بررسی گلکسی اس 6 اج سامسونگ در فارنت

چندی پیش بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ را در فارنت خواندید اما اس 6 تنها پرچمدار سامسونگ نبود که در آخرین رویداد بزرگ سامسونگ رونمایی شده بود و سامسونگ برای قدرت‌نمایی بیشتر در بازار گلکسی اس 6 اج را نیز رونمایی کرده بود که در واقع باید آن را تکمیل‌کننده خانواده اج دانست که با گلکسی نوت 4 اج آغاز شده بود.

24

گلکسی نوت 4 اج اگرچه اولین عضو خانواده اج سامسونگ بود اما گلکسی اس 6 اج لقب اولین گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش خمیده از دو سمت را به خود اختصاص داد تا سامسونگ با تولید این دستگاه نه‌تنها گوشی هوشمندی قدرتمند بلکه یک دستگاه با طراحی زیبا را روانه بازار کرد.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-01

اگرچه این دستگاه هوشمند در مقایسه با نسخه معمولی گلکسی اس6 از قیمت بالاتری برخوردار است اما هر دو دستگاه از مشخصه‌های سخت‌افزاری تقریبا یکسانی بهره می‌برند. با توجه به این موضوع در این مطلب از بررسی مجدد بخش‌های یکسان دو پرچمدار سامسونگ یعنی نمایشگر، رابط کاربری و دوربین خودداری خواهیم کرد و برای بررسی کامل این بخش‌ها بهتر است بررسی گلکسی اس 6 سامسونگ در فارنت را بخوانید. ضمنا بررسی کامل دوربین گلکسی اس 6 انجام داده‌ایم که مطمئنا جذابیت بیشتری برای شما خواهد داشت.

طراحی گلکسی اس 6 اج

اس6 اج از ضخامت 7 میلی‌متری بهره می‌برد که در مقایسه با اس6، تقریبا 0.2 میلی‌متر بیشتر است و البته وزن این دستگاه با 132 گرم از اس 6 با 138 گرم وزن، 6 گرم سبک‌تر است.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-02

معمولا در مدت بررسی تمام گوشی‌های هوشمندی که در اختیار فارنت قرار می‌گیرد سعی می‌کنیم آن را در استفاده روزانه تجربه کنیم بیراه نیست بگوئیم که برای تجربه حس دیگران در خصوص گوشی در هر جمعی وقتی ان را بلافاصله روی میز گذاشتیم توجه دیگران را جلب کرده و حس کنجکاوی آنان را تحریک می‌کرد. با قراردادن گلکسی اس6 اج بر روی میز علاقمند خواهید بود تا دقایق زیادی را به این دستگاه هوشمند خیره شوید. صفحه‌نمایش خمیده و بهره‌گیری از متریال با کیفیت عالی و فریم فلزی، چشم هر بیننده‌ای را خیره خواهد کرد.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-03

شاید در نگاه اول همانند گلکسی اس 6 به مشابهت‌هایی با طراحی به‌کارگرفته شده در آیفون 6 اپل بربخوریم اما شباهت‌هایی مانند مکان یکسان ورودی هدفون، درگاه یو‌اس‌بی و حتی ظاهر اسپیکر دستگاه نمی‌توانند زیبایی خیره‌کننده این دستگاه را به لطف دو لبه خمیده آن تحت تاثیر قرار دهند.

با توجه به بهره‌گیری از صفحه‌نمایش خمیده، فضایی برای بهره‌گیری در جهت تعبیه ورودی سیم‌کارت باقی نمانده و همین مسئله سامسونگ را مجبور کرده تا به‌ناچار بدین منظور از قسمت بالایی دستگاه و در مجاورت قسمت مربوط به درگاه اینفرارد استفاده کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-04

قسمت پشتی دستگاه تقریبا هیچ تفاوتی با گلکسی اس 6 ندارد و مطمئنا اگر دو دستگاه را با همین حالت در کنار هم ببینید به همین راحتی قادر به شناسایی انها نخواهید بود. قاب پشتی گلکسی اس 6 اج برخلاف قسمت جلویی آن مانند گلکسی اس 6 کاملا صاف بوده که احتمال سر خوردن آن را افزایش می‌دهد اما استفاده از فریم فلزی در دورتادور این دستگاه، به همان اندازه به نگه‌داشتن این دستگاه در دست کمک می‌کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-11

اگرچه هیچ کاربری به مدت طولانی به پشت دستگاه خود نگاه نمی‌کند اما بهره‌گیری از طراحی ساده و خالی از ایده و همچنین وجود لنز بیرون‌زده دوربین باعث شده در قسمت پشتی دستگاه هیچ نمایشی از خلاقیت در طراحی دیده نشود.

گلکسی اس6 اج در رنگ‌های سفید، سیاه، طلایی و سبز روانه بازار خواهد شد. کلید هوم سنتی سامسونگ همچنان در دو دستگاه گلکسی اس6 و اس6 اج دیده می‌شود اما سیستم تشخیص اثر انگشت تا حد زیادی بهبود یافته است.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-09

البته تا اینجای کار دو لبه خمیده این صفحه نمایش شاید از نظر شما به هیچ کاری نیاید اما سامسونگ سعی کرده با استفاده از تجربه گلکسی نوت 4 اج از این لبه‌ها کمال استفاده را ببرد که البته به نظر می‌رسد هنوز جا برای کار بسیار دارد اما در هر صورت اگر می‌خواهید تمام قابلیت‌های این لبه‌ها را بدانید حتما مطلب تمام قابلیت‌های لبه‌های خمیده گلکسی اس 6 اج در فارنت را بخوانید.

باتری گلکسی اس 6 اج

گلکسی اس 6 اج از باتری 2600 میلی‌‌آمپرساعتی در مقایسه با باتری 2550 میلی‌آمپرساعتی اس 6 بهره می‌برد که شاهد افزایش 50 میلی‌امپری در آن هستیم. همانطور که می‌دانید این ظرفیت باتری 200 میلی‌آمپر ساعت کمتر از گلکسی اس 5 است و این موضوع باعث می‌شود در نگاه اول حداقل روی کاغذ با شک و شبهه‌هایی در زمینه عملکرد باتری روبرو شویم. مخصوصا وقتی نگاهی به سایر مشخصات فنی گلکسی اس 6 اج می‌اندازیم و با صفحه‌نمایش با رزولوشن بالا و پردازنده قدرتمند روبرو می‌شویم این شک و شبهه‌ها در خصوص عملکرد باتری دستگاه را بیشتر می‌کند. اوضاع وقتی بحرانی‌تر می‌شود که با عدم امکان تعویض باتری دستگاه روبرو می‌شویم.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-08

اگر چه پاسخ سامسونگ به این شک و شبهه‌ها، استفاده کم گلکسی اس6 اج از باتری در زمان‌ استندبای دستگاه و همچنین بهره‌مندی از فناوری شارژ سریع است که با استفاده از ان گلکسی اس6 اج تا 1.5 برابر سریع‌تر از دیگر مدل‌های سری گلکسی اس شارژ شده و با ده دقیقه شارژ می‌توانید به مدت 4 ساعت از آن استفاده کنید. مدنظر داشته باشید که به‌منظور بهره‌گیری از این قابلیت باید از شارژر مخصوص آن بهره ببرید. همچنین به عنوان جایگزینی ایده‌آل می‌توانید از قابلیت شارژ بی‌سیم اس6 اج که سازگاری زیادی با اکثر پدهای شارژ موجود در بازار دارد استفاده کنید.

برای پی بردن به ادعای سامسونگ در زمینه شارژ باتری گلکسی اس 6 سامسونگ به آزمایش بر روی ان پرداختیم تا به یک نتیجه واقعی در این زمینه دست پیدا کنیم. نتیجه بررسی‌های ما نشان داد که 50 میلی‌امپر ساعت بیشتر در باتری گلکسی اس 6، همانطور که می‌شد انتظار داشت تغییر محسوسی در عملکرد باتری دستگاه ایجاد نکرده است و شاهد عملکردی تقریبا یکسان در هر دو دستگاه بودیم.

همانند آزمایش باتری گلکسی اس 6 این بار نیز یک ویدئو فول اچ‌دی را به طور مداوم به نمایش گذاشتیم که گلکسی اس 6 اج با باتری ۱۰۰ درصد تقریبا ۱۲ ساعت را برای پایان عمر شارژ باتری خود تحمل کرد. با شارژ کامل باتری گلکسی اس۶ اج می‌توانید برای یک روز کامل پرمشغله بر روی آن حساب کنید اما کاربرانی که بی‌وقفه از دستگاه هوشمند خود استفاده می‌کنند باید نیم‌نگاهی هم به قابلیت ذخیره باتری و بهره‌گیری از تکنولوژی شارژ سریع (شارژ کامل در ۷۰ دقیقه) نیز داشته باشند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-10

کارآیی و عملکرد گلکسی اس 6 اج

اگر در ابتدای مطلب می‌گفتیم که برای بررسی کارآیی و عملکرد گلکسی اس 6 اج به بررسی گلکسی اس 6 در فارنت مراجعه کنید چندان بیراه نگفته بودیم چون بررسی های ما نشان داد که گلکسی اس 6 اج تقریبا از عملکردی مشابه گلکسی اس 6 در آزمایش‌های رایج ما برخوردار بود این موضوع دور از انتظار نبود چون هر دو دستگاه از پردازنده اگزینوس 7420 سامسونگ و حافظه رم ۳ گیگابایتی DDR4 برخوردار هستند.

نتایج بنچمارک‌های نرم‌افزاری انجام شده بر روی گلکسی اس 6 اج را در مقایسه با گلکسی اس 6 می‌توانید در جدول زیر ببینید.

 

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-12

نتیجه‌گیری

دوباره مانند گلکسی اس 6 عدم امکان بهره‌گیری از کارت حافظه جانبی و عدم دسترسی آسان به باتری، راحت نبودن در هنگام نگه‌داشتن آن در دست و همچنین حذف استانداردهایی مانند مقاومت در برابر آب و گردوغبار از جمله نقاط منفی قابل توجه در گلکسی اس 6 اج هستند مخصوصا که در کالبدشکافی‌های انجام شده تعویض باتری دستگاه از جمله کارهای سخت و هزینه‌بر در تعمیر آن ذکر شده است.

اما بهتر است به سراغ نقاط قوت دستگاه برویم که می‌توان آن را در این کلمه خلاصه کرد: طراحی! با نگاه به قسمت جلویی دستگاه باید اذعان نمود شاهد یکی از زیباترین دستگاه‌های هوشمند موجود در بازار هستیم. بهره‌گیری از صفحه‌نمایش QHD به نمایش بهتر محتویات صفحه‌نمایش منجرشده و در زمینه کارایی نیز شاهد بهینه‌سازی حداکثری انجام‌شده بر روی رابط کاربری تاچ‌ویز هستیم. دوربین گلکسی اس6 اج نیز عکس‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کند.

Galaxy-S6-Edge-Review-in-Farnet-13

گلکسی اس 6 اج 100 دلار بالاتر از گلکسی اس 6 قیمت‌گذاری شده و این موضوع این پیش‌بینی را تقریبا حتمی می‌کند که فروش کمتری را نسبت به نسخه عادی تجربه خواهد کرد اگر چه برخی گزارش‌ها تقریبا حتی بودن این پیش‌بینی را با تردید مواجه می‌کند. در هر صورت باید با خواند مقایسه هر دو گوشی خودتان به پاسخ این سوال برسید که آیا این دو لبه خمیده که به طراحی زیباتر دستگاه منجر شده ارزش این قیمت اضافه‌تر را دارد یا خیر!

اما اگر کاربر گلکسی اس 5 هستید و می‌خواهید سراغ گلکسی اس 6 یا گلکسی اس 6 اج بروید خواندن مطلب آیا گلکسی اس 5 خود را به گلکسی اس 6 ارتقا دهیم را به شما توصیه می‌کنیم.

در هر صورت به عنوان کلام آخر می‌توان گفت استفاده از این نوع طراحی در پرچمدار سامسونگ قابل تقدیر است اگر چه می‌توان انتظار قابلیت‌ها و عملکردهای بیشتری از این لبه‌های خمیده داشت تا چیزی به جز طراحی زیباتر، ارزش هزینه بیشتر را داشته باشد.

S6بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ در فارنت

اگر هنوز بررسی کامل گلکسی اس 6 سامسونگ را در فارنت نخوانده‌اید پیشنهاد می‌کنم این بررسی را از دست ندهید! در این مطلب ما به طور کامل زوایای مختلف نرم‌افزاری وسخت‌افزاری گوشی را مورد نقد و بررسی قرار داده‌ایم.

شاید بخوای اینا رو هم بخونی:

نوشتن دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دیدگاه شما پس از بررسی توسط تحریریه منتشر خواهد شد. در صورتی که در بخش نظرات سوالی پرسیده‌اید اگر ما دانش کافی از پاسخ آن داشتیم حتماً پاسخگوی شما خواهیم بود در غیر این صورت تنها به امید دریافت پاسخ مناسب از دیگران آن را منتشر خواهیم کرد.

24 نظر برای این مطلب
  1. مصیب می‌گوید

    من این گوشیو یه ساله دارم،ازش ناراضیم.وقتی زیاد باهاش کار میکنم یه صداهایی میده…به نظرم اس ۵ بهتره،درضمن نتش زیاد خوب نیست،رمش که پر شه هنگ میکنه،در کل هیچی به آیفون نمیشه،پشیمونم چرا نخریدم

  2. Dino می‌گوید

    That’s a wel–thoughtlout answer to a challenging question

  3. بردیا می‌گوید

    سلام . من دو روز پیش این گوشی رو خریدم ولی شارژرش بی سیم نیست و مثل شارژرای معمولیه. خیلی نگران شدم که نکنه تقلبی باشه. کسی راهنماییم کنه ممنون میشم

  4. مهدی می‌گوید

    اقا محسن،
    مشکل مدیریت رامش اذیت نمی کنه؟ من تو گوشی خیلی بازی می ریزم و بازی می کنم
    مشکل سازه؟

    1. علی ارغوان می‌گوید

      اگر منظورتون مدیریت رم هست توی آخرین آپدیت به طور کلی حل شده. هرچند قبلاً برای بازی ها مشکل ایجاد نمی کرد و فقط مشکل توی مالتی تسکینگ بیشتر از 4 اپلیکیشن بود. الان دیگه همچین مشکلی وجود نداره و از این نظر شبیه به نوت 4 هست.

      1. مهدی می‌گوید

        ممنون

  5. امیر مهدی می‌گوید

    مارفتین گلکسی اس5 خریدیم فرداش گلکسی اس 6 اومد قیمت 60 %کاهش داشت . بد رکب خوردم

  6. احسان می‌گوید

    دیروز رفتم بازار چهارسوء تقاطه حافظ و جمهوری از نزدیک این گوشیو دیدم و باهاش کار کردم.نمیدونم چرا عکساش از خو گوشی خیلی قشنگتره وقتی دیدمش خورد توو ذوقم وقتی هم گرفتم دستم حس خوبی بهم نداد.تا از نزدیک ندید و نگرفتید دستتون نمیفهمید چی میگم قبل از خرید حتما ی بار امتحان کنید.توو پاساژ همه پرچمدارای شرکتاب مختلفو میتونید باهاش کار کنید مقایسه کنید

  7. امید می‌گوید

    گوشی فقط نوکیا 1101 با بازی کرمش

  8. gold boy می‌گوید

    سلام .ببخشید یه سوالی داشتم میخواستم ببینم گوشهای سامسونگ گلکسی اس6 اج ساخت ویتنام اصله یا گوشیهای کره . اخع تو ایران همش گوشی های ویتنام موجود هستش ..اگه میشه یه توضیح کامل بدین؟.. با تشکر

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      شما اگر از جای معتبر خریداری کنید گوشی اصل و غیر اصل نداریم و هر دو ساخت سامسونگ هستن.
      ممکنه این وسط یه سری گوشی‌های شبیه اصل یا اصطلاحا های کپی بفروشن که البته در مورد اج فعلا چیزی به بازار نیومده.
      از جای معتبر خرید کنید نگران نباشید. فرقی هم نداره مال کجاس.

      1. gold boy می‌گوید

        سپاس گذارم… اقای صحافی

  9. gold boy می‌گوید

    سلام چی شد این ویدیو گلکسی اس6اج بخدا خیلی مثل من منتظره این ویدیو هستن فارنت جان…لطفا بذارین……..هر کی موافقه بزنه لایکو

    1. محسن صحافی می‌گوید

      سلام
      اگر منظورتون بررسی ویدئویی هست که مطمئنا از آخرین کامنت شما چند ساعت بیشتر نمی‌گذره! و تهیه یه ویدئو کار چند ساعت نیست :)

      1. gold boy می‌گوید

        منظورم این بود یه بررسی انجام شه ما بیشتر اشنا شیم..مرسی از لطفتون

        1. محسن صحافی می‌گوید

          گوشی دیگه در اختیارمون نیست متاسفانه..

  10. gold boy می‌گوید

    فارنت جان لطفا میشه ویدیو گلکسی اس6اج رو برای ما بذاری .ما بیشتر اشنا شیم با این گوشی غول..با تشکر

  11. Ehsan می‌گوید

    بررسی تخصصی گلکسی اس ۶،گلکسی اس ۶ اج…اما یه بررسی تخصصی از M9 نزاشتید…هه

    1. محسن صحافی می‌گوید

      اونم تو راهه احسان خان.. اندکی صبر :)

  12. arman می‌گوید

    چقد کم نوشتین
    خوش دست بود؟ لبه ها موقع استفاده لمس نمیشدن؟؟؟

  13. مجید می‌گوید

    منتظرم بیاد زیر دو تومن.. به نظرتون کی میرسه زیر دو تومن!

    1. امیر مهدی می‌گوید

      هروقت گلکسی اس 7 بیاد

  14. مهدی می‌گوید

    سهم عمده‌ای از قیمت این گوشی و فروشش به خاطر بازاریابی مهیب سامسونگه. بهترین گوشی همین اس ۵ که الان رسیده به یک و دویست

  15. مهرداد می‌گوید

    به نظر من تفاوت قیمت بین دو تا مدل ارزش داره. تفاوت نمره ریویو شما هم همین رو نشون میده