phonearena.com

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

4 نظر برای این مطلب
  1. ارمین می‌گوید

    من HTC desire816خریدم دوربینش تار میندازه میگن روش یه لایه هس باید باخمیردندان و الکل بشورم تا بره چیکار کنم

    1. محسن صحافی می‌گوید

      با گوش پاک کن و یه مقدار خیلی کم خمیردندان تمیز میشه. رو بدنه گوشی نمالید.
      از اول که خریدید البته نباید اینجوری باشه و قبلا تو سری وان فقط این مشکل وجود داشت..

  2. مهپدی می‌گوید

    وقتی شرکتی مردم ایران بزرگرا تحریم کند انهم زبان ان کشور را که نوکری خودش به امریکا را سا بت کند باید در بازار جهانی حرفی برایگفتن نداشته باشد

  3. quietly brilliant می‌گوید

    بحران و ریسک دوتا مقوله ای هستن ک هر شرکتی درطول فعالیتش حتما باهاشون مواجه میشه،من اعتقاد دارم جایگاه اصلی htcاینی نیست ک الان هست چ ازلحاظ فروش چ ازلحاظ درامد و باید جایگاهش ازاینی ک هست بالاتر باشه.